09392707199 مشاوره رایگان سئو و طراحی سایت

۱۰ مورد از جدیدترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی ۲۰۱۸

آموزش سئو
حمیدرضا اسماعیلی زاده ۳۰ مهر ۱۳۹۷
شبکه های اجتماعی

برترین شبکه های اجتماعی جهان

تعریف شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی چیست و چه کاربردی دارند؟ شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی چیست و بهترین آن ها کدام هستند؟ شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یا همان social networks، به پلتفرم های آنلاینی گفته می شود که در آن مردم با دیگر افراد به اشتراک موضوعاتی در زمینه های مختلف می پردازند.

شبکه های اجتماعی در فرمت های مختلف و متفاوتی قرار دارد و طیف وسیعی از آن ها را می توان در لپ تاپ ها و موبایل ها استفاده کرد.

در شبکه های اجتماعی فعالیت هایی نظیر به اشتراک گذاری تصاویر، ویدئو، مستندات، حتی خاطرات و غیره صورت میگرد.

سایت های شبکه های اجتماعی به کاربران امکان می دهند ایده ها، عکس های دیجیتال و ویدیو ها، پست ها را به اشتراک بگذارند و به دیگران در مورد فعالیت ها و رویدادهای آنلاین و یا دنیای واقعی با افراد در شبکه خود اطلاع دهند.

موفقیت شبکه های اجتماعی از لحاظ سلطه در جامعه امروز می تواند مشاهده شود که فیس بوک دارای ۲٫۱۳ میلیارد کاربر ماهانه فعال و به طور متوسط ​​۱،۴ میلیارد کاربر روزانه فعال در سال ۲۰۱۷ دارد.

خدمات شبکه های اجتماعی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • خدمات اجتماع اجتماعی که در ابتدا برای اجتماعی شدن با دوستان موجود استفاده می شود (به عنوان مثال، فیس بوک )
  • شبکه های خدمات شبکه های اجتماعی که عمدتا برای ارتباطات غیرفعال بین فردی استفاده می شود (به عنوان مثال، LinkedIn، یک سایت حرفه ای و کارآفرینی)
  • خدمات ناوبری اجتماعی خدمات اجتماعی عمدتا برای کمک به کاربران برای یافتن اطلاعات یا منابع خاص (به عنوان مثال، Goodreads برای کتابها) استفاده می شود.

در زیر بهترین شبکه های اجتماعی ایرانی و برترین شبکه های اجتماعی جهان را معرفی میکنیم.

انواع شبکه های اجتماعی مجازی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان

شبکه اجتماعی فیس بوک (Face Book)

شبکه های اجتماعی - فیس بوک

فیس بوک شبکه ای اجتماعی است که در ۴ فوریه ۲۰۰۴ توسط جوانی به نام مارک زاکربرگ به وجود آمد.

از طریق فیس بوک می‌توان با دوستانی که دارای حساب کاربری در فیسبوک هستند به برقراری ارتباط پرداخت و از این طریق به مبادله اطلاعاتی از قبیل عکس، فیلم یا پیغام پرداخت.

فیسبوک یک صفحه مجازی است که کاربران اینترنتی از سرتاسر دنیا، می توانند به طور رایگان از آن استفاده کنند.

فیس بوک شبکه ای اجتماعی است که در کوتاه مدت، میلیونها نفر به سمت آن امدند.

البته به نظر می رسد که روند جذب تصاعدی کاربران در این سایت، چندان هم اتفاقی نبوده اند و باور این موضوع کمی سخت است که یک وب گاه ساده، بدون مقصود خاصی و تنها برای استفاده عده ای از دانشجویان طراحی و ساخته شود.

و ناگهان به شبکه ای بزرگ تبدیل شود که کاربران آن بعد از گذشت کمتر از یک دهه، در آستانه یک میلیارد نفر قرار گیرند.

امکانات فیس بوک

فیس بوک برای کاربران خود، محیطی را ایجاد می کند که آنها می توانند اتاقی متشکل از دوستان و آشنایان را برای خود ترتیب دهند.

هر کاربری در فیس بوک یک صفحه شخصی برای خود دارد که پیغام های شخصی خود را در این صفحه مشاهده می کند.

علاوه بر این یک صفحه عمومی برای هر کاربر وجود دارد که در آن صفحه می تواند مطالب، عکس و فیلم هایی که توسط دوستان و آشنایانش به اشتراک گذاشته شده، ببیند و درباره آنها نظر دهد و یا ابراز علاقه کند.

هر کس از این امکان برخوردار است که دائما بر لیست دوستان خود بیفزاید و افراد جدیدی را به عضویت در لیست دوستانش، دعوت کند.

