09392707199 مشاوره رایگان سئو و طراحی سایت

ثبت سایت در گوگل – آموزش تصویری به صورت کامل و قدم به قدم

آموزش سئو
حمیدرضا اسماعیلی زاده ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
ثبت سایت در گوگل
  1. گوگل وب مستر چیست؟
  2. مزایای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل
  3. چگونه سایتمان را در کنسول جستجوگر گوگل ثبت کنیم؟
  4. معرفی بخش های سرچ کنسول

ثبت سایت در موتورهای جستجو

ثبت سایت در گوگل چیست و چه کابردی دارد؟

ثبت سایت در گوگل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ثبت سایت در گوگل وبمستر

گوگل ابزاری را برای بررسی وضعیت وب سایت ها در موتورهای جستجو ، ثبت سایت در گوگل و مشاهده آمار کاربردی از آن ها ایجاد کرده که نام آن را گوگل وب مستر تولز گذاشته است که البته به نام گوگل سرچ کنسول تغییر نام یافته است.

گوگل وب مستر تولز آماری مانند بازدیدهای سایت، کلیدواژهای جستجو شده، لینک‌ها و بک‌لینک‌ها، صفحات ایندکس شده در گوگل، وضعیت دسترسی ربات خزنده گوگل به وب‌سایت شما، خطاهای احتمالی در دسترسی، خطاهای امنیتی و … را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگرچه برای قرار گرفتن در نتایج موتورهای جستجو ثبت سایت در کنسول جستجوی گوگل اجباری نیست، اما مسلما با ثبت سایت در این ابزار و بررسی آمار ارائه شده روند پیشروی در صفحات موتورهای جستجو بسیار سریع خواهد بود.

چه بسا که سایت شما دارای اشکالات زیادی از منظر بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو باشد، اما شما متوجه آن نشوید. این در حالی است که گوگل سرچ کنسول آمار بسیار دقیقی در این خصوص به شما ارائه می‌دهد.

مزایای ثبت سایت در گوگل

  • فهرست شدن مطالب سایت در موتور گوگل
  • کنترل و مشاهده ترافیک سایت
  • فراخوانی Crawler گوگل به یک مطلب خاص در سایت
  • بررسی نحوه دیدن سایت شما از سمت گوگل
  • چه کلماتی جستجو شده ای به سمت سایت شما ارجاع داده شده است.
  • چه وب سایت هایی به سمت سایت شما لینک داده اند.
  • آیا سایت شما کارایی لازم در موبایل و تبلت را دارد؟

چگونه سایتمان را در کنسول جستجوگر گوگل ثبت کنیم؟

ابتدا داشتن یک حساب کاربری در گوگل یا همان gmail الزامی است. اگر در گوگل حساب کاربری ندارید می توانید با استفاده از مقاله ساخت حساب گوگل یک حساب کاربری در گوگل ایجاد کنید.

در این مرحله لازم است که در وارد صفحه سرچ کنسول گوگل شوید، برای این کار کافیست اینجا کلیک کنید.

پس از وارد شدن به حساب کاربری‌تان از طریق گزینه Sign in، از طریق گزینه ADD A PROPERTY که در یک کادر قرمز رنگ قرار دارد، سایتتان را درج کنید.

پس از کلیک بر روی گزینه‌ی ذکر شده صفحه‌ای مطابق تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود که با انجام مراحل ۱ تا ۴ درج سایتتان در کنسول جستجوی گوگل انجام خواهد شد.

ثبت سایت در گوگل

  1. با کلیک بر روی this HTML verification file کلیک کنید تا فایل html برای تایید دانلود شود.
  2. فایل را در روت سایت (پوشه اصلی، معمولا با عنوان public_html یا www در هاست شما قرار دارد) آپلود کنید.
  3. بررسی کنید که فایل در سایت قابل دسترسی باشد (بعضا فایل‌هایی مثل .htaccess باعث جلوگیری از نمایش فایل  در مرورگر می‌شوند که لازم است موقتا غیرفعال شوند)
  4. در صورت انجام صحیح موارد فوق با کلیک بر روی گزینه verify سایتتان در گوگل سرچ کنسول حساب کاربری شما درج خواهد شد.

معرفی بخش های سرچ کنسول

در سمت چپ صفحه سرچ کنسول چندین مورد وجود دارد که در عکس زیر مشاهده میکنید. ما در این قسمت قصد داریم این موارد را معرفی کنیم و کاربرد آن ها را توضیح دهیم.

