09392707199 مشاوره رایگان سئو و طراحی سایت

بالا بردن رتبه سایت در گوگل – ۱۰ اشتباه خطرناک در سال ۲۰۱۸

حمیدرضا اسماعیلی زاده ۱۲ مهر ۱۳۹۷
بالا بردن رتبه سایت در گوگل

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل

بالا بردن رتبه سایت در گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟

بالا بردن رتبه سایت در گوگل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بالا بردن رتبه سایت در گوگل نیاز به اعمال استراتژی در ساختار وب سایت دارد و محتوا دارد. فاکتور های سئو مدام در حال تغییر است و استفاده کردن از آن بهترین تصمیم برای افزایش بازدید کننده سایت و گسترش کسب و کار می باشد.

بالا بردن رتبه سایت در گوگل شامل یک سری تکنیک هایی است که در موتورهای جستجوگر متفاوت می باشد و مدام تغییر میکند و موتور های جستجوگر روز یه روز تمام تلاششان را میکنند تا بهترین نتایج را برای کاربران خود نمایش دهند.

بالا بردن رتبه سایت در گوگل چندان آسان نیست زیرا پیش بینی قوانین گوگل نیز سخت است و در این راه مطئنا افراد دچار یکسری اشتباهات می شوند و ضریب خطا بسیار زیاد است. در ادامه به ۱۰ اشتباه بزرگی که افراد در سئو انجام می دهند می پردازیم.

بهبود رتبه سایت در گوگل و ۱۰ اشتباه :

۱- انتخاب کلمات کلیدی اشتباه

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

بهینه سازی سایت و کل محتوای وبسایت بر مبانی یک کلمه کلیدی انجام میگیرد. که هدف این می باشد آن صفحه در آن کلمه رتبه بالایی داشته باشد.

پس انتخاب کلمه کلیدی جزء مهمترین عوامل است. سوال اینجاست که آیا کلمه کلیدی را درست انتخاب میکنید؟

یکی از رایج ترین و بزرگترین اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی، عدم توجه به ترجیحات موتورهای جستجو و کاربران برای کلمات کلیدی با دقت طولانی است. 

در حالی که شما ممکن است محصولات و خدمات خود را به روش خاص تعریف کنید، مهم است که بدانید که چه کلماتی مربوط به مشتریان بالقوه می شود تا مطالب را برای اشاره به آنها استفاده کنید.

گاهی اوقات یک سری اصطلاحات برای شما قابل درک و فهم است و برای شما رایج می باشد ولی دلیلی ندارد برای کاربران نیز همینطور باشد.

سعی کنید به مواردی دقت کنید که خیلی عمومی باشند. در غیر این صورت، شما برای تمام کلمات کلیدی اشتباه بهینه سازی می کنید.

قبل از شروع بهینه سازی، بهتر است تحقیقات پیشین خود را دقیقا انجام دهید.

با استفاده از ابزارهایی نظیر Google AdWords KeywordPlanner ، Google Trends ، SEMrush و Moz Keyword Explorer می توانید به انگیزه های خود بر روی پالس جستجوی پیشرفته و کلمات کلیدی مناسب کمک کنید.

اگر شدیدا نیاز به آموزش کامل و حرفه ای در خصوص پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و پر مخاطب در سال ۲۰۱۸ را دارید میتوانید از همین مقاله استفاده کنید. بسیار مفید است.

۲- استفاده بیش از حد كلمات كليدی

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

شاید فکر کنید که اگر کلمه کلیدی خود را در هر جمله به کار ببرید و از آن استفاده کنید رتبه بهتری را کسب خواهید کرد! من نمی توانم بگویم که این استدلال درست یا غلط است اما با این که فقط دارید به سئو سایت خود آسیب می رسانید..

این که مدام از کلمه کلیدی خود استفاده کنی و آن را به صورت پیاپی تکرار کنی چندان مهم نیست و تاثیر منفی در برخواهد داشت.

گوگل به جای این که به تعداد وجود کلمه کلیدی شما دقت کند به درک معنایی مطلب شما دقت میکند.

طبق بررسی های انجام شده در رابطه با LSI، این سیستم موصوع محتوا را بدون نیاز پر کردن مطالب خود با تکرار کلمات کلیدی  را شناسایی می کند.

۳- ایجاد محتوا که مناسب کلمات کلیدی نباشد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در جستجوگرها بهینه سازی محتوا است که در واقع در مورد کلمات کلیدی شما نیست.

مشکل این است که شما میخواهید یک کلمه کلیدی خاص را رتبه بندی کنید، اما شما نمیتوانید متن را در موضوع مورد نظر خود تمرکز کنید. 

