09392707199 مشاوره رایگان سئو و طراحی سایت

افزایش رنک گوگل – ۲۰۰ فاکتور طلایی سئو در سال ۲۰۱۸

آموزش سئو
حمیدرضا اسماعیلی زاده ۲ مهر ۱۳۹۷
سئو
  1. عوامل دامنه
  2. عوامل صفحه محتوا
  3. عوامل سایت
  4. بک لینک ها
  5. تعامل کاربر
  6. الگوریتم گوگل
  7. فاکتورهای اسپم داخل سایت
  8. برندینگ
  9. اسپم داخلی سایت
  10. اسپم خارجی سایت

افزایش رنک گوگل

افزایش رنک گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟ افزایش رنک گوگل

افزایش رنک گوگل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ افزایش رنک گوگل

افزیش رنک گوگل و سئو (SEO) اهیمت فراوانی دارد و یک متخصص بهینه سازی سایت باید دانش بالایی در این زمینه داشته باشد. افزایش رنک گوگل

افزیش رنک گوگل ، گوگل حدود ۲۰۰ فاکتور را برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر دارد که این فاکتور ها متغیر هستند و همیشه در حال آپدیت و به روز رسانی می باشند. سوال مهم و قابل اهمیت این است که آن ۲۰۰ فاکتور چه هستند؟ افزایش رنک گوگل

سئو و افزایش رنک گوگل به چه صورت است؟ در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت که برخی از این فاکتورها ثابت شده اند و برخی ان ها بحث برانگیز هستند اما همه و همه در این مقاله جمع آوری شده اند و برای سال ۲۰۱۸ بروز رسانی شده اند تا با کمک آن ها بتوانید وب سایت خود را در بالاترین رتبه خود در جستجوگر گوگل قرار دهید. افزایش رنک گوگل

عوامل دامنه

افزایش رنک گوگل

۱- سن دامنه

مت کاتس رئیس سابق بخش وب اسپم گوگل به صورت غیر مستقیم از اهمیت عمر دامنه ها می گوید و بر این باور هست که هر چه عمر دامنه بیشتر باشد و قدیمی تر باشد اهیمیت آن نیز برای گوگل بیشتر خواهد بود. در نتیجه بهینه سازی سایت ها با دامنه های قدیمی تر بسیار راحت تر است به شرط اسپم نبودن. افزایش رنک گوگل

۲- وجود کلمه کلیدی در دامنه

قرارگرفتن کلمه کلیدی در نام دامنه چندان ثمر بخش نیست اما اگر وجود داشته باشد بهتر است و تغریبا یک سری سیگنال های مثبتی را برای گوگل خواهد داشت. افزایش رنک گوگل

۳- قرارگرفتن کلمه کلیدی در ابتدای دامنه

همان طور که گفتیم وجود کلمه کلیدی در دامنه باشد بهتر است و دقت داشته باشید که نتیجه آن زمانی بیشتر خواهد شد که کلمه کلیدی حتما در ابتدای نام دامنه قرار گیرد. افزایش رنک گوگل

۴- طول ثبت دامنه

طبق بررسی های درمورد طول ثبت دامنه، زمانی که یک دامنه را ثبت کردید سعی کنید مدت زمان ثبت دامنه را چندین سال انتخاب کنید که این عمل باعث می شود گوگل متوجه شود که وب سایت و فعالیت شما اهمیت بیشتری داشته نسبت به زمانی که یک دامنه را ۶ماه یا یک سال ثبت میکنید. افزایش رنک گوگل

۵- کلمه کلیدی در Sub Domain

بهتر است برای مقاله ها یا صفحه هایی که میخواهید رتبه بالایی داشته باشد برای آن ها از Sub Domain یا همان زیر دامنه استفاده کنید و  حتما از کلمه کلیدی در زیردامنه ها استفاده شود. افزایش رنک گوگل

افزایش رنک گوگل

۶- پیشینه دامنه

اگر دامنه ای را خریداری میکنید که قبل از آن فعال بوده و چندین سال در یک حوضه کاری خاصی فعالیت میکرده، از این به بعد هم باید در همان حوضه فعالیت کند و انتقال یک دامین از یک جناح به یک جناح کاملا متفاوت و بی ربط عمل عکس را در بهینه سازی خواهد داد. مشاهده ویدیو مربوطه افزایش رنک گوگل

۷- تطابق نام دامنه با زمینه کاری وب سایت

برای گوگل مهم هست که هر وبسایتی در زمینه خاصی کار خود را آغاز میکند، نام دامنه آن سایت نیز مرتبط و ییرو خودمات و حوضه کاری وب سایت باشد. افزایش رنک گوگل

۸- عمومی بودن اطلاعات دامنه

هوییز یا همان اطلاعات شخصی شما که زمان ثبت دامنه وارد میکنید نیز برای گوگل مهم می باشد. شما دو مورد پیش رو دارید یکی این که این اطلاعات را از دید عموم مخفی کنید و دوم این که قابل نمایش برای همه باشد. افزایش رنک گوگل

زمانی که اطلاعات رو شخصی و از دید مفخی میکنید گوگل حساس می شود و احساس می کند شما در فکر اسپم هستید که این عمل را انجام داده اید. افزایش رنک گوگل

۹- یک فرد اسپمر نباشید

مالکیت و اطلاعات مربوط به مالک دامین برای گوگل مهم است. زمانی که یک فرد دامنه را اسپم کند و تصمیم به خرید دامنه دیگری بکند حساسیت گوگل به آن دامنه را بیشتر می کند. افزایش رنک گوگل

زیرا گوگل آن فرد را به عنوان یک اسپمر شناخته است و هر دامین دیگری به نام آن ثبت شود زیر ذره بین گوگل خواهد رفت. افزایش رنک گوگل

۱۰- پسوند دامنه

برای هر منطقه و کشوری پسوند دامین هایی وجود دارد که اگر تمرکز شما بهینه سازی برای کاربران همان کشور است بهتر  این می باشد که از آن پسوند ها استفاده کنید. افزایش رنک گوگل

عوامل صفحه محتوا

افزایش رنک گوگل

۱۱- وجود کلمه کلیدی در تگ Title 

از این که کلمه کلیدی را در عنوان صفحه بکار ببرید می توانید بازخوردهای مثبتی را از گوگل دریافت کنید. افزایش رنک گوگل

۱۲- کلمه کلیدی در ایتدای تگ Title

یک عنوان مناسب برای هر صفحه اهمیت بالایی دارد و این عمل زمانی بهینه می شود که کلمه کلیدی مورد نظر را در ایتدای عنوان بکار ببرید. افزایش رنک گوگل

۱۳- کلمه کلیدی در متای توضیحات

باتوجه به راهنمای وبمسران گوگل وجود کلمه کلیدی در متای توضیحات برای گوگل چندان مهم نیست. اما نویشتن توضیحات مناسب با استفاده از کلمه کلیدی می تواند بر روی افزایش کلیک کاربران تاثیر زیادی داشته باشد. افزایش رنک گوگل

۱۴- کلمه کلیدی در تگ H1

تگ H1 برای عنوان بندی مطالب استفاده میشود. گوگل بسیار به این تگ اهمیت می دهد. حال بهترین کار ایت است که کلمه کلیدی خود را در این تگ استفاده کنیم. افزایش رنک گوگل

۱۵- اسفاده از کلمه کلیدی در محتوا

زمانی که شما می خواهید یک صفحه را برای یک کلمه بهینه کنید باید آن کلمه را چندین بار در متن و محتوای آن صفحه به کار ببرید. با این عمل به گوگل نشان میدهیم که آن مطلب برای آن کلمه نوشته و بهینه شده است. افزایش رنک گوگل

۱۶- طول محتوا

بر اساس سایت بک لینکو، سعی کنید هر مطلب و پستی که داخل سایت قرار میدهید در طولانی ترین حد خود باشد. تجربه نشان داده است که محتوای طولانی گسترده تر است و گوگل یک محتوا که از ۱۵۰۰ کلمه تشکیل شده را به محتواهایی با کلمه کمتر از آن ترجیح میدهد. افزایش رنک گوگل