علاوه بر این امکان دیگری در فیس بوک وجود دارد که به معرفی افراد جدیدی می پردازد و پیشنهاد دعوت به دوستی را به کاربران می دهد.

علاوه بر این موارد، کابران فیس بوکی می توانند به ایجاد گروه هایی در فیس بوک بپردازند و یا در گروههای دیگری با موضوعات مختلف، عضو شوند.

مثلا گروه هایی با موضوعات و مسائل مختلف. گروه موسیقی، عکس، نقاشی، فیلم و یا گروه های مربوط به یادگیری مهارت هایی همچون آشپزی و خیاطی و…

ضمنا کاربران می توانند برای خود آلبوم عکس بسازند و امکان تماشای عکس های خود را به برخی از افراد بدهند و مثلا کسانی که در لیست دوستانشان نیستند، نمی توانند بدون قرار دادن امکان استفاده، وارد صفحه آنها و تماشای عکس هایشان بشوند.

امکان دیگری که برای کابران این شبکه های اجتماعی وجود دارد، این است که می توانند برای افراد و چیزهای مورد علاقه خود، صفحه ای جداگانه طراحی کنند و دیگران را در این صفحات شریک و عضو کنند و پذیرای پیشنهادها و نظرات مختلف آنها باشند.

بنابراین می توان گفت که کاربران فیس بوک به ۴ گروه تقسیم می شوند:

  • دوستان
  • دوستان دوستان
  • اعضای شبکه
  • اعضای یک صفحه و یا گروه خاصی

از دیگر امکانات این شبکه می توان از بازی های آنلاین مختلف و به روز دنیا، نام برد که کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کند.

فیس بوک در ایران

فعالیت فیس بوک در جامعه ما، فراز و نشیب‌های زیادی را به دنبال داشته است.

این شبکه های اجتماعی تا پیش از سال ۱۳۸۸ از طریق شبکه اینترنت در دسترس ایرانیان در داخل کشور بود ولی بعد از حوادث مربوط به انتخابات، فیلتر شد و مدتی بعد آزاد شد اما در حال حاضر مدت زمان زیادی است که دسترسی به این شبکه در ایران، از طریق فیلتر شکن صورت می گیرد.

به طور کلی می توان گفت که فیس بوک شبکه ای نسبتا محبوب برای ایرانیان و خصوصا جوانان است و کاربران زیادی را در کشور ما به خود اختصاص داده است.

به گونه ای که از اقشار مختلف افراد جامعه ایرانی از جمله دانشجویان، استادان، کارمندان و حتی بازاریان، معلمان، دانش اموزان وهنرمندان و بالاخره روزنامه نگاران در ان عضو هستند و از آن استفاده می کنند.

این موضوع در کنار فیلتر بودن فیس بوک در ایران باعث شده آمار دقیقی از تعداد کاربران فیس بوک در ایران وجود نداشته باشد و برآوردهای مختلفی در این مورد به عمل آید.

در کنار این موضوع، به دلیل تاثیرگذاری های این شبکه بر عده ای از افراد، استفاده از این شبکه توسط برخی از علمای دینی و مسئولین،  غیرمجاز شمرده شد و حتی غیرشرعی بودن استفاده از فیس بوک هم مطرح گردید.

این مسئله تنها در جامعه ما مطرح نشد. بلکه به طور مثال دانشگاه الازهر کشور مصر، اعلام کرد که استفاده از فیسبوک برای مسلمانان حرام است.

آن‌ها دلیل صدور این فتوا را فروپاشی خانواده‌ها اعلام کردند. اما دلایل دیگری هم ممکن است برای این مسئله وجود داشته باشد و ان هتاکی به ساحت مقدس پیامبر اسلام و اهل بیت است.

شبکه اجتماعی تویتر (Twitter)

شبکه های اجتماعی - توییتر

پس از فیس بوک که به عنوان پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی شناخته می شود و با افزایش کارکردهای اطلاعاتی، جاسوسی، هک و … امروزه کاربرد اجتماعی و ارتباطی آن به کارکردی فرعی تبدیل شده است، از توییتر به عنوان دومین شبکه های اجتماعی شناخته شده و پرطرفدار در جهان نام برده می شود.

توییتر نوعی سرویس شبکه های اجتماعی و میکروبلاگینگ آنلاین است که به کاربرانش امکان می‌دهد پست‌هایی متن محور تا ۱۴۰ کاراکتر را، معروف به “توییت”، بفرستند و بخوانند.

توییتر را “جک دورسی” در مارس ۲۰۰۶ ابداع و در ژوئیه همان سال راه‌اندازی کرد.

این سرویس به سرعت محبوبیتی جهانی پیدا کرد، با بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر فعال از سال ۲۰۱۲، که روزانه بیش از ۳۴۰ میلیون توییت پست و بیش از ۶ میلیون مورد جستار می‌کنند. توییتر را “پیامک اینترنتی” توصیف کرده‌اند.