ثبت سایت در گوگل

Dashboard

با کلیک بر روی نام سایتتان در گوگل سرچ کنسول وارد پنل سایت مذکور می‌شوید. اولین صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید بخش داشبورد است که خلاصه‌ای از اطلاعات به صورت کلی در آن قرار دارد.

داشبورد خلاصه‌ای از مهم‌ترین بخش‌های گوگل سرچ کنسول است که شامل خطاهای بخش Crawl (که در خصوص آن در ادامه توضیح خواهیم داد)، آمار جستجو و کلیک‌ها و آمار سایت‌مپ شامل تمامی URLهای سایت و URLهای ایندکس شده در صفحات گوگل می‌باشد.

با کلیک بر روی عناوین بخش‌های مختلف داشبورد به صفحه مربوط به آن بخش هدایت خواهید شد و می‌توانید جزئیات بیشتری از آمار ارائه شده ببینید.

Messages

ثبت سایت در گوگل

بخش دیگری که پایین لینک داشبود قابل مشاهده است بخش Messages می‌باشد.

پیام‌های آگاه‌سازی گوگل سرچ کنسول شامل خطاهای وب‌سایت، مشکلات امنیتی، راهکارهایی که گوگل در جهت بهبود سئو به شما ارائه می‌‌دهد و بسیاری موارد دیگر در بخش Messages برای شما قابل مشاهده است.

همچنین پیام‌های این بخش در اینباکس جی‌میل حساب کاربری مرتبط با گوگل سرچ کنسول شما نیز قابل مشاهده خواهند بود. لازم است این بخش به صورت مرتب بررسی شود تا در صورت بروز خطاهای بهینه‌سازی یا امنیتی بتوانید سریعا در جهت رفع آن‌ها اقدام نمایید.

Appearance

ثبت سایت در گوگل

بخش Search Appearance مرتبط با ظاهر نتایج نمایش داده شده در موتورهای جستجو است. مواردی مثل عنوان لینک نمایش داده شده، آدرس لینک، توضیحات متا و …

‌گوگل سرچ کنسول به طور خلاصه بخش Search Appearance را شامل موارد زیر معرفی می‌کند.

    • Title: عنوانی که برای سایتتان در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.
    • Snippet: توضیحاتی که زیر عنوان اصلی نمایش داده می‌شود و مربوط به بخش متا دیسکریپشن در سایت است.
    • Sitelinks: این بخش لینک‌های مهم سایت هستند که در صورت جستجوی عنوان اصلی یک سایت زیر اسنیپت نمایش داده می‌شوند.
    • Search within a site: در صورتی که گوگل تشخیص بدهد در سایتتان امکان جستجو وجود دارد یک فیلد جستجو نمایش می‌دهد تا کاربران بتوانند بدون ورود به سایت شما جستجو کنند. این بخش معمولا برای سایت‌های فارسی زبان کاربردی ندارد و فعال نمی‌شود.
    • URL: آدرس صفحه شماست که پایین تایتل نمایش داده می‌شود.
    • Breadcrumbs: گاها به جای لینک مسیر یک آدرس در موتور جستجو نمایش داده می‌شود. مثلا به صورت زیر
      هاست » هاست لینوکس » هاست لینوکس ایران

این طریقه مسیردهی از بخش Site Navigation Element واقع در Structured Data قابل مدیریت است.

  • Product – Rich Snippet: احتمالا شما هم حین جستجو در گوگل سایت‌هایی را دیده‌اید که پایین لینک‌هایشان ستاره‌های امتیازدهی وجود دارد، این ستاره‌ها مربوط به rich snippet هستند و از بخش Structured Data dashboard قابل مدیریت می‌باشند.

تمامی موارد فوق از بخش Search Appearance قابل مدیریت می باشند. این بخش ابزار دیگری نظیر HTML Improvements در اختیار شما قرار می‌دهد که توسط آن می‌توانید خطاهای کدهای html را بررسی و رفع نمایید.