موتورهای جستجو مانند گوگل می خواهند به کاربران خود با محتوای مناسب تر برای شرایط جستجوی کاربران خدمت کنند. بنابراین، اگر محتوای شما به نیازهای کاربر پاسخ ندهد، رتبه بندی خوبی نخواهد داشت.

این اشتباه اغلب نتیجه تلاش برای متناسب کردن چند موضوع مختلف در یک قطعه محتوا است.

هدف اصلی شما باید کیفیت محتوا باشد که واقعا مطابق با سوالات و نیازهای مخاطبان مورد نظر شما باشد.

سپس موتورهای جستجو قادر به ردیابی محتوای شما به عنوان مطابقت با کلمه کلیدی شما برای بهینه سازی هستند.

۴- انتشار محتوای غیر اصلی

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

این اشتباه مربوط به کیفیت محتوای شما است. تکثیر و کپی مطالب قبلا رایج و موثر بود اما امروزه موتورهای جستجو این روش را مجازات می کنند.

محتوا کپی کردن و رونوشت برداری به عنوان یک عمل اسپم دیده می شود و بسیار دلسرد کننده است.

طبق گفته سایت moz.com محتوای نازک و وابسته که فقط و فقط تکثیر شده اند دیگر فایده ندارد.

تلاش کنید به جایی ایجاد محتوا کپی برابر اصل، محتوا ها را به صورت کامل تغییر دهید تا نتیجه بسیار بهتر و موثر تری دریافت کنید در غیر این صورت نتایج بالای گوگل را نخواهید دید.

۵- جست و جوی برچسب های عنوان و متا توصیف

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

بهینه سازی محتوای شما زمانی پایان نخواهد یافت که شما یک کلمه کلیدی هدف را در مقالات خود اضافه کنید. تگ های عنوان و متا توصیف عناصر ضروری SEO است که نباید فراموش شود.

به گفته وب سایت neilpatel.com متای توضیحات و عنوان یک پتانسیل برای محتوای شماست.

این عوامل بهینه سازی شده هنگام جستجو در وب سایت شما توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود، بنابراین اگر به درستی انجام شود، می تواند عملکرد محتوای شما را بهبود بخشد.

یکی دیگر از جزئیات فنی که بازاریابان محتوا گاهی اوقات فراموش می کنند شامل برچسب های تصویر است.

برچسب های تصاویری که در محتویات خود قرار داده اید بسیار مهم هستند، زیرا آنها نشانه دیگری از نحوه قرار دادن مقالات هستند.

ربات های جستجو نمی توانند تصاویر را ببینند – اما می توانند برچسب های alt را بخوانند و این اطلاعات را به نحوی که صفحات شما را فهرست می کنند، بخوانند.

۶- از دست دادن لینک های با کیفیت

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

طبق بررسی های سایت backlinko.com، امروزه بازاریابان محتوا باید درک کنند که کیفیت لینک های خارجی موجود در محتوا مهمتر از مقدار آنها است.

به همین دلیل بهتر است اطمینان حاصل کنید که شما به وبسایتهای دارای رتبه بندی جامع لینک کنید – نه فقط هر سایت. همچنین برای پیوند دادن به سایتهایی که به شما ارتباط دارند، مفید است، زیرا این امر در آینده سبب بازگشت ترافیک شما می شود.

۷- گمراه شدن با لینک های داخلی شما

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

در قراردادن پیوندهای داخلی نیز اشتباهات بزرگی رخ میدهد که باید مراقب باشد.

این که فکر کنید در هر محتوا یکسری لینک داخلی قرار دهید برای سئو مفید است اشتباه میکنید. وجود آن ها برای هدایت کاربران موثر است که این برای گوگل حائز اهمیت است.

همانطور که برای استفاده بیش از حد کلمات کلیدی گفتیم برای لینک های داخلی هم صدق میکند که کاری نکنیم تا لینک های داخلی بی ربط و بیش از حد استفاده کنیم. سعی کنید در هر محتوا لینک های داخلی مربوط به آن محتوا را  قرار دهید.

۸- تجربه کاربری مناسب و کاربرپسند بودن وبسایت

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

بهینه سازی تنها در مورد محتوا و کلمات کلیدی نیست. این نیز در مورد کیفیت وب سایت شما صدق میکند، به ویژه عملکرد آن در دستگاه های تلفن همراه است که امروز بهترین انتخاب کاربران است.

گوگل و دیگر موتورهای جستجو می توانند هنگامی که وب سایت شما به صورت دستی تلفن همراه نیست را تشخیص دهد.

اگر شما یک تجربه تلفن همراه سریع را برای مخاطبان خود در نظر نگیرید، امتیاز خود را در موتورهای جستجو ممکن می سازد. همانطور که سرعت نیز افزایش می یابد، همانطور که موتورهای جستجو نیز بر آن تأکید دارند.