تلاش کنید که کلمات هر مطلبتان حدود ۲۰۰۰ کلمه باشد. افزایش رنک گوگل

۱۷- فهرست مطالب

سعی کنید در هر نوشته یک فهرست برای عناوین مطلبتان قرار دهید. با این کار کاربران و بازدیدکنندگانی که مطلب سایت را مطالعه می کنند، مطلب شما را درک میکنند و رضایتشان افزوده میشود که نتیجه آن حضور بیشتر آن ها در سایت شما خواهد بود. افزایش رنک گوگل

۱۸- تراکم کلمه کلیدی

سعی نکنید که تنها یک بار از کلمه کلیدی در سایت استفاده کنید و تلاش نکنید که چندین بار هم از آن استفاده کنید. زمانی که تراکم کلمه کلیدی زیاد شود گوگل آن مطلب را از ۱۰۰ نتایج اول خود بیرون میاورد. افزایش رنک گوگل

۱۹- از LSI کمک بگیرید 

زمانی که موضوعی را داخل گوگل سرچ میکنید و یک سری نتایج ظاهر میشود در پایین نتایج یک سری موضوعات دیگری هم وجود دارد که مربوط که موضوع سرچ شماست و گوگل آن ها را بهه شما پیشنهاد میدهد زیرا تعداد دفعاتی که آن ها سرچ شده اند زیاد بوده. افزایش رنک گوگل

به این موضوعات LSI گفته  میشود که شما میتوانید مطالب زیادی راجب آن موضوعات نوشته و کاربران زیادی را جذب کنید. افزایش رنک گوگل

۲۰- کلمه کلیدی و LSI

کلمات کلیدی خود را جستجو کنید و LSI های مربوطه را بیابید و برای آن ها مطلب بنویسید. افزایش رنک گوگل

۲۱- عمیق بودن مطالب

سعی نکنید که یک مطلب راحب یک موضوع خاص که مدام در تمامی پاراگراف ها به آن اشاره کنید بسازید! مطالبتان هرچه عمیق تر و گسترده تر باشد گوگل بیشتر آن ها را دوست خواهد داشت. اگر برای یک موضوع مطلبی مینویسید تمامی موضوعات پیرامون آن را نیز پوشش دهید. افزایش رنک گوگل

۲۲- سرعت، سرعت و سرعت

اگر در بهینه سازی سایت، محتوا پادشاه است سرعت صفحات نیر وزیر است. سرعت هر صفحه ای از سایت خود را بررسی کنید و آن را به بالاترین سرعت ممکن خود برسانید. بدانید که سرعت لود صفحات هم برای گوگل و هم برای کاربران مهم است. افزایش رنک گوگل

افزایش رنک گوگل

۲۳- سرعت بارگذاری در گوگل کروم

گوگل کروم یک نرم افزار مرورگر وب می باشد که توسط کمپانی گوگل ساخته شده است. ممکن است سرعت سایت شما را از طریق مرورگر خود بررسی کند. پس مطمئن شوید که سایت شما در مرورگر کروم نیز سریع است. افزایش رنک گوگل

۲۴- استفاده از AMP

AMP فناوری جدیدی است که باعث بهینه سازی سایت شما در نسخه موبایل می شود. استفاده از AMP می تواند روی رتبه بندی سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد. افزایش رنک گوگل

۲۵- یکسان بودن محتوای صفحه

انطباق محتوا، اگر عنوان صفحه ، عناوین پاراگراف ها ، مطالب نوشته شده ، تصاویر و ویدئو های یک صفحه با یکدیگیر یکسان و مرتبط باشند مطمئن باشد رتبه سایت شما افزایش میابد. افزایش رنک گوگل

۲۶- الگوریتم مرغ مگس خوار

با ورود الگوریتم مرغ مگس خوار باعث شده نتایج جستجو دقیق تر و معنا محوری شود. پس تلاش کنید تا بر روی کلمات کلیدی معنایی کار کنید نه سطحی. افزایش رنک گوگل

۲۷- محتوای تکراری

محتوا و مطلب تکراری (از قبل وحود داشته باشد) باعث افت رنک شما میشود. حتی زمانی که کمی به اصلاح آن بپردازید در کل فایده ای ندارد و گوگل به شدت مخالف محتوای کپی پیسی می باشد. افزایش رنک گوگل

زمانی که مطلب جدیدی در گوگل ایندکس میشود برای گوگل مهم هست و بعد از آن همان مطلب با کمی تغییر در سایت های دیگر مشاهده کند آن را نادیده میگرد زیرا مطلب اصلی، مطلبی هست که قدیمی تر بوده. پس محتوای جدید و دسته اول بنویسید. افزایش رنک گوگل

۲۸- Rel = Canonical

زمانی که محتوایی در یک صفحه ایجاد میکنید و در صفحات دیگر همان محتوا با کمی تغییر وجود داشته باشد. یه آن duplicate content یا محتوای تکراری گفته میشود. افزایش رنک گوگل

۲۹- بهینه سازی تصویر

برای بیهنه سازی تصاویر لازم است ابتدا تصاویر را فشرده سازی و کم حجم کنید، که در این مقاله برای انجام این کار توضیح داده شده است. و سپس تگ های title=”” و Alt=”” برای تصاویر قرار دهید که کلمه کلیدی داخل آن ها درج می شود. افزایش رنک گوگل

۳۰- الگوریتم گوگل کافئین

این الگوریتم بر روی بروز بودن محتوا و سایت شما حساس است. زمانی می توانید از جانب گوگل کافئین خیالتان راحت باشد که سایتتان را مطالب حدید و ناب مدام بروز کنید. افزایش رنک گوگل

افزایش رنک گوگل

۳۱- مقدار به روز رسانی محتوا

منظور از بروزرسانی محتوا تغییر چند کلمه و اصلاح یک اشتباه نیست! سعی کنید یک سری بخش ها به مطالب قدیمیتان اضافه یا حذف کنید تا واقعا مطلبتان به روز شود. افزایش رنک گوگل

۳۲- تاریخ بروز رسانی صفحه

تاریخ به روز رسانی هایی که داخل سایتتان انجام میدهید، تاریخ مطالب جدید که داخل سایتتان قرار میدهید برای گوگل مهم است. سعی کنید در روز ها و فواصل تاریخی مشخصی سایتتان را منظم و زنده نگه دارید. افزایش رنک گوگل

۳۳- برجسته کردن کلمات کلیدی

طبق گفته ahrefs.com برای این که به گوگل بفهمانیم که صفحه A برای کلمه کلیدی A نوشته و بهینه شده است. سعی کنید که کلمه کلیدی را در ۱۰۰ کلمه اول مطلبتان استفاده کنید و تکرار بیش از حد خودداری کنید. افزایش رنک گوگل

۳۴- کلمه کلیدی در تگ ها H2 , H3 

تگ های عناوین باعت میشود گوگل راخت تر بتوانید آن صفحه را درک کند. سعی کنید در تگ های H2 , H3 مطالبتان از کلمه کلیدی استفاده کنید. افزایش رنک گوگل

۳۵- لینک های خروجی

تجربه نشان داده که هرچه تعداد لینک های خروجی یک صفحه بیشتر و کیفیت آن ها پایین تر باشد (یعنی به سایت های بی کیفیت و مبتدی لینک بدهید)، به بهینه سازی سایت شما آسیب میزند. افزایش رنک گوگل

۳۶- موضوع لینک های خروجی

الگوریتم Hilltop : برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و حاوی اطلاعاتی مفیدتر به گوگل کمک می‌کند. برای افزایش رتبه صفحه سایت سعی کنید از آن صفحه به سایت های معتبر و مرتبط با موضوع محتوای همان صفحه لینک بدهید. زیرا الگوریتم Hilltop موضوع لینک های خروجی را بررسی میکند. افزایش رنک گوگل

