09392707199 مشاوره رایگان سئو و طراحی سایت

دیجیتال مارکتینگ چیست – دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

آموزش سئو
حمیدرضا اسماعیلی زاده ۱۹ مهر ۱۳۹۷
دیجیتال مارکتینگ

اطلاعات در مورد دیجیتال مارکتینگ و اصول مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ درباره بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ شامل تمامی تلاش های بازاریابی می باشد که از طریق اینترنت صورت میگیرد.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ شما میتوانید از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل، شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام، ایمیل و تولید محتوا و غیره برای انجام فعالیت دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

اینترنت سال هاست که در دسترس می باشد اما باید بدانید که کاربرانی که در وب فعالیت میکنند روز به روز افزایش میابد و این شبکه جهانی هر روز گسترده تر می شود.

طبق تحقیقات وبسایت pewresearch، اثبات شده است که در طی ۳ سال گذشته ۵ درصد به کاربران حوضه وب افزوده شده است. این امر می تواند یک چراغ سبزی باشد برای کسب و کارهای اینترنتی.

در گذشته بازاریابی سنتی مورد استفاده قرار میگرفت اما اکنون با گذشت زمان و پیشرفت سریع تکنولوژی دیجیتال مارکتینگ جایگزین آن شده است. میدانید چرا؟! چون سود حاصل از آن بسیار بیشتر از بازاریابی سنتی می باشد! و تنها نیاز شما در این زمینه یک چیز بیشتر نیست ; اینترنت.

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از تاکتیک های متعدد دیجیتال برای ارتباط با مشتریان به صورت آنلاین می باشد.

وب سایت خود می تواند یک دارایی تجاری آنلاین برای کسب و کار و تبلیغات دیجیتال  باشد، بازاریابی ایمیل، بروشور آنلاین و فراتر از آن، طیفی از تاکتیک هایی وجود دارد که زیر چتر “بازاریابی دیجیتالی” قرار دارند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست

بهترین بازاریابان دیجیتال یک تصویر واضح از چگونگی انجام کمپین های دیجیتال مارکتینگ با اهداف کلیدی را دارند و متناسب با اهداف استراتژی بازاریابی، بازاریابان می توانند.

بازاریابان دیجیتال از چگونگی انجام کمپین های بازاریابی دیجیتال یک تصویر واضح از اهداف خود دارند و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، بازاریابان می توانند از طریق کانال های آزاد و پرداخت شده از کمپین بزرگتری حمایت کنند. ت

برای مثال یک بازاریاب محتوا می تواند مجموعه ای از پست های وبلاگ ایجاد کند که ادامه آن می تواند به ایجاد یک کتاب الکتورنیکی منجرب شود. یک نمونه از کتاب الکترونیکی را میتوانید در صفحه آموزش رایگان سئو مشاهده کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند به تبلیغ کسب و کار شما کمک کند در این راستا می توان پست ها و مطالب مربوط به معرفی خدمات و محصولات در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

بازاریابی ایمیل و ایجاد کمپین های ایمیل مارکتینگ می تواند در این راستا کمک بسیار موثری بکند و مبالغ بالایی را به جیب شما واریز کند.

اصول دیجیتال مارکتینگ چیست

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست

سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر

سئو به معنای بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل است. بهینه سازی سایت شامل یک سری تکنیک ها و تاکتیک ها می شود که باعث حضور وبسایت شما در صفحه اول گوگل خواهد بود.

۹۴ درصد از کاربران گوگل تنها نتایج صفحه اول گوگل را انتخاب میکنند این به آن معنی است که وجود سایت شما در صفحه اول الزامی است و باعث ایجاد ترافیک بالا و در نتیجه معرفی خدمات و محصولات به صورت گسترده تر و نتیجه بخش تر خواهد شد.

اگر برای روند انجام سئو و بهینه سازی سایت نیاز به آموزش و یادگیری دارید مقالات زیر را بسیار کمکتان می کند.

بازاريابي ديجيتال

محتوا در سئو و افزایش ترافیک سایت بسیار مهم و ارزشمند است. زیرا می توانید با تولید محتوا خدمات و محصولات خود را معرفی کنید، نام تجاری خود را به افراد بشناسانید و ترافیک بسیار بالایی را ایجاد کنید.