شرکت توییتر واقع در سان فرانسیسکو است و سرورها و دفاتر دیگری نیز در نیویورک دارد.

سایت توییتر به عنوان یکی از ده سایت‌ پربیننده‌ جهان معرفی شده است.

ابداع توییتر به یک “جلسه طوفان فکری یک‌روزه” میان اعضای هیئت مدیره شرکت “پادکستینگ اودِئو” بازمی‌گردد. در آن جلسه، دورسی طرح ارتباط هر فرد با یک گروه کوچک با استفاده از یک سرویس پیام کوتاه را مطرح کرد.

اسم رمز اصلی پروژه برای این سرویس “twttr” بود. طراحان در ابتدا “۱۰۹۸۵” را برای شماره پیامک انتخاب کردند اما مدتی بعد برای “استفاده و به خاطر سپاری آسان‌تر” آن را به “۴۰۴۰۴” تغییر دادند.

کار بر روی این پروژه در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۰۶، زمانی که دورسی هنگام راه‌اندازی twttr خود نخستین پیام توییتری را در ساعت ۹:۵۰ شب فرستاد، آغاز گردید.

جک دورسی می‌گوید: “خیلی تصادفی واژه توییتر (twitter) به ذهنمان خطور کرد که انتخاب خیلی خوبی هم بود. این واژه به معنای “زنجیره کوتاهی از اطلاعات نامرتبط “و صدای پرنده‌ است. و محصول ما هم دقیقاً همین است.”

طرح ابتدایی جک دورسی برای راه اندازی توییتر

نمونه اولیه توییتر یک سرویس داخلی برای کارکنان اودئو بود. نسخه کامل در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۶ منتشر شد.

در اکتبر ۲۰۰۶، بیز استون، اوان ویلیامز، دورسی و دیگر اعضای اودئو شرکت “آبویس” ((Obvious را راه‌اندازی کردند و ادئو و تمام دارایی‌هایش را ، از جمله Odeao.com و Twitter.com، از سرمایه‌گذاران و سهام‌داران آن خریدند.

توییتر در آوریل ۲۰۰۷ به شرکتی مستقل تبدیل شد.

پیشرفت توییتر

پیشرفت این شرکت بسیار پرشتاب بوده است. در سال ۲۰۰۷ در هر ۱۵ دقیقه ۴۰۰ هزار توییت پست می‌شد.

این رقم در سال ۲۰۰۸ به ۱۰۰ میلیون رسید. در فوریه ۲۰۱۰، کاربران توییتر روزانه ۵۰ میلیون توییت می‌فرستادند. تا مارس ۲۰۱۰، آمار application ثبت‌شده این شرکت به بیش از ۷۰ هزار رسید.

تا ژوئن ۲۰۱۰، روزانه حدود ۶۵ میلیون توییت پست می‌شد، یعنی حدود ۷۵۰ توییت در ثانیه. تا مارس ۲۰۱۱ تعداد توییت‌ها به ۱۴۰ میلیون در روز رسید. به نقل از سایت compete.com توییتر در ژانویه ۲۰۰۹ به مقام سوم شبکه‌های اجتماعی رسید، حال آن که رتبه پیشینش مقام بیست و دوم بود.

منابع مالی توییتر

سرمایه‌ اولیه برای راه‌اندازی توییتر براساس منابع غیررسمی رقمی بین ۱ تا ۵ میلیون دلار بوده است. پس از راه اندازی توییتر، شماری از سازمان‌ها و نهادهای مالی، صنعتی و فناوری، رقمی در حدود ۵۷ میلیون دلار در توییتر سرمایه‌گذاری کردند.

یونیون اسکوئر ونچرز (UnionSquare Ventures)، اسپارک کپیتال (spark capital)، اینسایت ونچر پارتنرز (Insight Venture Partners) از جمله سرمایه‌گذاران در توییتر هستند.

ویژگی‌های توییتر

توییتر در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی دسترسی به مراتب راحت تر و سریع تری دارد و کاربران توییتر در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند با ارسال توییت، آن را میلیون ها کاربر دیگر در سراسر جهان به اشتراک بگذارند.

برخی از ویژگی های توییتر:

۱. توییتر به کاربران امکان می‌دهد تا در زمانی کوتاه توییت های جدید بفرستند و آخرین توییت های کاربران دیگر را نیز بخوانند.

۲. هریک از پیام‌های توییتر (توییت) محدود به ۱۴۰ کاراکتر است که به سرعت بر روی سایت توییتر یا تلفن های همراه قابل دریافت است.