۳۷- املا و گرامر

گرامر و املا در تولید محتوا اهمیت بالایی دارد. غلط املایی در مطالب ممنوع . افزایش رنک گوگل

۳۸- محتوای سندیکال

حتما محتوا هایی که تولید میکنید از صفحه اصلی به آن لینک دهید تا سریعتر ایندکس شود. افزایش رنک گوگل

۳۹- بهینه سازی برای موبایل

در سال ۲۰۱۸ نسخه موبایل وبسایت ها بیش از پیش مهم شده و اگر سایت خود را برای موبایل طراحی و بهینه نکنید (Responsive) بیش از ۶۰درصد کاربران گوگل را از دست خواهید داد! افزایش رنک گوگل

۴۰- قابلیت استفاده از تلفن همراه

تلاش کنید تا صفحات سایتتان به راحتی و سریع در موبایل ها و تبلت ها باز شود. زیرا بخش زیادی از کاربران گوگل از تلفن همراه وار سایت شما می شود. افزایش رنک گوگل

۴۱- محتوای پنهانی در موبایل

محتوای مخفی در موبایل حجم بیشتری را به خود میگیرد نسبت به محتوای قابل مشاهده. پس بهتر است از مخفی کردن محتوا در موبایل اجتناب کنید. افزایش رنک گوگل

۴۲- محتوای تکمیلی

استفاده از محتوای اضافی در کامل شدن مطالب سایت شما تاثیر مثبتی دارد. مانند استفاده از : نرخ ارز، ماشبن حساب، دستورالعمل های تعاملی، رتبه بندی ها و…

۴۳- محتوای پنهان شده در تب ها

به گفته گوگل محتوایی که در تب ها پنهان می شوند اجتمال دارد که از دید خزنده ها پنهان بماند و نادیده گرفته بشوند. پس ریسک نکنید و محتوای مهم و اصلی صفحه را در تب ها قرار ندهید. افزایش رنک گوگل

۴۴- تعداد پیوند خروجی

به گفته گوگل تعداد پیوند خروجی زیاد می تواند تاثیر منفی برای سایت شما داشته باشد. افزایش رنک گوگل

۴۵- چند رسانه ای

استفاده از تصاویر و فیلم ها و دیگر عناصر چند رسانه ای می تواند کیفیت محتوای شما را افزایش دهد و تاثیر متبتی داشته باشد. افزایش رنک گوگل

۴۶- تعداد پیوندهای داخلی

تعداد لینک دادن به یک صفحه از سایر صفحات داخلی اهمیت آن صفحه را بالا میبرد. افزایش رنک گوگل

۴۷- کیفیت پیوندهای داخلی

صفحات داخلی که صفحات داخلی که Page Rank بالایی دارند لینک بگیرند اثر بیشتری دارد. افزایش رنک گوگل

۴۸- لینک های شکسته

وجود تعداد بسیار زیادی لینک شکسته در یک صفحه نشان دهنده مرده بودن آن صفحه است که تاثیر منفی خواهد داشت. برای این منظور می توانید با استفاده از سرچ کنسول گوگل لینک هایی که با ارور ۴۰۴ مواجه شده اند را شناسایی کنید. افزایش رنک گوگل

۴۹- سطح خواندن

شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را برآورد می کند. سعی کنید که به راحتی و در سادگی تولید محتوا انجام دهید و در تولید محتوا از تکنیک های SEO کلاه سیاه و غیر اخلاقی استفاده نکنید. افزایش رنک گوگل

۵۰- لینک های وابسته

وجود لینک های وابسته به سایت تاثیر منفی ندارد. اما اگر تعداد این لینک ها زیاد شود گوگل واکنش نشان داده و شمارا یک سایت نازک و وابسته قلمداد میکند. افزایش رنک گوگل

۵۱- اشتباهات HTML

زمانی که کار طراحی سایت را به یک فرد ناشی بدهید که از اصول SEO چیزی نداند سایت شما با خطاهای html روبر میشود. برای تست خطاهای سایت خود می توانید از وبسایت خوب w3c استفاده کنید و برای ساخت یک سایت با کیفیت مناسب با اصول SEO می توانید درخواست بدهید. افزایش رنک گوگل

۵۲- قدرت دامنه

سایتهایی که دامنه قدرتمندی دارند می توانند بالاتر از سایتهایی که دامنه ضعیفی دارند قرارگیرند. Domain Authority، قدرت یک دامنه است که برای تست قدرت دامنه ها میتوانید از پلاگین mozbar در گوگل کروم استفاده کنید.

۵۳- Page Rank 

Page Rank دیگر منسوخ شده و جای خود را به Page Authority داده است که قدرت صفحه می باشد. قدرت صفحات یک سایت متفاوت می باشد و آن صفحه ای که Page Authority بالاتری داشته باشد رتبه بهتری دارد.

۵۴- طول URL

بررسی ها نشان داده که طولانی بودن آدرس یک صفحه می تواند سرعت و اهیمت خزنده های گوگل را کاهش دهد. پس سعی کنید برای صفحات سایت خود از url های انگلیسی و کوتاه استقاده کنید.

۵۵- مسیر URL

یک صفحه نزدیک به صفحه اصلی قدرت بیشتری دارد نسب به صفحه ای که جایگاه عمیقی در معماری سایت دارد.

۵۶- استفاده از ویراستار

از جمله قابلیت های ویراستار میتوان به اصلاح خطاهای املایی، اشتباهات ویرایشی و نشانه‌گذاری، و نیز استانداردسازی متون فارسی اشاره کرد. برای استفاده از ویراستیار اینجا کلیک کنید.

۵۷- دسته بندی ها

صفحاتی که دارای دسته بندی هستن و زیر دسته به حساب میایند نسبت به صفحاتی که فاقد دسته بندی هستن برای گوگل مهم تر و تاثیر گذارتر هستند.

۵۸- تگ های وردپرس

با توجه به yoast.com توسط برچسب زدن به هر مقاله می توانید آن ها را مرتبط کنید. یعنی مطالب یک گروه را به یکدیگر مرتبط کنید و این سرعت ایندکس و توجه گوگل را افزایش می دهد.

۵۹- کلمه کلیدی در URL

گوگل اخیرا اعلام کرده که وجود کلمه کلیدی در URL به صورت اندک در افزایش رتبه آن صفحه تاثیر دارد.

افزایش رنک گوگل

۶۰- رشته URL

گوگل توسط رشته URL دستبندی صفحات را خوانده و مشخص میکند و این که دسته بندی ها وجود داشته باشند به شکل منظم و ساده یک امتیاز مثبت برای SEO سایت شما خواهد بود.

۶۱- منابع

در یک مقاله با اشاره به منبع آن نشانه کیفیت آن مقاله است. بهتر است در موقع نوشتن مطالب سایت به منابع آن مطالب لینک دهید و با این کار گوگل به شما بیشتر اهمیت دهد.

۶۲- لیست ها

استفاده از لیست ها ( UL) در نوشتن یک مطلب باعث کاربر پسندتر شدن آن مطلب می شود و مطمئنا گوگل نیز آن را می پسندد.

۶۳- اولویت در sitemap.xml

برای افزایش اهمیت یک صفحه در سایت می توانید آن صفحه را در sitemap در اولویت قرار دهید. مطمئن باشید گوگل به آن صفحه اهمیت بیشتری می دهد.

۶۴- لینک های خروجی بیش از حد

طبق گفته های گوگل تعداد زیاد لینک خروجی در صفحه هم کیفیت آن page را کاهش می دهد و هم باعث ایجاد حواس پرتی خواننده می شود.

۶۵- تعداد کلمات کلیدی دیگر برای رتبه بندی

زمانی که یک صفحه برای چندین کلمه کلیدی بهینه سازی و رتبه بندی شود. در این حالت لینکی که قدرت بیشتری دارد به گوگل نشان داده خواهد شد.

۶۶- عمر صفحه

مطالب قدیمی که بروزرسانی شود نسبت به مطالب جدید  از دید گوگل مهم تر می باشد. پس سعی کنید مطالب قدیمیتان را با اضافه کردن بخش های کلی بروزرسانی کنید.