برای انجام بازاریابی محتوا متوانید مطالب را داخل وبسایت خود تولید کتید، داخل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، مجله های خبری و… استفاده کنید. برای ایجاد و تولید محتوا در داخل وب سایت و وبلاگ می توانید از مقاله زیر استفاده کنید.

آموزش بازاریابی دیجیتال از طریق شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در بین افراد طرفداران بسیاری دارد و امروزه بخش بزرگی از زندگی افراد را در بر گرفته است. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی سبب میشود نام تجاری شما بسیار معروف شود و ترافیک وبسایت شما افزایش یابد.

نتیجه آن رونق کسب و کار شما خواهد بود. در زیر نمونه هایی از شبکه های اجتماعی را معرفی میکنیم که حتما در آن ها فعالیت داشته باشید.

  • فیس بوک
  • توییتر
  • LinkedIn
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • اسنپ ​​چت
  • Pinterest
  • + Google

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

پرداخت به ازای هر کلیک یک روش جذب ترافیک و کاربران در وبسایت است. یکی از رایج ترین نوع پرداخت به ازای کلیک، Google AdWords است که به شما امکان می دهد که در کلمات کلیدی مورد نظر در صفحه اول گوگل حضور خواهید داشت.

ابتدا حساب گوگل خود را شارژ میکنید و سپس کلمات کلیدی خود را به گوگل می دهید و سایت شما در صفحه اول با آن کلمات حضور خواهد داشت و به ازای هر کلیک که روی سایتتان انجام شود از حساب شما کاسته میشود تا زمانی که حسابتان صفر شود. به غیر از گوگل تبلیغات کلیکی زیر هم وجود دارد:

  • تبلیغات پرداخت شده در فیس بوک
  • توییت های تبلیغاتی در توییتر
  • پیام های حمایت شده در LinkedIn

بازاریابی وابسته

در این نوع بازاریابی شما محصولات یا خدمات دیگران را در وبسایت و یا شبکه های اجتماعی معرفی و به فروش میگذارید و در آخر کمیسیون خود را دریافت میکنید. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید می توانید از مقالات زیر استفاده کنید.

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی تبلیغاتی هستند که محتوا محور می باشند و بر روی یک پلتفرم به صورت رایگان عرضه می شوند. پست های تبلیغاتی که در شبکه های های اجتماعی قرار میگیرند نمونه ای از تبلیغات بومی می باشد مثل تبلیغات فیس بوک ، اینستاگرام و…

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به مجموعه ای از فعالیت هایی گفته می شود که به منظور بهینه سازی عملیات بازاریابی شما به کار گرفته می شود و این فعالیت ها کار های روتینی هستند که مراکز بازارایابی عمدتا تکرار میکنند مانند:

  • خبرنامه های ایمیل
  • برنامه زمانبندی رسانه های اجتماعی
  • به روز رسانی لیست تماس
  • ردیابی و گزارش کمپین

ایمیل مارکتینگ

شرکت ها از بازاریابی ایمیل به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها و رویدادها، و همچنین به منظور هدایت افراد به وب سایت کسب و کار استفاده می شود. انواع ایمیلهایی که ممکن است در یک کمپین بازاریابی ایمیل ارسال کنید عبارتند از:

  • خبرنامه عضویت در وبلاگ
  • ایمیل های پیگیری به بازدید کنندگان وب سایت هایی که چیزی را دانلود کرده اند.
  • ایمیل های مورد علاقه مشتری.
  • تبلیغات تعطیلات به اعضای برنامه وفاداری.
  • نکات و یا سری ایمیل های مشابه برای پرورش مشتری.

بازاریابی ورودی

بازاریابی ورودی اشاره به رویکرد “کامل” برای جذب، جذب و لذت بردن از مشتریان با استفاده از محتوای آنلاین است. شما می توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتال که در بالا در طول یک استراتژی بازاریابی ورودی ذکر شده است استفاده کنید.