۳. کاربران می‌توانند به‌روزرسانی توییت‌ها را از طریق سایت توییتر، پیامک، RSS، ایمیل یا نرم افزار‌های کاربردی ارتباطی بفرستند و دریافت کنند.

۴. امکان ارسال انبوه پیامک با اهداف سیاسی، سازماندهی اعتراضات داخلی و ایجاد آشوب در کشورهای هدف

۵. امکان ایجاد هویت های مجازی برای پرمخاطب نشان دادن یک موضوع خاص با هدف الغای فضای ذهنی مورد نظر به کاربران

شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin)

شبکه های اجتماعی - لینکدین

لینکدین یک شبکه های اجتماعی برای حرفه ای ها است. تفاوتی نمی کند که شما مدیر اجرایی یک شرکت، دانشجوی دانشگاه، هنرمند یا متخصص کامپیوتر باشید.

اگر در کار خود حرفه ای هستید، به دنبال ارتباط و آشنایی با حرفه ای های کار خود هستید یا به دنبال کار در زمینه فعالیت خود هستید، لینکدین بهترین شبکه دراین خصوص می باشد.

قبلا اگر به دنبال حرفه ای های شغل خود بودید، باید انجمن ها و به قول معروف پاتوق های آنان را پیدا می کردید و بعد در آنجا حضور پیدا می کردید.

این سه  تا مشکل داشت:

پیدا کردن این محافل خیلی سخت زیرا در همه شهرها اصلا چنین محافلی یا ممکن بود افرادی با تخصص مورد نیاز شما نباشد، هرکسی اجازه ورود به این گروه ها را نداشت و همچنین تعداد افراد آن محدود بودند.

اما لینکدین شبکه ای است که شما علاوه براینکه می توانید حرفه ای ها فعالیت و شغل خود را پیدا کنید، با متخصصین دیگر رشته ها در ارتباط باشید و بتوانید با آن ها در ارتباط باشید و تقریبا می توان گفت که یک محفل و مکانی است که ارتباط در آن ۲۴ ساعته است و هیچ محدودیت زمانی برای آن تعریف نشده است.

لینکدین از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

این اواخر، ظاهر لینکدین نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است و مدیران سعی کرده اند که ظاهر آن را بیشتر شبیه فیس بوک کنند. البته هدف اصلی آن ها افزایش سرعت بوده است و همچنین باگ هایی که وجود داشت را از بین ببرند. ولی در کل، در بخش های اصلی آن تغییر آنچنانی رخ نداده است و فقط در مکان های آن ها تغییراتی به وجود آمده است.

Home: قسمت خانه که در آن آخرین پست ها و اخبارهایی که کاربران و گروه ها قرار داده می شود را نشان می دهد. شما می توانید به دو صورت قسمت Home را تنظیم کنید که نمایش داده شود: نمایش آخرین فعالیت های هر کاربر که چه پست هایی را قرار داده است، با چه افرادی ارتباط دوستی برقرار داده است و چه عکس هایی نیز لایک کرده است یا براساس بهترین پست ها که کاربران زیادی آن را لایک کرده یا کامنت گذاشته اند.

Profile: پروفایل که شامل اطلاعات شخصی شما مانند عکس، خلاصه ای از خودتان، رزومه کاری، مدارکی که دریافت کرده اید، زبان هایی که بلد هستید که به صورت بخش بندی قرار گرفته است.

My network: در این بخش می توانید افرادی را که از نظر تخصص شبیه شما می باشند را پیدا کنید و به آن ها درخواست ارتباط دهید. همچنین می توانید دوستان خود را مشاهده کنید و براساس حروف الفبا یا افرادی به تازگی به لیست شما اضافه شده اند، فیلتر و مشاهده نمایید.

همچنین درخواست هایی را که برای شما ارسال شده است در این بخش نشان داده می شود و

Jobs: در این بخش تمامی شغل های و فعالیت هایی را که براساس شغل شما، تجربیات شما و موقعیت پیشنهاد می شود. همچنین می توانید درخواست کار شرکت خود را از قسمت post a job قرار بدهید.

Messaging: شامل تمام پیام هایی است که شما به دیگران ارسال کرده اید یا برای شما ارسال شده است.

Notifications: مانند دیگر شبکه های اجتماعی ، لینکدین هم دارای این بخش می باشد. در نوتیفیکیشن آخرین اتفاقاتی که نسبت به صفحه شما افتاده است را متوجه شوید مثلا کسی شما را ایندورس کرده باشد، پست جدیدی قرار داده است، پست های شما را لایک کرده یا به اشتراک گذاشته اند و غیره.

search: لینکدین قوی ترین جستجو را بین بقیه شبکه ها دارد و به شما اجازه می دهد بسته به ویژگی های خاص، نتایج مورد نظر خود را سریعا بدست بیاورید.