Search Traffic

ثبت سایت در گوگل

بخش Search Traffic در سرچ کنسول گوگل شامل ابزاری برای بررسی آمار ورودی‌های کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و … می‌باشد.  ثبت سایت در گوگل

سرچ ترافیک یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های سرچ کنسول است. این بخش از زیربخش‌های زیر تشکیل شده است.  ثبت سایت در گوگل

  • Search Analytics: این بخش بسیار کاربردی شامل مواردی همچون کلمات کلیدی جستجو شده و میزان کلیک بر روی آن‌ها برای ورود به وب‌سایت شما، آدرس و میزان صفحات بازدید شده از طریق صفحات جستجو، کشور بازدیدگنندگان وب‌سایت شما، ابزار مورد استفاده کابران شما برای مشاهده وب‌سایت (شامل موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و …)، و … می‌باشد.
  • Links to Your Site: این بخش مشخص کننده سایت‌هایی است که لینک سایت شما در خودشان قرار داده‌اند. این لینک‌ها اصطلاحا بک‌لینک نامیده می‌شوند.
  • Internal Links: منظور از اینترنال لینک، لینک‌های داخلی وب‌سایت شماست. به عنوان مثال هنگامی که شما یک کلمه کلیدی را به یک صفحه در سایت خودتان لینک می‌کتید، این نوع لینک اینترنال لینک یا لینک داخلی در نظر گرفته می‌شوند.
  • International Targeting: در صورتی که سایتتان چند زبانه باشد، آمار بازدیدهای زبان‌های مختلف سایت در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.
  • Mobile Usability: در صورتی که سایتتان اشکالی برای نمایش در مرورگرهای موبایل و تبلت داشته باشد (مثلا ریسپانسیو نباشد) خطاهای مربوطه در این بخش قابل مشاهده خواهند بود.

Google Index

ثبت سایت در گوگل

بخش Google Index در سرچ کنسول گوگل ابزاری برای مشاهده‌ی صفحات ثبت شده یا درج شده در موتورهای جستجو است.گوگل ایندکس از سه بخش تشکیل شده است.

  • Index Status: این بخش یک گزارش صرفا عددی در خصوص تعداد لینک‌های ثبت شده در گوگل (اصلاحا لینک‌های ایندکس شده) برای شما نمایش می‌دهد. در صورت مراجعه به تب advanced آمار صفحاتی که ربات گوگل را بلاک کرده‌اند و ایندکس نمی‌شوند را مشاهده خواهید کرد.
  • Blocked Resources: این بخش دقیقا شامل مواردی است که در تب advanced از مورد قبلی با عنوان بلاک شده‌ها آورده شده‌اند. در این بخش می‌توانید دقیقا لیست صفحات بلاک شده را مشاهده کنید. اگر صفحه‌ای به اشتباه بلاک شده باشد با مراجعه به فایل robot.txt سایتتان می‌توانید آن را از این فایل حذف کنید تا مجددا در گوگل ایندکس شود.
  • Remove URLs: در صورتی که تمایل داشته باشد لینکی، به هر دلیلی در گوگل ایندکس نشود، درخواست حذف لینک از گوگل را می‌توانید در این بخش ثبت کنید.

Crawl

 

ثبت سایت در گوگل

بدون شک مهم‌ترین بخش گوگل سرچ کنسول Crawl می‌باشد و آماری که به شما ارائه می‌دهد از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

منظور از Crawl ربات خزنده‌ی گوگل است که در طول شبانه‌روز چندین بار به سایت شما مراجعه می‌کند تا در صورتی که تغییرات جدید اعمال کرده باشید این تغییرات را در گوگل اعمال کند. Crawl در کنسول جستجوی گوگل شامل بخش‌های زیر می‌باشد.

  • Crawl Errors: این بخش شامل تمامی خطاهایی که مانع از دسترسی ربات خزنده گوگل به وب‌سایت می‌شود، می‌باشد. مواردی مثل خطاهای دی‌ان‌اسی، خطاهای اتصال به سرور، خطاهای فایل robot.txt، خطاهای صفحات ۴۰۴ و …

با بررسی و رفع خطاهای ذکر شده این بخش در وب‌سایتتان با فشردن گزینه MARK AS FIXED می‌‌توانید صفحاتی که به عنوان صفحات مشکل‌دار شناخته شده بودند را از این بخش حذف کنید.

این بخش آمار را به دو صورت مجزا برای کامپیوترهای خانگی و گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کند.