آیا دیجیتال مارکتینگ برای همه کسب و کارها کار می کند؟

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ می تواند برای هر کسب و کار در هر صنعت کار کند. صرف نظر از این که شرکت شما چه خدمات و محصولاتی را ارائه میدهد. که شامل ایجاد شخصیت های خریداران برای شناسایی نیاز های مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین با ارزش می باشد.

بازاریابی دیجیتال B2B

اگر شرکت شما کسب و کار B2B باشد، تلاش های بازاریابی دیجیتال شما احتمالا در اطراف حوضه آنلاین قرار دارد، و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند.

به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما این است که از طریق وب سایت به جذب کاربران هدف خود تمرکز کنید و به نیاز آنان پی ببرید و افراد نیازشان را در وبسایت شما برطرف نمایند.

فراتر از وب سایت شما، احتمالا تصمیم می گیرید که تلاش های خود را روی کانال های دیگر متمرکز برای کسب و کارتان متمرکز کنید مانند LinkedIn یا شبکه های اجتماعی دیگر، مکان هایی هستند که افراد بسیار به صورت آنلاین در آن ها قرار دارند.

بازاریابی دیجیتال B2C

اگر شرکت شما به عنوان یک محصول تجاری B2C و با توجه به قیمت محصولات شما باشد، احتمال دارد که هدف تلاشهای بازاریابی دیجیتال شما جذب افراد به وب سایت شما و تبدیل آنها به مشتریان بدون نیاز به صحبت با آنها باشد.

به همین دلیل شما احتمالا کمتر به تمرکز بر “رهبری” در معنای سنتی خود و بیشتر به تمرکز بر روی ساختن یک سفر شتاب دهنده خرید، از لحظه ای که کسی در وب سایت شما فرود می آید، تا لحظه ای که آنها را خریدی صورت مگیرد .

این اغلب به این معنی است که ویژگی های محصول شما در محتویات شما در قیف بازاریابی بیشتر از کسب و کار B2B است و شما ممکن است نیاز به استفاده از تماس های قوی تر (CTA) داشته باشید.

برای شرکت های B2C، کانال هایی مانند Instagram و Pinterest اغلب می توانند ارزشمندتر از پلتفرم های متمرکز بر کسب و کار LinkedIn باشند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست

برخلاف بسیاری از تلاش های بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ این اجازه را میدهد تا نتایج دقیق را در زمان دقیق به دست بیاورید. به طور مثال اگر در تبلیغات روزنامه ای تبلیغ کرده باشید. امکان پذیر نیست که متوجه شوید چه تعداد افراد آن تبلیغ را مشاهده کرده اند و چه تعداد بازده مثبتی از آن تبلیغ به دست آورده اید.

در اینجا چند نمونه است:

ترافیک وب سایت

با دیجیتال مارکتینگ، می توانید تعداد دقیقی از افرادی که صفحه اصلی وب سایت خود را در زمان واقعی خود مشاهده کرده اید، با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل دیجیتال ، یکی از شاخص ترین و بهترین آن ها نرم افزار گوگل آنالیتیکس می باشد.

با این نرم افزار ها توانایی آن را خواهید داشت تا تعداد کاربرانی که وارد سایتتان میشود، صفحاتی که آن ها مشاهده می کنند و حتی دستگاه هایی را که توسط آن وارد سایت می شود را شناسایی و بررسی کنید.

این اطلاعات به شما کمک میکند تا فعالیت های بازارایابی خود را بر اساس تعداد افرادی که به صفحات وب سایت شما هدایت می شوند اولیت بندی کنید. به عنوان مثال، اگر فقط ۱۰٪ از ترافیک شما از جستجوی آلی است، می دانید که احتمالا شما نیاز به صرف زمان زیادی در جستجوگرها برای افزایش این درصد دارید.

شما می توانید روند و الگوهای رفتار افراد را قبل از رسیدن به مرحله خرید شناسایی کنید، به این معنی که می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد نحوه جذب آنها به وب سایت خود در بالای قیف بازاریابی بیابید.

عملکرد محتوا

تصور کنید که شما یک بروشور محصول ایجاد کرده اید و آن را از طریق پست به افراد فرستاده اید، این بروشور یک شکل از محتوای است. مشکل این جاست که شما هیچ اطلاعی نخواهید داشت که این بروشور به دست چند نفر رسیده، چند نفر آن را مشاهده کرده و چند نفر آن را در سطل زباله انداخته است.