قسمت های دیگری که در لینکدین وجود دارد، شامل گروه ها که در آن عضو شده اید، صفحه بررسی و تحلیل صفحه شما، قسمت privacy and setting، قسمت help center که اگر مشکلی برای صفحه شما به وجود می آید را می توانید از این قسمت با مسئولین و پشتیبان لینکدین برای رفع آن در ارتباط قرار بدهید و قسمت زبان که زبان صفحه خود را تعیین می کنید.

۷ دلیل استفاده از لینکدین

با توجه به توضیحاتی که بیان شد، لینکدین می تواند یک شبکه ای برای شما باشد تا بتوانید علاوه براینکه کار خود را پیدا کنید، با حرفه ای های خود در ارتباط باشید. در ادامه هفت دلیل دیگری که باید در لینکدین باشید را بیان می کنیم:

ارتباط مجدد با دوستان قدیمی

امروزه دیگر هر کسی که برای خود صاحب کسب وکاری است، یک اکانت دراین شبکه های اجتماعی دارد. حتما هم دوستان قدیمی در مدرسه یا دانشگاه شما نیز در این شبکه برای خود دارای اکانت هستند.

شما می توانید با جستجوی حرفه ای که در آن صفحه قرار داده شده است و فقط با ورود نام، آن ها را پیدا کنید و با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

شما را پیدا کنند

با توجه به فعالیت و رزومه هایی که قرار داده اید، دیگر شرکت ها یا افرادی که به دنبال تخصص شبیه شما هستند، شما را نیز پیدا کنند و از این رو بتوانید با آن ها همکاری نمایید.

با متخصصین در ارتباط باشید

در لینکدین گروه های زیادی وجود دارد که هر کدام هدف مخصوص به خود را دارند. شما می توانید با پیدا کردن این گروه ها و فعالیت در آنها با متخصصین حوزه کاری خود آشنا شوید و با آنها در ارتباط باشید.

پیدا کردن شغل

بهترین مکان برای پیدا کردن شغل است. البته برای اینکه بتوانید شغل خود را سریعتر پیدا کنید، باید پروفایل خود را حرفه ای نمایید. بعضی از شرکت ها در پست های خود آگهی استخدام قرار می دهند و می توانید برای آن ها رزومه خود را ارسال نمایید.

توسعه شغل و بازاریابی

لینکدین همانطور که بیان شد، بهترین مکان برای بهینه سازی سایت می باشد. شما در آنجا می توانید پست های سایت خود را به اشتراک بگذارید که از این رو به برندسازی سایت شما کمک می کند.

کمک کردن از دیگران

اگر شما در زمینه تخصص خود به مشکلاتی بر بخورید، لینکدین بهترین شبکه است که می توانید در آن اشکالات خود را در یک پست یا به صورت پیام خصوصی از افراد بپرسید.

ارتباط با شرکت های دیگر

تمامی شرکت ها دارای صفحه یا پروفایل خصوصی برای خود هستند. شما می توانید با عضویت در صفحه آن ها یا اضافه کردن اکانت آن ها به دوستان خود، با آن ها در ارتباط باشید و از نحوه فعالیت آن ها در لینکدین آگاه شوید.

شبکه اجتماعی گوگل پلاس (+Google)

شبکه های اجتماعی - گوگل پلاس

Google+ یا Google Plus یک شبکه اجتماعی از سمت گوگل میباشد. که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. شبکه اجتماعی گوگل پلاس که به G+ هم معروف است برای اشتراک گذاری عکس و متن و لینک مورد استفاده قرار میگرد.

شبکه اجتماعی گوگل پلاس دارای ویژگیهای فراوانی میباشد که در ادامه به بعضی از این ویژگیها میپردازم:

ویژگی های Google Plus

معمولا اکثر شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری اطلاعات بین عموم اجتماع استفاده میشوند.

ولی گوگل پلاس دارای ویژگی های منحصر به فردی میباشد که جدا از کاربرد عمومی آن، دارای ویژگی های خاصی برای بهبود کسب کار است.