۶۷- کاربرپسند

کاربرپسند بودن یک صفحه و انجام تکنیک های یوزر فرندلی برای ایجاد رابط کاربری صحیح از دید گوگل پنهان نمی ماند و رتبه بهتری به آن میدهد نسبت به سایتی که یوزر فرندلی نیست.

۶۸- پارک کردن دامین (Domains Parked)

پارک کردن دامین کنار یک دامین اصلی باعث کاهش رنک میشود. از سال ۲۰۱۱ به بعد پارک کردن دامنه منسوخ شده و اگر نیاز دارید به این کار از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید.

۶۹- محتوای مفید

گوگل نیز مانند انسان ها تفاوت یک محتوای مفید و غیر مفید را مشخص می شود. پس تلاش کنید یک محتوای کامل و کابردی, دارای تصویر و ویدیو، عنوان بندی مناسب و اشاره به منابع درست  مرتبط را تولید کنید که من بعید میدونم در این صورت صفحه اول را از دست بدید.

عوامل سایت

افزایش رنک گوگل

۷۰- تولید محتوا منحصر به فرد

گوگل اعلام کرده که از بابت جریمه کردن سایت هایی که وابسته هستند و توانایی تولید محتوای منحصر به فرد را ندارند خوشحال است. طبق این گفته اهمیت تولید محتوای جدید و ناب که مختص خودتان است افزایش میابد.

۷۱- صفحه تماس با ما

گوگل اعلام کرده که سایت هایی را که اطلاعات تماس کامل از خود دارند را بر سایت هایی که فاقد این اطلاعات هستند ترجیح می دهد. پس همین الان یک صفحه تماس با حاوی اطلاعات کامل جهت برقراری تماس و همچنین یک فرم تماس با ما ایجاد کنید.

۷۲- Domain Trust / TrustRank

TrustRank یک عامل بسیار مهم در رتبه بندی سایت ها است که در این فرایند دامنه سایت هایی که مورد اعتماد بیشتری از سمت کاربران باشد پس برای گوگل هم مورد اعتماد خواهید بود و این عمل بر روی رتبه بندی آن تاثیر بالایی دارد. پس هر کاری برای جلب اعتماد کاربران میتوانید انجام بدهید.

۷۳- معماری سایت

یک معماری ساده و منظم سایت باعث رضایت ربات های گوگل خواهد شد. ربات های گوگل مدام در سایت شما می خزند و سایت شما را مانیتور میکنند تا بتوانند نتایج بهتر و دقیق تری به کابران خود نمایش دهد. حال اگر معماری سایت شما توسط طراحان سایت خبره طراحی شود این ربات ها سریعتر صفحات سایت را ایندکس کرده و سایت شما را یک سایت ایده آل معرفی میکنند.

۷۴- به روز رسانی سایت ها

به روز رسانی محتوا و مطالب سایت حتی زمانی که یک مطلب جدید منتشر کرده اید از نظر بسیازی از موتورهای جستجوگر یک نوآوری مثبت معرفی میشود. گوگل سایت هایی را که مدام به روز شود را دوست دارد. سعی کنید سایت خود را زنده نگه دارید.

۷۵- نقشه سایت

زمانی که نقشه سایت خود را بسازید و به گوگل معرفی کنید باعث می شود تا گوگل از طریق نقشه سایت، سایت شما را راحت تر و سریعتر بخواند و ایندکس کند.

۷۶- زمان آپلود سایت

آفلاین بودن سایت یا خرابی سرور که باعث کند شدن یا از دسترس خارج شدن سایت شما شود نتیجه منفی بر روی رتبه بندی شما خواهد داشت. پس انتخاب یک هاست یا سرور مناسب در SEO بسیار مهم است.

۷۷- محل سرور

با توجه به بررسی ها صورت گرفته موقعیت جغرافیایی سرور بر روی سایت شما تاثیر می گذارد به ویژه برای SEO محلی، پس حتما از سرورهای ایران استفاده کنید. شاید این مقاله به دردتان بخورد : سرور چیست

۷۸- SSL

گوای امنیتی SSL یا همان HTTPS که باعث افزایش امنیت و کدینگ سایت شما می شود. به شکل عجیبی در بهبود رتبه سایت تاثیر بسزایی دارد.

۷۹- شرایط خدمات و حریم شخصی صفحات

وحود این دو صفحه در وب سایت شما باعث معتبر شدن وب سایت نزد گوگل و کاربران میشود.

۸۰- اطلاعات متا تکراری روی سایت

یکسان بودن متای عنوان و متای توضیحات در صفحات و مطالب سایت یک امتیاز منفی در سایت شما به حساب می آید. شما می توانید با استفاده از سرچ کنسول گوگل این خطا ها را شناسایی و مشکلات را رفع کنید.

افزایش رنک گوگل

۸۱- نان ریزه ها (Breadcrumb)

نان ریزه ها در کاربرپسند کردن سایت نقش مهمی دارند. به خصوص این که به صفحات سایت شما نظم می دهد و نشانه گذاری می کند که این برای گوگل مهم است که شما سایت خود را طیقه بندی می کنید.

۸۲- بهینه سازی موبایل

امروزه بهینه سازی سایت برای موبایل یکی از واجبات رتبه بندی در گوگل می باشد و گوگل سایت هایی را که به این امر واجب بی اعتنایی می کنند را جریمه میکند.

۸۳- یوتیوب

حتما ویدیوهایتان را در سایت بزرگ یوتیوب به اشتراک بگذارید. یوتیوب برای گوگل مهم است.

۸۴- قابلیت استفاده سایت

کاهش زمان لود سایت می تواند سایت شما را راحت تر و سریع تر در دسترس قرار دهد. یکی از عوامل رتبه بندی عدم سنگین بودن سایت می باشد.

۸۵- گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول گوگل

نصب این دو برنامه می تواند اهمیت سایت و کسب و کار شما را برای گوگل بالا ببرد و جدا از آن می توانید با استفاده از آن ها سایت خود را مانیتورینگ و بررسی نمایید.

۸۶- شهرت سایت

این که برند سایت خود را از طریق تبلیغات گوناگون مشهور میکنید و کاربران در گوگل مدام به دنبال سایت شما می گردند نشان دهنده اهمیت و شهرت سایت شماست که این مورد برای گوگل حائز اهمیت است.

بک لینک ها

افزایش رنک گوگل

۸۷- لینک های قوی

تاثیر دریافت لینک قوی و با کیفیت بسیار بیشتر از سایر لینک هاست.

۸۸- تعداد لینک دامنه های ریشه

منظور از دامنه ریشه، دامنه های اصلی سایت ها هستند نه دامنه صفحات یک سایت. سعی کنید از سایت های مختلف بک لینک بگیرید به جای این که از یک سایت بک لینک های مختلف بگیرید.

۸۹- تعداد IP های جداگانه

دریافت لینک از سایت های مختلفی که به شما ارتباط دارند و در حوضه کاری شما فعالیت می کنند باعث افزایش رنک سایت شما می شود.

۹۰- تعداد پیوندهای صفحات

تعداد کل صفحات لینک ها حتی زمانی که از دامنه های مشابه باشد بر روی رتبه بندی تاثیر دارد.

۹۱- لینک متنی

لینک متنی یعنی زمانی که در یک سایت، کلمه کلیدی موردنظر را نوشته و آن را لینک میکنیم به صفحه مورد نظر سایت خود. این مدل از لینک بیلدینگ تاثیر بهتری دارد زیرا برای خزنده های گوگل همه چیز مشخص است در راحت تر لینک ها و کلمات کلیدی را درک میکنند.

۹۲- تگ Alt

این تگ برای لینک های تصویری عمل میکند. شما می توانید تصاویر را لینک دهید به صفحات سایت خود و alt تصاویر را کلمات کلیدی خود قرار دهید.

۹۳- بک لینک از دامنه های edu. یا gov.