حالا تصور کنید که این بروشور را در وب سایت خود داشته باشید. شما می توانید دقیقا مشخص کنید که چگونه بسیاری از افراد آن را مشاهده کرده و شما می توانید اطلاعات تماس کسانی را که با استفاده از فرم ها آن را دانلود کرده اند، جمع آوری کنید.

نه تنها تعداد بازدید کنندگان را میتوانید بررسی و آنالیز کنید بلکه یک لیست از اطلاعات تماس افرادی که آن را دانلود کرده اند نیز خواهید داشت که توسط آن می توانید بازاریابی گسترده تر و جامع تری را داشته باشید.

مدلسازی مربوطه

یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی همراه با ابزار و تکنولوژی های مناسب، شما را قادر می سازد تا تمام فروش خود را با کسب و کار خود اینترنتی خود انجام دهید و نتایج را دنبال کنید.

اتصال نقطه بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است – با توجه به گروه Aberdeen، شرکت ها با فروش قوی و هماهنگی بازاریابی نرخ رشد سالانه ۲۰درصد نسبت به درآمد شرکت ها با هماهنگی ضعیف ۴ درصد هستند.

ما از این مدل سازی پیوند استفاده می کنیم و به شما امکان می دهد تا مشخص کنید روند چگونه افراد محصول شما را بررسی و خرید می کنند و به شما در تصمیم گیری های آگاهانه تر در مورد اینکه چه بخش هایی از استراتژی بازاریابی شما مورد توجه قرار می گیرند و چه بخش هایی از چرخه فروش شما نیاز به بهبود دارد .

انواع دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست

طبق بررسی های  سایت makemypersona، در ابتدا باید مخاطبین بازار کار خود را شناسایی کنید. سپس باید نیاز های آنان را بررسی کنید مناسب با آن نیاز ها شروع به تولید محتوا کنید.

بعد از این که محتوای با کیفیت و ایده آلی را تولید کردید باید به این فکر کنید که چطور محصولات و خدمات خود را در محتوا بگنجانید تا کاربران مجاب به خرید آن ها شوند. به این کار نقشه محتوا میگوییم.

چندین مرحله برای نقشه برداری از محتوا وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره میکنیم.

مرحله آگاهی

  • پست های وبلاگ : برای افزایش ترافیک وبسایت بسیار ارزشمند است که از وبلاگ ها استفاده کنید اگر می خواهید بدانید که بهترین سیستم های وبلاگدهی کدام هستند می توانید از مقاله وبلاگ چیست استفاده کنید.
  • Infographics : به مجموعه ای از تصاویر که در یک تصویر گنجانده شده و مطلبی را به صورت واضح معرفی میکند اینگفوگرافیک میگویند. توصیه میشود در ابتدای کار از آن استفاده کنید.
  • فیلم کوتاه : باز هم، اینها بسیار قابل اشتراک گذاری هستند و می توانند به شما کمک کنند که نام تجاری شما توسط مخاطبان جدید توسط میزبانی آنها در سیستم عامل هایی مانند یوتیوب پیدا شود.

مرحله در نظر گرفتن

  • کتابهای الکترونیکی : برای نسل سرعتی عالی است، زیرا آنها عموما جامع تر از پست وبلاگ یا اطلاعاتی هستند.
  • گزارش های تحقیقاتی : باز هم این یک قطعه محتوا با ارزش بالا است.

منبع : en.wikipedia.orgsmartinsights.com , neilpatel.com , marketo.com , دیجیتال مارکتینگ چیست

Summary
دیجیتال مارکتینگ چیست - دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ | نوین سئو
Article Name
دیجیتال مارکتینگ چیست - دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ | نوین سئو
Description
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ اگر برایتان سوال است که بازاریابی دیجیتال و خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست می توانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
Author
Publisher Name
hamid
Publisher Logo
تاریخ انتشار : مهر ۱۹, ۱۳۹۷
تعداد بازدید : 136 views
1ستاره2ستاره3ستاره4ستاره5ستاره (20 rating, 4 votes)
Loading...