ویژگیهای گوگل پلاس برای کاربران عادی

  1. اشتراک گذاری متن به همراه عکس
  2. ساخت فهرست چند گزینه ای برای نظر سنجی از کاربران
  3. توانایی استفاده از چند عکس در یک پست
  4. توانایی اضافه نمودن بیش از یک لینک در هر پست (به تعداد دلخواه)
  5. استفاده از # برای مشخص نمودن کلمات کلیدی (افزایش نمایش پست)
  6. اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی خود برای دوستان
  7. محدود نمودن پست ها برای منع از گذاشته شدن نظر (Comments)
  8. محدود نمودن پست ها از اشتراک گذاری دوباره توسط دیگر کاربران (Reshare )
  9. محیط کاربری بسیار زیبا و دسترسی آسان به کلیه منوها
  10. تشخیص فوقالعاده هوشمند و قوی اسپمر ها برای جلوگیری Spam
  11. ساخت انجمن بدون محدودیت با قابلیت های کاربری (Community)
  12. ساخت مجموعه اثار (Collection) برای اهداف متمرکز
  13. گذاشتن لینک و عکس در بخش نظرات هر پست
  14. حلقه بندی های کاربردی برای مدیریت دوستان و خانواده
  15. اشتراک گذاری Public و Private مطالب برای یک شخص خاص یا یک انجمن خاص

ویژگیهای گوگل پلاس برای کسب کار

  1. ساخت صفحه اختصاصی برای کسب کار (StoreFront – Service Area – Brand)
  2. بررسی یا Analytics نمودن فعالیت های انجام شده توسط بازدید کننده گان
  3. بهبود و کسب کار با ویژگی Local Presence
  4. حلقه بندی مدیریت شده برای ارسال اطلاعات مربوط به کاربران
  5. ساخت انجمن برای دریافت بازخورد بیشتر از سوی کاربران
  6. ساخت Collection برای جذب کاربران در هدف های مشخص
  7. استفاده از Google Hangout برای تعامل بیشتر با کاربران

اگر بخواهم به صورت کلی درباره شبکه اجتماعی گوگل پلاس نظر دهم باید بگویم بهترین شبکه اجتماعی موجود در زمینه بهبود کسب کار و ارتباط با دوستان، گوگل پلاس است.

شبکه اجتماعی یوتیوب (Youtube)

شبکه های اجتماعی - یوتیوب

یوتیوب معروف‌ترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند سابق پی‌پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد.

چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وبگاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.

این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا است.

این سایت به کاربران اجازهٔ بارگذاری، مشاهده و اشتراک‌گذاری ویدئو و با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدئو و اچ‌تی‌ام‌ال۵ انواع ویدئوها مانند کلیپ‌های فیلم، کلیپ‌های تلویزیون و کلیپ‌های موسیقی و هم چنین ویدئوهای وبلاگ‌ها، ویدئوهای اوریجینال کوتاه و ویدئوهای آموزشی را نمایش می‌دهد.

این وبگاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه‌بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت‌های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد.

ویدئوهای این شرکت را می‌توان در پلی‌استیشن ۳، پلی استیشن ۴، وی، و ایکس‌باکس لایو نیز تماشا کرد.

نسخهٔ تلفن همراه این وبگاه به صورت یک نرم‌افزار بر روی پلت فرم اندروید نیز در دسترس است.

ویدئوی چارلی انگشت منو گاز گرفت پربازدیدترین ویدئوی یوتیوب است که در ماه مه سال ۲۰۱۱ بیش از ۳۷۵ میلیون بار بازدید شد.

ویاکوم از شرکت‌های علیه یوتیوب بود که با رای دادگاه به منظور انتشار ویدئوهای خصوصی‌اش در این وبگاه، ۱ میلیارد دلار از یوتیوب خسارت گرفت.

این وبگاه مجهز به سیستم تشخیص حق تکثیر است و ویدئوهای نقض حق تکثیر را بر روی وبگاه منتشر نمی‌کند.

البته این سیستم گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شود.

بیشتر ویدئوهای این شرکت توسط افراد عادی و بعضی از ویدئوها توسط شرکت‌ها و رسانه‌هایی مانند سی‌بی‌اس، بی‌بی‌سی، هیولو، ویوو و برخی سازمان‌های دیگر و برخی توسط خود یوتیوب بارگذاری شوند.

افراد ثبت نام نکرده می‌توانند ویدئوها را تماشا کنند، افراد ثبت نام کرده می‌توانند ویدئوها را در کانالشان بارگذاری کنند.

فقط کاربران ثبت نام شدهٔ که اثبات می‌کنند به سن ۱۸ سال رسیده‌اند اجازهٔ بارگذاری ویدئوهایی با محتوای احتمالی توهین‌آمیز را دارند.

سرانجام این شرکت توسط شرکت ال‌ال‌سی پایه‌گذاری شد و در نوامبر ۲۰۰۶، توسط شرکت گوگل با قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار آمریکا خریداری شد و هم‌اکنون از شاخه‌های گوگل است.

یوتیوب از سال ۲۰۰۵ به شکل دوره‌ای در ایران فیلتر می‌شد ولی پس از پخش ویدئوهای مربوط به اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ایران به‌طور دایمی فیلتر شد.