این دامنه ها مخصوص سایت های آموزشی و معتبر در حوضه آموزش هست که به صورت کلی گوگل به این وب سایت ها اهمیت بالایی می دهد و اگر لینکی از آن ها دریافت کنید رتبه خوبی خواهید داشت.

۹۴- قدرت دامنه پیوند

به گفته infolab.stanford.edu، سعی کنید از سایت هایی بک لینک دریافت کنید که Domain Authority بالایی دارند.

۹۵- قدرت صفحه پیوند 

سعی کنید از سایت هایی بک لینک دریافت کنید که Page Authority بالایی دارند.

۹۶- پیوندهایی از رقبا

اگر ازرقبایتان بک لینکی دریافت کنید اهمیت بیشتری دارد..

۹۷- بک لینک از سایت های مورد انتظار

گوگل زمانی به سایت شما اعتماد میکند تا به سایت هایی که در صنعت شما وجود دارد لینک بدهید یا بگیرید. در این صورت مورد اعتماد گوگل واقع خواهید شد.

۹۸- لبنک بد

به گفته searchenginewatch.com لینک های بی کیفیت به بهینه سازی سایت شما صدمه میزند.

۹۹- مهمان ها

سعی کنید در سایت ها به صورت مهمان پست و یا کامنت بگذارید تا با این کار به سایت خود لینک دهید اما از تکرار بیش از حد این کار و قراردادن پست ها و کامنت های طولانی خود داری کنی.

۱۰۰- لینک ها از تبلیغات

در سایت هایی که تبلیغات میدهید می تواند لینکی که برای آن قرار می دهید یک بک لینک مناسب به حساب بیاید.

۱۰۱- قدرت صفحه اصلی

قدرت صفحه اصلی از سایر صفحات بیشتر است به همین دلیلد تلاش کنید از صفحه اصلی سایت ها لینک دریافت کنید.

۱۰۲- “rel=”nofollow

لینک ها دو حالت دارند. یا فالو هستن یا نوفالو. لینک های نوفالو لینک هایی هستند که به گفته گوگل خزنده ها به آن ها اهمیت نمیدهند و هیچ تاثیری ندارد. اما دریافت لینک های نوفالو از سایت های بزرگ تاثیر دارد.

۱۰۳- تنوع لینک ها

سعی نکنید از یک منبع لینک های مختلفی بگیرید. سعی کنید از منابع مختلف لینک های مختلف بگیرید تا گوگل شما را اسپمر شناسایی نکند.

۱۰۴- سایر کلمات در اطراف لینک

سعی نکنید برای دریافت بک لینک، تنها یک واژه را لینک کنید به سایت خود بلکه یک پاراگراف و جمله نوشته که مربوط و حاوی کلمه کلیدی مورد نظر باشد و سپس آن کلمه کلیدی را لینک کنید چون گوگل کلمات قبل و بعد آن را بررسی میکند

۱۰۵- پیوندهای متنی

بک لینکی که درون یک مطلب کامل و واقعی وجود داشته باشد ارزشش بیشتر است تا یک کلمه که در یک صفحه خالی لینک شده است.

۱۰۶- ریدایرکت ۳۰۱ بیشتر از اندازه به صفحه

بک لینک های برگشتی از ریدایرکت های ۳۰۱ باعث افت رنک گوگل می شوند.

۱۰۷- لینک های متنی داخلی

با استفاده از لینک کردن کلمات در داخل سایت باعث میشوید تا صفحات را به یکدیگر ربط بدهید و قدرت صفحات را گسترده تر کنید.

۱۰۸- عنوان متن لینک

عنوان متن ها همان هایی هستن که زمانی که روی یک متن موس را نگه می دارید ظاهر میشوند. اگر کلمه کلیدی را لینک میکنید سعی کنید عنوان آن را نیز همان کلمه کلیدی قرار دهید که یک امتیاز مثبت در لینک سازی محسوب می شود.

۱۰۹- ارجاع دامنه های سطح بالا

تلاش کنید از دامنه های سطح بالا و مهم لینک بگیرید که بسیار مهم است مثل دامنه های de ، .cn ، .co.uk.

۱۱۰- موقعیت لینک در محتوا

لینک هایی که در پایان مطالب از یک صفحه دریافت میکنید ارزشش بیشتر از لینک هایی هست که در ابتدای یک مطالب دریافت کنید.

۱۱۱- محل لینک در صفحه

لینکی که در خود صفحه وجود داشته باشد بسیار قدرتمندتر از لینکی است که در فوتر یا سایدبار (پایین یا کنار صفحه) وجود داشته باشد.

۱۱۲- لینک دامنه مربوطه

دریافت یک  لینک از یک سایت مربوط به سایت شما بسیار موثر تر است تا سایت های متفاوت با زمینه کاری سایت خود

۱۱۳- لینک صفحه مربوطه

دریافت یک لینک از صفحه ای که مربوط به صفحه سایت شما می باشد نیز تاثیر بالایی دارد.

۱۱۴- کلمه کلیدی در عنوان

گوگل بسیار دوست دارد که شما از محتوایی لینک بگیرید که کلمه کلیدی موردنظرتان در عنوان آن محتوا وجود داشته باشد.

۱۱۵- سرعت لینکدهی مثبت

دریافت بک لینک مناسب و قوی با تعداد کم در کوتاه ترین زمان ممکن را لینکدهی مثبت میگوییم که که باعث افزایش رتبه می شود.

۱۱۶- سرعت لینکدهی منفی

سرعت لینکدهی که کاهش پیدا کند سرعت افزایش رتبه سایت نیز کم میشود و در اکثر مواقع نتیجه منفی می دهد.

۱۱۷- دریافت لینک از منابع

الگوریتم Hilltop نشان می دهد که دریافت بک لینک از سایت هایی که یک منبع در خصوص حوضه فعالیت سایت شما محسوب می شود یک امتیاز مثبت خواهد بود.

۱۱۸- سایت های مقتدر

تلاش کنید از سایت های که قدرت بیشتری دارد و مورد تایید گوگل می باشند لینک دریافت کنید زیرا نتیجه بهتری کسب خواهید کرد.

۱۱۹- سایت ویکیپدیا

اگر چه لینک های دریافتی از سایت ویکیپدیا به صورت نوفالو می باشند ولی تاثیر بالایی دارد و اگر بتوانید لینکی از آن بگیرید در آن کلمه به صورت صفحه یک یا دو را تسخیر می کنید.

۱۲۰- رویداد مشترک

در یک محتوا لینک هایی که قرار میدهی در واقع به گوگل معرفی میکنید که آن محتوا در خصوص چه چیزی میباشد. پس سعی کنید لینک های صفحات سایتتان مناسب با موضوع همان صفحه باشد.

۱۲۱- عمر بک لینک

طبق بررسی های انجام شده لینک های قدیمی تر تاثیر بیشتری نسب به لینک های جدید دارند.

۱۲۲- لینک های سایت های واقعی

دریافت لینک از وبسایت ها تاثیر بیشتری دارد نسبت به دریافت لینک از وبلاگ ها

۱۲۳- لینک پروفایل

دریافت لینک از پروفایل ها تاثیر مثبتی دارد به خصوص که نام پروفایل را کلمه کلیدی قرار دهید.

۱۲۴- تبادل لینک

تبادل لینک یکی از روش های قدیمی برای لینک سازی است که امروزه تاثیری در افزایش رتبه سایت ندارد و دیگر مرسوخ شده

۱۲۵- لینک های محتوایی توسط کاربر

گوگل می تواند شناسایی کند که در یک وبسایت آیا مدیر وبسایت لینکی را برای شما قرار داده است یا کاربران به صورت کامنت یا وبلاگ نویسی، لینکی را قرار داده اند.

۱۲۶- لینک های ۳۰۱

لینک هایی که ریدایرکت میشوند تاثیر کمتری نسبت به لینک های مستقیم دارند.

۱۲۷- استفاده از Schema.org

Schema.org بر روی رتبه بندی سایتتان تاثیر دارد.