مقالات مشابه
  • برنامه نویسی چیست
    برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

    برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست و به چه دردی میخورد. برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست و چه کاربردی خواهد داشت. برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست ؟ برنامه نویسی راهی است برای دادن دستورالعمل های کامپیوتری درباره آنچه که باید انجام شود. این دستورالعمل ها به عنوان کد شناخته می شوند و برنامه نویسان کامپیوتر برای […]

  • تکنیک های سئو – آموزش تکنیک های seo در سال ۲۰۱۹

    تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت تکنیک های سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ تکنیک های سئو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ سئو چیست ( آموزش سئو ) سئو (Search Engine Optimization) به این معناست که وبسایت و فروشگاه اینترنتی خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید تا افرادی که به دنبال […]

  • درگاه پرداخت واسط بانکی
    ۵ درگاه پرداخت واسط درجه یک و مطمئن در سال ۱۳۹۷

    درگاه پرداخت واسط درگاه پرداخت واسط چیست و چه کاربردی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست؟ به وب سایت هایی که از شرکت های PSP مجوز دریافت می کنند و درگاه آنلاین دریافت می کنند برای رشد آسان تر کسب و کار های ما درگاه پرداخت واسط می گویند. […]

  • صفحه اول گوگل
    صفحه اول گوگل : ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

    صفحه اول گوگل : ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یست و چگونه کار می کند؟ ه چه دردی می خورد و چه ویژگی هایی دارد؟ صفحه اول گوگل جایگاهی است که مدیران وب سایت در تلاش هستند تا در آن جا قرار بگیرند، زیرا باعث بیشتر دیده شدن خدمات و محصولاتشان […]

  • بلاک چین چیست
    بلاک چین چیست – تکنولوژی بلاک چین به زبان ساده

    بلاک چین چیست چه کاربردی دارد؟ چه ویزگی هایی خواهد داشت؟ تکنولوژی بلاک چین به زبان ساده با استفاده از بلاک چین، بسیاری از افراد می توانند وارد یک پایگاه اطلاعات شوند و یک جامعه از کاربران را کنترل کنند، با این هدف که اطلاعات چگونه ثبت شده و چگونه اصلاح و بروز میشوند. فناوری […]

  • افزایش سرعت سایت
    افزایش سرعت سایت – سرعت سایت خود را ۱۵ برابر کنید

    افزایش سرعت بالا آمدن سایت آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس افزایش سرعت سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ افزایش سرعت سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟  در سال ۲۰۰۶ وب سایت آمازون فقط ۱۰۰ میلی ثانیه سرعت وب سایت خود را افزایش داد و سبب شد تا فروش وب سایت به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند! […]

  • وب سایت چیست
    وب سایت چیست – کسب درآمد باورنکردنی از وب سایت

    وبسایت چیست؟ رابطه دامنه و هاست با وب سایت چیست؟ سایت استاتیک چیست؟ سایت داینامیک چیست؟ مزایای سایت های داینامیک تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک چیست؟ CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟ مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا ویژگی های یک CMS مناسب معرفی برخی از بهترین سیستم مدیریت محتوا وب سایت چیست وب […]

  • شبکه های اجتماعی
    ۱۰ مورد از جدیدترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی ۲۰۱۸

    شبکه های اجتماعی یا همان social networks، به پلتفرم های آنلاینی گفته می شود که در آن مردم با دیگر افراد به اشتراک موضوعاتی در زمینه های مختلف می پردازند. 

  • با 10 میلیون چه کنم؟ راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
    راه اندازی کسب و کار با ۱۰ میلیون تومان – با ۱۰ میلیون چه کنم؟

    امروزه وب سایت ها میلیاردی درآمد دارند و به راحتی از این فرصت به بهترین شکل استفاده میکنند اما شما هنوز نمیدونید سرمایه خودتون رو کجا استفاده کنید و از چه شغلی میتونید پول بدست بیاورید!

  • انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروز رسانی ۲۰۱۸)

    انواع الگوریتم های بهینه سازی انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه ویزگی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی ، سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند طولانی مدت است و هدف از این کار افزایش رتبه سایت در نتایح گوگل می باشد. تعدادی […]

دیدگاه ها