در سال ۲۰۱۰ پس از کناره‌گیری چاد هرلی از سمت مدیریت کل یوتیوب، سالار کمانگر، یکی از ایرانیان آمریکا به عنوان مدیر کل یوتیوب منصوب شد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام (Instagram)

شبکه های اجتماعی - اینستاگرام

با خریده شدن اینستاگرام Instagram توسط فیس بوک برای بسیاری سوال پیش آمد که اینستاگرام چیست ؟ و چرا فیس بوک آن را خریداری کرده است ؟ برای پاسخ به قسمت اول سوال کل این مطلب را بخوانید شاید شما هم علاقه مند به استفاده از اینستاگرام شوید.

اینستاگرام با بیش از ۲۰ میلیون کاربر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان ایرانیان است.

این روزها جهان سرعت گرفته است و عکس و ویدیو از سریع‌ترین فرم‌هایی هستند که توسط کاربران دیده می‌شوند. شاید همین سرعت در دیده شدن، یکی از دلایل عمدۀ جذابیت این شبکۀ اجتماعی است.

 اینستاگرام در واقع اپلیکیشنی است بر روی گوشیهای اسمارت ، ابتدا بر روی آیفون و آی پد پیاده شد و از چندی قبل ،  قابل دانلود بر روی گوشیهای اندروییدی هم شد.

 شبیه ترین سایت به اینستاگرام از لحاظ نحوه عملیات توییتر می باشد ، با این تفاوت که در توییتر شما متن و لینک  به اشتراک می گذارید اما در اینستاگرام شما عکسی را با توضیح ویا بدون توضیح به اشتراک می گذرایید.

همانند توییتر یک عده شما را فالو می کنند (شما را دنبال می کنند ) و یا شما آنها را دنبال می کنید برای همدیگر کامنت می گذارید و یا لایک می کنید.

 قابلیتهای تصویری

در اینستاگرام قابلیتهای تصویری خوبی قرارداده شده که با استفاده از آنها شما عکس خود را قبل از ارسال بر روی شبکه اینترنت بسیار جذابتر می کنید ، این تغییرات و افکت های تصویری بی نظیرند و یکی از دلایل جذابیت اینستاگرام شده اند.

آپلود عکس

 یکی از قابلیتهای خوب اینستاگرام امکان ارسال عکس بر روی سایتهای معروف دنیا از جمله  توییتر ، فیس بوک ، فلیکر ، تامبلرو فوراسکوور است. بدین معنا که ضمن آپلود عکس بر روی اینستاگرام شما می توانید آن را همزمان و یا بعداً بر روی سایتهای ذکر شده نیز ارسال کنید. در این ارسالها نیازی به آپلود مجدد نیست و منبع عکس همان اینستاگرام خواهد بود.

 جستجو در اینستاگرام

 در اینستاگرام می شود جستجو بر اساس کلمات کلیدی یا همان تگها را انجام داد ، به این ترتیب می توانید عکسهای مورد علاقه خود را پیدا کنید و یا عکاس آن عکس را فالو (دنبال ) کنید.

 چرا اینستاگرام مهم است ؟

 پاسخ این سوال در تمایل مردم به گرفتن اطلاعات و انتشار اطلاعات از طریق تصاویر است که این پدیده را اصطلاحاً اینفو گرافیک  info graphic نیزمی گویند.

طرفداران تصاویر به این شکل از زندگی روزمره خود ، وقایع و هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک می گذارند.

شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest)

شبکه های اجتماعی - پینترست

پینترست آمیزه‌ای است از مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.

ممکن است تا به حال مطلب زیادی در مورد پینترست به گوشتان نخورده باشد اما بدتر از آن این است که ندانید پینترست واقعا چیست؟ در این مقاله آموزش پینترست و همه آنچه لازم است در مورد این شبکه اجتماعی دوست‌داشتنی و محبوب بدانید، می‌یابید. اما پینترست چیست؟

پینترست خود را یک «پین‌بورد مجازی» می‌داند و این تعریف برخلاف بیشتر توصیف‌هایی که سایت‌ها از خود ارایه می‌دهند، کاملا بجا و مناسب است. این سایت مانند یک بولتن‌بورد دبیرستان، تخته‌ای از تصاویری است که شما می‌توانید از سایت‌های دیگری که از آنها دیدن می‌کنید، سنجاق یا پین کنید.

در واقع می‌توان گفت پینترست آمیزه‌ای است از  مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.

پینترست چیست؟سنجاق کردن یا پینینگ ساده است. یک بوکمارکلت وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن هر تصویری را در سایتی که در آن هستید، بگیرید. تصویر را انتخاب کنید، رده‌ای را که می‌خواهید تصویر در آن قرار بگیرد، انتخاب کنید و به همین سادگی آن را پین می‌کنید.