شما نباید تعجب کنید اگر یک وب سایت آهسته و کند است رتبه پایین تر داشته باشد. شما می توانید ابزارهای آنلاین مانند Pingdom و GT Metrix را برای تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به سرعت و نحوه رفع آن ها استفاده کنید.

۹- عدم استفاده از شبکه های اجتماعی

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

بهینه سازی یک بعد اجتماعی نیز دارد. هنگامی که محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، یکی از اهداف اصلی شما این است که توجه کاربران را به نفوذ قابل توجهی در اینترنت داشته باشید.

این به این معنی است که محتوای آنها توسط مخاطبان هدف و موتورهای جستجو متوجه می شود.

به همین دلیل مهم است که روابط را با چنین «کاربران قدرت» ایجاد کنید و از اعتبار آنها برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید.

روش دیگر این  است که پست های وبلاگ یا وبسایت را در شبکه های اجتماعی مثل Digg، Reddit یا Quora بدون داشتن فالوور ارسال کنید.

انجام متوالی این کار سبب میشود که رتبه بندی گسترده تری در مورد آن محتوا داشته باشید و این یک استراتژی است.

۱۰- فراموش کردن تجزیه و تحلیل سایت

بالا بردن رتبه سایت در گوگل

برای این که سئو و بهینه سازی بهتر با عملکرد بالاتری داشته باشید باید توانایی آنالیز سایت و پیگیری پیشرفت آن را داشته باشید. بسیاری از بازاریابان اعداد را نادیده می گیرند، اما این یک اشتباه جدی است. راه اندازی و به طور منظم تجزیه و تحلیل شما برای نتایج بهینه سازی شما ضروری است.

Google Analytics و Google Webmaster Tools فقط دو ابزار اصلی هستند که می توانید برای اندازه گیری و مرور کلی عملکرد وب سایت خود استفاده کنید. با کمک آنها، می توانید ببینید که چگونه بهینه سازی شده برای انواع مختلف محتوا و با استفاده از استراتژی های مختلفی که شما تلاش می کنید، کار می کنند.

بررسی رتبه سایت در گوگل

حتما با استفاده از ابزارهای آنلاین سئو، رتبه سایت خود را در گوگل بررسی کنید. اگر میخواهید بدانید که در چه کلمه کلیدی در چه رتبه ای قرار دارید می توانید از پلاگین Fatrank برای مرورگر گوگل کروم استفاده کنید.

افزایش بازدید سایت

با افزایش رنک وب سایتتان در گوگل ترافیک و بازدید سایت شما نیز افزایش خواهد یافت و به نتایج مطلوبی خواهید رسید.

با این هدف شما درآمد وبسایتتان را افزایش خواهید داد. توصیه میشود که مقاله افزایش بازدید سایت را حتما مطالعه کنید.

منبع: searchenginejournal.com , singlegrain.com , lifewire.com , partclick.ir

Summary
بالا بردن رتبه سایت در گوگل - 10 اشتباه خطرناک در سال 2018 | نوین سئو
Article Name
بالا بردن رتبه سایت در گوگل - 10 اشتباه خطرناک در سال 2018 | نوین سئو
Description
چطور رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببرم؟ برای رسیدن به این جواب می توانید مقاله 10 اشتباه بزرگ بالا بردن رتبه سایت در گوگل را مطالعه کنید.
Author
Publisher Name
hamid
Publisher Logo
تاریخ انتشار : مهر ۱۲, ۱۳۹۷
تعداد بازدید : 104 views
بالا بردن رتبه سایت در گوگل – ۱۰ اشتباه خطرناک در سال ۲۰۱۸
5 از 175 رای

مقالات مشابه
  • رنک سایت
    رتبه سایت – روش های تعیین رتبه سایت در الکسا و گوگل

    رتبه سایت در الکسا و گوگل رتبه سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ رتبه سایت رتبه سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ رتبه سایت رتبه سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ رتبه سایت رتبه سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ رتبه سایت بهترین مطلب درباره ی تعیین رتبه سایت در الکسا و گوگل […]

  • بهبود جایگاه سایت در گوگل
    آموزش سئو با بهبود جایگاه سایت در گوگل در سال ۲۰۱۹

    بهبود جایگاه سایت در گوگل با ۱۳ روش فوق العاده آسان بهبود جایگاه سایت در گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟ بهبود جایگاه سایت در گوگل بهبود جایگاه سایت در گوگل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ بهبود جایگاه سایت در گوگل زمانی که شما عبارت ” آموزش سئو ” را می بینید چه چیزی به ذهنتان […]

  • بک لینک رایگان
    آموزش سئو با روش خرید بک لینک رایگان و با کیفیت

    بک لینک رایگان چیست و چه کاربردی دارد چیست و چه کاربدر یدارید لیست سایت های بک لینک رایگان بک لینک چیست؟ بک لینک چیست؟ در آموزش سئو به کلیه لینک هایی که از هر طریقی از همه سایت ها به سایت شما داده می شود بک لینک میگویند. بک لینک رایگان فارسی برای وبسایت های فارسی و […]