۱۲۸- سایت پیوند

سایت های پیوند مرتبط یاعث افزایش اعتماد گوگل به شما می شود.

۱۲۹- تعداد لینک های خروجی از صفحه

صفحاتی که تعداد لینک های خروجی انگشت شماری دارد نسبت به صفحاتی که صد ها لینک خروجی دارند از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

۱۳۰- انجمن ها

دریافت لینک از انجمن ها یکی از راه های لینک سازی به شمار می رود. اما به دلیل وجود اسپم های فراوان در فروم ها امروز تاثیر زیادی برای گوگل نخواهد داشت.

۱۳۱- تعداد کلمه محتوای پیوند

دریافت یک لینک از یک محتوای ۱۰۰۰ کلمه ای ارزش بیشتری دارد تا یک لینک از یک محتوای ۲۵ کلمه ای

۱۳۲- کیفیت محتوای پیوند

دریافت لینک از یک محتوای غنی و با کیفیت ارزش بالاتری دارد نسبت یه یک محتوای ناقص و ضعیف

۱۳۳- پیوندهای سایت

توجه داشته باشید که پیوندهای سایت در زمان فشرده سازی یک لینک واحد در نظر گرفته میشوند.

تعامل کاربر

افزایش رنک گوگل

۱۳۴- RankBrain

بسیاری معتقد هستند که RankBrain ببررسی میکند که چگونه کاربران با نتایح وب سایت ها ارتباط برقرار میکنند، تا مناسب با نتایح بدست آمده سایت ها را در نتایج گوگل ترتیب بندی کند.

۱۳۵- نرخ کلیک وب سایت

به گفته slideshare.net سایت هایی که کلیک بیشتری بر روی آن نجام گیرد، سایت ایده آل تری هست و رتبه بیشتری را به خود میگیرد.

۱۳۶-نرخ حضور کاربر در سایت

نرخ حضورت کاربران در وبسایت بسیار مهم است. کاربرانی که مدت زمات بیشتری را داخل سایت شما بمانند رضایت گوگل را جلب میکنند و زمانی که کاربران سایت شما را کمتر از یک دقیقه مشاهده و خارج شوند سقوط سایتتان حتمی است.

۱۳۷- میزان انعکاس

به گفته semrush.com زمانی که میزان نرخ کلیک و نرخ حضور در وبسایت بالا باشد سایت شما کیفیت بالایی دارد اما اگر نرخ کلیک بیشتر از نرخ حضور باشد سایت شما، سایت ایده آلی نیست.

۱۳۸- ترافیک مستقیم

سایت هایی که تعداد زیادی ترافیک مستقیم دارند نسبت به سایت هایی که ترافیک مستقیم کمتری دارند بسیار با ارزشتر هستند.

۱۳۹- ترافیک تکراری

سایت هایی که بازدیدکننده تکراری دارند از سمت گوگل حائز اهمیت هستند.

۱۴۰- چسبیدن

کاربران به دنیال نتایجی هستند که کاربردی باشد و غنی باشد. زمانی که کلیک کنند داخل سایت شما و به نتیجه ای نرسند به صورت سایت شما را میبندند و وارد نتایج دیگر میشوند که این سبب میشود آن نتایج بالاتر و سایت شما پایین تر بیاید.

۱۴۱- سایت های مسدود شده

مسدود شدن سایت ها دیگر از سمت گوگل انجام نمیشود. اما مسدود شدن سایت ها بر روی رتبه آن تاثیر منفی دارد.

۱۴۲- نشانک های کروم

نشانک های کروم، سایت هایی که توسط مرورگر کروم ذخیره شوند برای گوگل مهم می شود. زیرا آن وب سایت کیفیت و مطلب غنی داشته که توسط کاربران ذخیره شده است.

۱۴۳- تعداد نظرات

در یک صفحه ای که تعداد زیادی نظرات کاربران وجود دارد نشان گر این است که مطلب ارزشمندی بوده و این مورد برای گوگل حائز اهمیت است.

۱۴۴- زمان خاموش

گوگل توجه زیادی به زمان خاموش وبسایت ها دارد. زمان خاموش سایت ها زمانی هستند که کاربران کمترین میزان حضور در سایت شما را دارند. حضور کم کاربران نشان دهنده ی خاموش بودن سایت شماست.

قوانین الگوریتم گوگل

افزایش رنک گوگل

۱۴۵- وب سایت زنده 

طبق گفته nytimes.com، گوگل صفحات جدید را برای جستجو های خاصی را تقویت می کند.

۱۴۶- پرسش و پاسخ نشانه تنوع است

وجود سیستم های پرسش و پاسخ در وب سایت باعث میشود کلمات کلیدی گوناگون را بهینه کنید.

۱۴۷- تاریخچه مرورگر کاربران

گوگل تاریخچه مرورگر کاربران را بررسی میکند و سایت هایی که در تاریخچه مرورگر کاربران بیشتر جلوه کند برای گوگل مهم تر میشوند.

۱۴۸- تاریخچه جستجو کاربران

طبق گفته theverge.com، اگر موردی را در موتور گوگل جستجو کنید و وارد وبسایت A شوید، برای بار بعد همان مورد را جستجو کنید وبسایت A بالاتر از همه سایت ها به شما نشان داده میشود.

۱۴۹- قطعات ویژه

بر اساس مطالعه semrush.com گوگل، وبسایت ها بر اساس : http، قالب بندی، قدرت صفحه و طول محتوا ترتیب بندی میشود.

۱۵۰- هدف جغرافیایی

گوگل اولیت سایت ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی و SEO محلی نشان میدهند.

۱۵۱- جستجوی ایمن

محتوای با کیفیت و بی کیفیت بدون جستجوی ایمن ارزش بالایی ندارند. بهترین کار استفاده از SSL در وبسایت است.

۱۵۲- حلقه های گوگل پلاس

امروزه اثر گوگل پلاس بر رتبه بندی سایت ها کمتر شده است. اما بهتر است نویسندگان از آن برای به اشتراک گذاری مطالب استفاده کنند.

۱۵۳- استاندارد های کلمه کلیدی

سایت های “YMYL” سایت هایی هستند که به مسائل سلامتی و مالی تاثیر میگذارد. این نوع سایت ها دارای کیفیت دامنه بالایی هستند.

۱۵۴- شکایات DMCA

طبق گفته techcrunch.com، شکایات گوگل باعث کاهش رتبه سایت میشود.

۱۵۵- تنوع دامنه

آپدیت های بزرگ در صفحات وب سایت باعث ایجاد لینکدهی گسترده تری میشود و نتیجه آن تنوع لینک های ارسالی و دریافتی میشود.

۱۵۶- جستجوهای معاملات

گاهی مواقع گوگل یک سری مطالب مربوط به جستجوی کلمه کلیدی را نمایش میدهد. مثلا برای خرید بلیط هواپیما، تاریخ پرواز را نمایش را نشان میدهد.

۱۵۷- جستجوهای محلی

اغلب در جستجو های محلی، اولویت با وبسایت هایی است که در موقعیت جغرافیایی جستجوگر قرار دارد.

۱۵۸- جعبه داستان های برتر

اغلب داستان های برتر به عنوان اولیت در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

۱۵۹- اولویت نام تجاری بزرگ

بعداز بروز رسانی وینس، اهمیت نام های تجاری بزرگ برای گوگل دوچندان شد و این ها برای گوگل جایگاه مخصوص و بالاتری دارند.

۱۶۰- نتایج خرید

گاهی اوقات گوگل نتایج خرید محصولات که شامل تصویر، نامو قیمت محصول می باشد را در اولیت نمایش میدهد.

افزایش رنک گوگل

۱۶۱- نتایج عکس

در بعضی مواقع نتایج نشان داده شده شامل تصاویر وبسایت ها میباشند که در اولیت قرار میگیرند.

۱۶۲- نتایج تخم مرغ عید پاک!