  • Crawl Stats: همانطور که از عنوان این بخش پیداست اطلاعاتی در خصوص آمار ورود خزنده گوگل به سایت شما در آن درج می‌شود. اطلاعاتی شامل میزان مراجعه روزانه ربات خزنده به صفحات سایت شما، میزان دانلود اطلاعات از صفحات سایت شما توسط ربات‌ها و مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحه دانلود شود. بخش آخر به منظور بررسی لود صفحات که تاثیر آن بر روی سئوی سایت محسوس است استفاده می‌شود.
  • Fetch as Google: در این بخش می‌توانید سایتتان را به شکلی که گوگل می‌بیند مشاهده کنید. همانطور که مستحضر هستید گوگل بررسی سایت‌ها را از طریق کدها و تگ‌های HTML مورد بررسی قرار می‌دهد. این که ببینید سایتتان به چه ترتیبی برای گوگل لود می‌شود باعث بهبود درک شما از وب‌سایت و افزایش توانایی جهت بهبود سئوی سایت خواهد شد.

این بخش نیز به دو صورت قابل مشاهده است. یکی برای کامپیوترهای خانگی و دیگری برای گوشی‌های هوشمند.

  • robots.txt Tester: در این بخش می‌توانید محتویات فایل robot.txt و خطاها یا هشدارهای احتمالی آن را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید مطمئن شوید که فایل robot.txt شما به درستی توسط گوگل شناسایی شده است تا از ایندکس شدن صفحاتی که تمایلی به ایندکس شدن آن‌ها ندارید جلوگیری شود.
  • Sitemaps: بخش سایت‌مپ نیز شامل نقشه گوگلی سایت شماست که اجزای آن بر روی وب‌سایتتان در یک فایل xml درج شده‌اند. از این بخش می‌توانید مطمئن شوید که سایت‌مپ مورد نظر شما به درستی در گوگل سرچ کنسول درج شده است و اطلاعاتی مثل تمامی لینک‌های سایت‌مپ و لینک‌های ایندکس شده در گوگل را مشاهده نمایید.
  • URL Parameters: اگر در تنظیمات و ساختار URLهای ایندکس شده سایتتان در گوگل اشکالی وجود داشته باشد از طریق این بخش در کراول می‌توانید آن‌ها را ویرایش کنید. توجه داشته باشید در صورتی که مشکلی در لینک‌های ایندکس شده سایت وجود ندارد لازم است از ویرایش این بخش خودداری شود چرا که با تاثیر منفی در سئوی سایت همراه خواهد بود.

Security Issues

ثبت سایت در گوگل

آخرین مطلبی که در معرفی گوگل سرچ کنسول مورد بحث قرار خواهیم داد بخش Security Issues است که با خطاهای امنیتی وب‌سایت مرتبط است.

اگر سایت شما به هر دلیلی آلوده به بدافزار یا موارد مشابه باشد، تمامی گزارش‌های مربوطه در بخش Security Issues درج خواهند شد. لازم است این بخش مدام چک شود تا در صورت بروز مشکل، سریعا نسبت به رفع آن اقدام گردد.

حتما شما هم در هنگام لود بعضی از سایت‌ها با صفحه قرمز هشدار گوگل که مبنی بر آلوده بودن صفحه‌ای که قصد لود آن را دارید مواجه شده اید. اگر سایت مذکور که به بدافزار آلوده است در سرچ کنسول گوگل ثبت شده باشد،

گزارش‌های لازم در خصوص بدافزار در این بخش درج می‌شوند. پس از بررسی مشکل و رفع آن بر روی سایتتان از طریق همین بخش در گوگل سرچ کنسول می‌توانید درخواست خارج شدن سایت از لیست‌ سایت‌های آلوده به بدافزار را حذف کنید تا لود سایتتان بدون مشکل و عدم نمایش صفحه هشدار گوگل لود شود.

سفارش طراحی سایت

منابع : ۱and1.com ، blog.hubspot.com , wikihow.com , ionos.com , ثبت سایت در گوگل

Summary
ثبت سایت در گوگل - آموزش تصویری به صورت کامل و قدم به قدم | نوین سئو
Article Name
ثبت سایت در گوگل - آموزش تصویری به صورت کامل و قدم به قدم | نوین سئو
Description
ثبت سایت در گوگل به چه صورت انجام میگیرد و چه مزایای و معایبی دارد؟ در این مقاله به صورت کامل و قدم به قدم به شما آموزش می دهیم.
Author
Publisher Name
hamid
Publisher Logo
تاریخ انتشار : شهریور ۳۱, ۱۳۹۷
تعداد بازدید : 77 views
1ستاره2ستاره3ستاره4ستاره5ستاره (20 rating, 4 votes)
Loading...