  • افزایش پیج رنک گوگل
    پیج رنک گوگل چیست؟ آموزش افزایش پیج رنک گوگل در سال ۲۰۱۹

    افزایش پیج رنک گوگل افزایش پیج رنک گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟ افزایش پیج رنک گوگل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ به سوال های زیر دقت کنید: پیج رنک گوگل چیست؟ ترفند ها و تکنیک های افزایش پیج رنک گوگل چیست؟ چگونه پیج رنک گوگل را افزایش دهیم؟ محاسبه پیج رنک به چه […]

  • آموزش سئو با بهترین تکنیک های سئو کلاه سیاه در سال ۲۰۱۹

    سئو کلاه سیاه چیست + تکنیک ها و ترفند ها سئو کلاه سیاه چیست و به چه دردی میخورد؟ سئو کلاه سیاه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ سئو کلاه سیاه چیست؟ در این مقاله از آموزش سئو قصد داریم به معرفی سئو کلاه سیاه ( Black Hat Seo ) و تکنیک های آن بپردازیم. […]

  • ctr چیست
    آموزش سئو، نرخ کلیک یا CTR چیست؟ تکنیک های افزایش CTR

    نرخ کلیک یا CTR چیست؟ نرخ کلیک چیست و چه کاربردی دارد؟ ctr چیست و به چه دردی میخورد؟ در این مقاله از آموزش سئو به معرفی CTR یا نرخ کلیک میپردازیم و یک سری از مهمترین تکنیک های افزایش نرخ کلیک را معرفی میکنیم. در این مقاله قصد داریم در رابطه با CTR یا […]

  • آموزش سئو به روش سئو کلاه سفید در سال ۲۰۱۹

    سئو کلاه سفید چیست و چه کاربردی دارد. سئو کلاه سفید چیست و چه روش ها و تکنیک هایی دارد. سئو کلاه سفید در سال ۲۰۱۹ در این مقاله از آموزش سئو می خواهیم به طور حرفه ای و از ۰ تا ۱۰۰ به بررسی و آموزش سئو کلاه سفید بپردازیم. آموزش سئو کلاه سفید سئو […]

  • آموزش سئو مبتدی
    آموزش سئو مبتدی : از زیر صفر سئو را بیاموزید!

    آموزش سئو مبتدی آموزش سئو مبتدی چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش سئو مبتدی چیست و چه ویزگی هایی دارد؟ در این مقاله از آموزش سئو می خواهیم به صورت مبتدیانه و کاربردی مباحث مربوط به افزایش رتبه سایت و ترافیک سایت را به شما معرفی کنیم. همان طور که میدانید بیشتر آموزش هایی که برای سئو […]

  • سئو کلاه خاکستری
    آموزش سئو به روش سئو کلاه خاکستری در سال ۲۰۱۹

    gray hat seo چیست چه کاربردی دارد سئو کلاه خاکستری یا Gray Hat Seo چیست؟  در این مقاله از آموزش سئو می خواهیم به طور حرفه ای و تخصصی سئو کلاه خاکستری را بررسی کنیم. همانطور که میدانیم , سئو دارای قسمت های مختلفی میباشد که اگر بخواهیم این قسمت ها را نام ببریم میتوانیم آن […]

  • برنامه نویسی چیست
    برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد – چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم

    برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست و به چه دردی میخورد. برنامه نویسی چیست و چه کاربردی خواهد داشت.  برنامه نویسی راهی است برای دادن دستورالعمل های کامپیوتری درباره آنچه که باید انجام شود. این دستورالعمل ها به عنوان کد شناخته می شوند و برنامه نویسان کامپیوتر برای رفع مشکلات و یا انجام یک کار، کد […]

دیدگاه ها
سهراب صابری در ۲۰ دی ۱۳۹۷ در ۹:۵۲ ق.ظ گفته:

تو این مطالب خیلی نکات خوبی نوشته شده. ممنون

پاسخ
    حمیدرضا اسماعیلی زاده در ۲۰ دی ۱۳۹۷ در ۱۰:۲۴ ق.ظ گفته:

    خواهش میکنم دوست عزیز

    پاسخ
سمانه در ۲۳ دی ۱۳۹۷ در ۴:۲۷ ب.ظ گفته:

واقعاً این سایت و مقالاتش عالیه

پاسخ
    حمیدرضا اسماعیلی زاده در ۲۴ دی ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۳ ب.ظ گفته:

    شما لطف دارید دوست عزیز

    پاسخ

اگر سوالی در این مورد داری اینجا بپرس؟!