در زمان های چشن عید یک سری جوایز و هدایایی را در یک سری محصولات پنهان میکردند تا مخاطب به صورت ناگهانی با آن روبرو شود طوری که انتظار آن را نداشته باشد که به نام تخم مرغ عید پاک معروف شده است. گوگل هم در ۲۰درصد مواقع همین کار را برای کاربران خود انجام میدهد. به این صورت که یک سری نتایجی را در یک سری زمان ها محدود در اولیت قرار میدهد تا کابران با آنها روبرو شوند تا طرز برخورد کاربران با آن سایت را بررسی کند.

۱۶۳- نمایش یکه دامنه در صفحات نتایج گوگل

با توجه به searchengineland.com گوگل مدعی شده که امروزه وب سایت ها فقط میتوانند یک تنیجه از محتوای خود را در صفحات گوگل نمایش دهند. و این که عنوانی را در گوگل سرچ کنیم و با چندین نتایج که مربوط به یک سایت شود دیگر مواجه نخواهیم شد.

۱۶۴- حذف سایت های اسپمر

گوگل تاکید کرده که با برور رسانی الگوریتم جدیدشان، سایت هایی که اسپم زیادی میکنند و می خواهند که گوگل را فریب دهند از نتایج گوگل حذف خواهند شد و این مورد از قبل نیز جدی تر شده است.

برندینگ

افزایش رنک گوگل

۱۶۵- لینک نام تجاری

سعی کنید برند خود را لینک کنید به وبسایتتان، این برای گوگل مهم است و تاثیر مثبتی را خواهید گرفت.

۱۶۶- جستجوی برند

اگر کاربران نام تجاری سایت شما را سرچ کنند این به گوگل نشان میدهد که برند سایت شما یک برند واقعی است.

۱۶۷- جستجوی برند + کلمه کلیدی

به نظر شما افرار کلمه کلیدی مورد نظرشان ره به همراه برند شما جستجو میکنند؟! به عنوان مثال : “آموزش طراحی سایت دانشجویار” یا “آموزش طراحی سایت”. طبیعتا زمانی که کلمه کلیدی به همراه برند بیاید سایت مربوط به شما اولویت خواهد بود اما زمانی که برند شما نباشد، این برای افزایش رنک سایت های دیگر موثر خواهد بود.

۱۶۸- صفحه فیس بوک

داشتن صفحه فیس بوک مرتبط با مطالب وبسایت شما تاثیر بالایی در برندینگ سایت دارد. سعی کنید در صفحه فیس بوک دنبال کننده های علاقه مند به مباحث سایتتان جمع آوری کنید و مطالب غنی و کاربردی برای آنان تولید کنید.

۱۶۹- صفحه تویتر

صفحه تویتر هم تاثیر بالایی دارد و مانند صفحه فیس بوک از تویتر هم استفاده کنید.

۱۷۰- صفحه لینکدین

صفحه لینکدین هم تاثیر زیادی دارد و مانند صفحه فیس بوک و تویتر از لینکدین هم استفاده کنید.

۱۷۱- نویسندگان معروف

از سال ۲۰۱۳ به بعد گوگل تاکید کرد که نویسندگانی که پروفایل های آنلاین دارند از سوی گوگل تایید شده خواهند بود و گوگل به پورفایل و مطالب آنلان توجه بیشتری میکند.

۱۷۲- واقعی بودن پروفایل شبکه های اجتماعی

طبق گفته گوگل، یک شبکه اجتماعی یا ۱۰هزار دنبال کننده و پست های فراوان همراه با بروز رسانی های روزانه نسبت به یک حساب کاربری با ۱۰هزار دنبال کننده و ۲ پست اشتراکی و خاموش تفاوت بسیاری دارید و میتوان تشخیص دهد که کدام اصل و کدام فیک هستند.

۱۷۳- نمایش برندها در جعبه داستان

معمولا برند های بزرگ و معروف در قسمت جعبه داستان بالا در اولیت قرار میگیرند.

 

۱۷۴- نام تجاری نامشخص

نام تجاری غیر مرتبط، برای وبسایت ها و زمینه کاری آن ها قابل تشخیص هستند و یک امتیاز منفی برای آن ها قلمداد میشوند.

۱۷۵- محل کسب و کار

کسب و کار های واقعی دفتر دارند. گوگل از داده های موقعیت مکانی استفاده میکند تا متوجه شود که آیا کسب و کارتان واقعی است یا خیر.

فاکتور های اسپم داخل سایت

سئو و افزایش رنگ گوگل

۱۷۶- مجازات گوگل پاندا

گوگل پاندا طی آخرین به روز رسانی خود اعلام کرده در وب سایت هایی که تولید محتوا ضعیفی دارند از نتایج گوگل حذف خواهند شد.

۱۷۷- لینک بی کیفیت

لینک دادن به سایت های بی کیفیت نشانه کیفیت پایین سایت شما است و عکس آن نیز نشانه اهمیت و مرجعیت سایت شما خواهد بود.

۱۷۸- تبلیغات منحرف

گوگل به صورت رسمی اعلام کرده که سایت هایی که تبلیغات منحرف کننده و فیک نمایش میدهند از سوی او جریمه خواهند شد. این میتوناد حتی شامل موردی مثل این که عنوان صفحه در مورد آیفون است اما زمانی که داخل سایت میروید مطالب درمورد کسب ثروت میلیاردی می باشد.

۱۷۹- Popups

گوگل دوست دارد سایت هایی که شامل پاپ هایی هستند که به صورت کامل کل صفحه را میپوشاند نمایش دهد.

سئو و افزایش رنگ گوگل

۱۸۰- بهینه سازی بیش از حد

طبق گفته seroundtable.com، بهینه سازی بیش از حد بر روی وبسایت یکی از نشانه های SEO کلاه سیاه و نتیجه آن جریمه گوگل می باشد. که شامل استفاده بیش از حد کلمه کلیدی، چیدمان نامناسب آن ها، بک لینک فراوان و…

۱۸۱- محتوای مفید

طبق گفته گوگل، سایت هایی که محوای غنی و مفید تولید میکند با سایت هایی که محتوای بی کیفیت و ناقص تولید میکند قابل شناسایی است و با این نوع سایت ها برخورد می کند.

۱۸۲- صفحات دروازه

گوگل از سایت هایی که صفحات دروازه دارند منتفر است و دوست دارد کاربران با کلیک بر روی مطلب حدفشان به نتیجه نهایی برسند. اما اگر صفحه شما صفحات بی ربط دیگری را نمایش دهد جریمتان میکند.

۱۸۳- تبلیغات و آگهی ها

وجود آگهی های تبلیغاتی زیاد در صفحات سایت باعث نارضایتی کاربران و گوگل خواهد شد.

۱۸۴- مخفی کردن لینک های وابسته

با مخفی کردن لینک های وابسته به گوگل نشان میدهید که در حال انجام SEO کلاه سیاه هستید و نتیجهه آن واکنش منفی از سمت گوگل خواهد بود.

۱۸۵- فرد (Fred)

از سال ۲۰۱۷ گوگل الگوریتم فرد را توسعه داد. وظیفه او پیدا کردن محتوای با ارزش است که کاربران از طریق آن بتوانند مشکل خود را حل کنند و به درامد برسند.

۱۸۹- IP سرور اسپم

سروری که IP آن از سوی گوگل اسپم شناخته شده احتمال دارد که تمام سایتهای که روی آن سرور پیاده شود نیز برای گوگل اهمیت پایینی داشته باشند.

۱۹۰- متا تگ های اسپم

هنگام ایجاد متا تگ در سایت خود سعی کنید که از تگ های توصیفی استفاده نکنید زیرا گوگل احتمال میدهد شما در حال اسپم کردن هستید و شمارا مجازات خواهد کرد.

فاکتورهای اسپم خارج از سایت

سئو و افزایش رنگ گوگل

۱۹۱- هجوم لینک ها

دریافت لینک های بسیار زیاد که به صورت ناگهانی به سایت شما تعلق میگرند نشانه اسپم جدی سایت شما خواهد بود.

۱۹۲- پنالتی پنگوئن

پنگوئن نام یکی از الگوریتم های گوگل می باشد و زمانی که لینک های بی رویه دریافت کنید شما را جریمه و از نتایج گوگل حذفتان میکند.