مقالات مشابه
  • برنامه نویسی چیست
    برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

    برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست و به چه دردی میخورد. برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست و چه کاربردی خواهد داشت. برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست ؟ برنامه نویسی راهی است برای دادن دستورالعمل های کامپیوتری درباره آنچه که باید انجام شود. این دستورالعمل ها به عنوان کد شناخته می شوند و برنامه نویسان کامپیوتر برای […]

  • تکنیک های سئو – آموزش تکنیک های seo در سال ۲۰۱۹

    تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت تکنیک های سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ تکنیک های سئو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ سئو چیست ( آموزش سئو ) سئو (Search Engine Optimization) به این معناست که وبسایت و فروشگاه اینترنتی خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید تا افرادی که به دنبال […]

  • درگاه پرداخت واسط بانکی
    ۵ درگاه پرداخت واسط درجه یک و مطمئن در سال ۱۳۹۷

    درگاه پرداخت واسط درگاه پرداخت واسط چیست و چه کاربردی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست؟ به وب سایت هایی که از شرکت های PSP مجوز دریافت می کنند و درگاه آنلاین دریافت می کنند برای رشد آسان تر کسب و کار های ما درگاه پرداخت واسط می گویند. […]

  • صفحه اول گوگل
    صفحه اول گوگل : ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

    صفحه اول گوگل : ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یست و چگونه کار می کند؟ ه چه دردی می خورد و چه ویژگی هایی دارد؟ صفحه اول گوگل جایگاهی است که مدیران وب سایت در تلاش هستند تا در آن جا قرار بگیرند، زیرا باعث بیشتر دیده شدن خدمات و محصولاتشان […]

  • بلاک چین چیست
    بلاک چین چیست – تکنولوژی بلاک چین به زبان ساده

    بلاک چین چیست چه کاربردی دارد؟ چه ویزگی هایی خواهد داشت؟ تکنولوژی بلاک چین به زبان ساده با استفاده از بلاک چین، بسیاری از افراد می توانند وارد یک پایگاه اطلاعات شوند و یک جامعه از کاربران را کنترل کنند، با این هدف که اطلاعات چگونه ثبت شده و چگونه اصلاح و بروز میشوند. فناوری […]

  • افزایش سرعت سایت
    افزایش سرعت سایت – سرعت سایت خود را ۱۵ برابر کنید

    افزایش سرعت بالا آمدن سایت آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس افزایش سرعت سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ افزایش سرعت سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟  در سال ۲۰۰۶ وب سایت آمازون فقط ۱۰۰ میلی ثانیه سرعت وب سایت خود را افزایش داد و سبب شد تا فروش وب سایت به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند! […]

  • وب سایت چیست
    وب سایت چیست – کسب درآمد باورنکردنی از وب سایت

    وبسایت چیست؟ رابطه دامنه و هاست با وب سایت چیست؟ سایت استاتیک چیست؟ سایت داینامیک چیست؟ مزایای سایت های داینامیک تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک چیست؟ CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟ مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا ویژگی های یک CMS مناسب معرفی برخی از بهترین سیستم مدیریت محتوا وب سایت چیست وب […]

  • شبکه های اجتماعی
    ۱۰ مورد از جدیدترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی ۲۰۱۸

    شبکه های اجتماعی یا همان social networks، به پلتفرم های آنلاینی گفته می شود که در آن مردم با دیگر افراد به اشتراک موضوعاتی در زمینه های مختلف می پردازند. 

  • با 10 میلیون چه کنم؟ راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
    راه اندازی کسب و کار با ۱۰ میلیون تومان – با ۱۰ میلیون چه کنم؟

    امروزه وب سایت ها میلیاردی درآمد دارند و به راحتی از این فرصت به بهترین شکل استفاده میکنند اما شما هنوز نمیدونید سرمایه خودتون رو کجا استفاده کنید و از چه شغلی میتونید پول بدست بیاورید!

  • انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروز رسانی ۲۰۱۸)

    انواع الگوریتم های بهینه سازی انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه ویزگی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی ، سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند طولانی مدت است و هدف از این کار افزایش رتبه سایت در نتایح گوگل می باشد. تعدادی […]

دیدگاه ها
محمد زاده در ۲۴ آبان ۱۳۹۷ در ۶:۳۹ ب.ظ گفته:

سلام واقعا خسته نباشی ممنون

پاسخ