۱۹۳- لینک های زیاد ولی کم کیفیت

یکی از دلایل اسپم لینک های کم کیفیت می باشد. سعی کنید لینک های کم دریافت کنید ولی کیفیت بالایی داشته باشد. هر چه قدرت دامنه لینک ها بیشتر باشد و امتیاز اسپم آن ها پایین تر باشد کیفیت آنها بالاتر است.

۱۹۴- ارتباط لینک های دریافتی

گوگل پنگوئن به لینک هایی که از سایت های غیر مرتبط با سایت خود دریافت میکنید واکنش نشان میدهد. سعی کتید اگر لینک های غیر مرتبط دریافت میکنید تعداد کم و باکیفیت باشد و در آن صفحه که میخواهید لینکتان را قراردهید در مورد سایتتان توضیح مفصلی ارئه کنید.

۱۹۵- گوگل سندباکس

زمانی که سایت های جدید و نوپا شکل میگیرند و تعداد زیادی بک لینک دریافت میکنند با گوگل سندباکس مواجه میشوند. گوگل سند باکس سایت شما را به صورت موقت از نتایج گوگل محدودتان میکند. زیرا هیچ دلیلی ندارد سایتی که به تازگی ساخته شده است لینک های فراوانی را دریافت کند.

۱۹۶- رقص گوگل

گوگل موقتا رتبه بندی خود را تغییر میدهد تا کیفیت سایت های پایین تر را بررسی کند و پس از اتمام رقص گوگل نتایج را به صورت کلی با توجه به بررسی های بوجود آمده مرتب کند.

۱۹۷- رد کردن بک لینک ها (Disavow)

ممکن است تعداد زیادی بک لینک و کیفیت پایین آن ها سایت شما را مخرب کرده باشند. برای خلاص شدن از آن ها و جلب رضایت گوگل میتوانید از Disavow backlinks استفاده کنید تا بک لینک هایتان را حذف کند.

۱۹۸- درخواست بازنگری

یک درخواست بازنگری میتواند که رضایت گوگل را دوباره جلب کند و از اسپم و جریمه های گوگل نجات یابید. برای بررسی و درخواست بازنگری جریمه های گوگل به سرچ کنسول مراجعه کنید.

۱۹۹- لینک های موقت

گوگل در مقابل پاک شدن لینک ها و موقتی بودن آن ها واکنش منفی نشان میدهد و اثر منفی روی سایت شما خواهد داشت.

۲۰۰- پیوندهای مقالات و مطبوعات

گوگل لینک هایی که در مقالان و مطبوعات ، دایرکتوری ها و خبرگذاری ها به سایت خود میدهید را بررسی میکند و بر روی آن ها حساس است.

منبع : mtu.edu , neilpatel.com , searchenginejournal.com

Summary
افزایش رنک گوگل - 200 فاکتور طلایی سئو در سال 2018 | نوین سئو
Article Name
افزایش رنک گوگل - 200 فاکتور طلایی سئو در سال 2018 | نوین سئو
Description
سئو و افزیش رنک گوگل دارای فاکتورها و تکنیک های بسیاری است که ما با جمع آوری یک چک لیست کامل از جدیدترین تکنیک های سال 2018 برای بهینه سازی سایت به شما کمک میکنیم تا از این طریق سایت را به صفحه اول گوگل ببرید.
Author
Publisher Name
hamid
Publisher Logo
تاریخ انتشار : مهر ۲, ۱۳۹۷
تعداد بازدید : 174 views
1ستاره2ستاره3ستاره4ستاره5ستاره (35 rating, 7 votes)
Loading...

مقالات مشابه
  • برنامه نویسی چیست
    برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

    برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست و به چه دردی میخورد. برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست و چه کاربردی خواهد داشت. برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست ؟ برنامه نویسی راهی است برای دادن دستورالعمل های کامپیوتری درباره آنچه که باید انجام شود. این دستورالعمل ها به عنوان کد شناخته می شوند و برنامه نویسان کامپیوتر برای […]

  • تکنیک های سئو – آموزش تکنیک های seo در سال ۲۰۱۹

    تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت تکنیک های سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ تکنیک های سئو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ سئو چیست ( آموزش سئو ) سئو (Search Engine Optimization) به این معناست که وبسایت و فروشگاه اینترنتی خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید تا افرادی که به دنبال […]

  • درگاه پرداخت واسط بانکی
    ۵ درگاه پرداخت واسط درجه یک و مطمئن در سال ۱۳۹۷

    درگاه پرداخت واسط درگاه پرداخت واسط چیست و چه کاربردی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست؟ به وب سایت هایی که از شرکت های PSP مجوز دریافت می کنند و درگاه آنلاین دریافت می کنند برای رشد آسان تر کسب و کار های ما درگاه پرداخت واسط می گویند. […]

  • صفحه اول گوگل
    صفحه اول گوگل : ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

    صفحه اول گوگل : ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یست و چگونه کار می کند؟ ه چه دردی می خورد و چه ویژگی هایی دارد؟ صفحه اول گوگل جایگاهی است که مدیران وب سایت در تلاش هستند تا در آن جا قرار بگیرند، زیرا باعث بیشتر دیده شدن خدمات و محصولاتشان […]

  • بلاک چین چیست
    بلاک چین چیست – تکنولوژی بلاک چین به زبان ساده

    بلاک چین چیست چه کاربردی دارد؟ چه ویزگی هایی خواهد داشت؟ تکنولوژی بلاک چین به زبان ساده با استفاده از بلاک چین، بسیاری از افراد می توانند وارد یک پایگاه اطلاعات شوند و یک جامعه از کاربران را کنترل کنند، با این هدف که اطلاعات چگونه ثبت شده و چگونه اصلاح و بروز میشوند. فناوری […]

  • افزایش سرعت سایت
    افزایش سرعت سایت – سرعت سایت خود را ۱۵ برابر کنید

    افزایش سرعت بالا آمدن سایت آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس افزایش سرعت سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ افزایش سرعت سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟  در سال ۲۰۰۶ وب سایت آمازون فقط ۱۰۰ میلی ثانیه سرعت وب سایت خود را افزایش داد و سبب شد تا فروش وب سایت به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند! […]

  • وب سایت چیست
    وب سایت چیست – کسب درآمد باورنکردنی از وب سایت

    وبسایت چیست؟ رابطه دامنه و هاست با وب سایت چیست؟ سایت استاتیک چیست؟ سایت داینامیک چیست؟ مزایای سایت های داینامیک تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک چیست؟ CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟ مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا ویژگی های یک CMS مناسب معرفی برخی از بهترین سیستم مدیریت محتوا وب سایت چیست وب […]

  • شبکه های اجتماعی
    ۱۰ مورد از جدیدترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی ۲۰۱۸

    شبکه های اجتماعی یا همان social networks، به پلتفرم های آنلاینی گفته می شود که در آن مردم با دیگر افراد به اشتراک موضوعاتی در زمینه های مختلف می پردازند. 

  • با 10 میلیون چه کنم؟ راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
    راه اندازی کسب و کار با ۱۰ میلیون تومان – با ۱۰ میلیون چه کنم؟

    امروزه وب سایت ها میلیاردی درآمد دارند و به راحتی از این فرصت به بهترین شکل استفاده میکنند اما شما هنوز نمیدونید سرمایه خودتون رو کجا استفاده کنید و از چه شغلی میتونید پول بدست بیاورید!

  • انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروز رسانی ۲۰۱۸)

    انواع الگوریتم های بهینه سازی انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه ویزگی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی ، سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند طولانی مدت است و هدف از این کار افزایش رتبه سایت در نتایح گوگل می باشد. تعدادی […]

دیدگاه ها
رضایی در ۲۴ آبان ۱۳۹۷ در ۶:۴۱ ب.ظ گفته:

مقاله سئو یعنی این دمتون گرم

پاسخ