چگونه یک دسته تصویر از سایت‌های دیگر در یک شبکه اجتماعی گذاشته می‌شود؟

افراد زیادی در کنار شما وجود دارند که به برداشتن یا پین کردن عکس‌ها می‌پردازند. شما می‌توانید هر بار که به این سایت می‌روید، همانند فیس‌بوک، آنها و پین‌های اخیرشان را از میان مجموعه‌ای از تصاویر دنبال کنید و حتی برای آنها نظرهایی مانند «من این کفش‌ها را خیلی دوست دارم» و «من این کیک را می‌خورم» بگذارید.

اما همه دوست ندارند عکس‌های آنها به اشتراک گذاشته شود از این رو پینترست اخیرا با مشکلاتی در زمینه کپی‌رایت روبرو شده و اکنون دوستانه از کاربرانش می‌خواهد منبع عکسشان را نشان دهند و به سایت‌ها گزینه‌ای برای مسدود کردن کلی عمل پین داده است.

آیا واقعا کاربران در مورد عکس‌ها نظر می‌دهند؟

کاربران واقعا این کار را نمی‌کنند زیرا پینترست یک اتاق پژواک است که در آن افراد به گردش می‌پردازند و هر تصویر درخشانی که توجه آنها را جلب کند، بر روی پین کلیک می‌کنند. ارتباط پینی دو طرفه بسیار کم است اما پین‌کردن مجدد یا برداشتن یافته یک نفر دیگر فراگیر است.

چرا باید در پین بوردتان پین کنید؟

شما می‌ توانید پین‌بوردهای جداگانه‌ای را برای مرتب کردن پین‌هایتان ایجاد کنید. به عنوان مثال من پین‌بوردی با عنوان مطالب مربوط به آی‌تی ایجاد کرده‌ام که در آن تصاویر مربوط به دنیای جذاب آی‌تی وجود دارد.

طراحی زیبا

شیرین‌ترین حُسن پینترست، طراحی آن است. اگر شما یکنواختی موضوعی را نادیده بگیرید، وب‌سایت بی‌نهایت زیبایی می‌یابید که در آن به گشت‌وگذار بپردازید. هر تصویر پین‌شده‌ای به گونه‌ای قرار گرفته که همانند بازی تتریس، همه چیز با یکدیگر متناسب باشند. حداقل رنگی است و ظاهر جذابی دارد.

و اما در مورد مقررات..

برخلاف سایر فضاهای اینترنتی، پینترست محیط شادی دارد و در آن از کاربران خواسته شده بااحترام متقابل، عدم به کارگیری الفاظ زشت و نژادپرستانه، با هم خوب باشند.

با پینترست چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ یا اصلا پینترست چقدر مفید است؟

گردش در پینترست همانند حرکت در میان فهرستی از تمام مواردی است که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید و آنها را نداشته باشید.

چهره زیبایی که دوست دارید مال شما باشید، لباسی که آرزو می‌کنید به تن داشتید یا موتورسیکلتی که آرزو دارید می‌توانستید بخرید در یک کلام روح پینترست دوست داشتن است و پر از رویاها است.

در این وب‌سایت پین‌بوردهای متعدد، انبوهی از جزییات زیبا را فراهم می‌کنند که در هر جایی یکی نمی‌شوند.

شبکه اجتماعی تامبلر (Tumblr)

شبکه های اجتماعی - تامبلر

تامبلر در واقع یک وب سایت یا پلتفرم وبلاگ بوده که به امکان ارسال انواع داده ها اعم از متون، تصاویر، صدا، فایل های ویدئویی، نشانی وب و لینک ها، نقل قول و غیره را بوسیله tumblelog را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در این سیستم افراد همچنین می توانند سایر کاربران را دنبال کنند و یا اینکه tumblelog خود را بطور خصوصی ذخیره نمایند.استفاده از خدمات و امکانات تامبلر بسیار ساده بوده و براحتی می توان از آن بهره برد..

شایان ذکر است تامبلر تاکنون ۲۲۵ میلیون وبلاگ ایجاد شده داشته که بهمین سبب در جرگه ۱۰ شبکه بزرگ اجتماعی دنیا جای دارد.

تامبلر چه ویژگی هایی دارد؟

از مهمترین ویژگی های بارز تامبلر به مواردی چون امکان بهره وری آسان و سریع، قابلیت ارسال مستقیم انواع داده های متنی، تصویری، صوتی، ویدیوئی و غیره به وبلاگ، سهولت ایجاد وبلاگ، امکان اشتراک گذاری کوتاه از یک نوشته بصورت خلاصه، برخورداری از تعداد زیادی قالب های گرافیکی زیبا و متنوع، امکان زمانبندی ارسال مطالب و بسیاری موارد دیگر اشاره داشت.

تامبلر با ارائه بسته های آموزشی کاربردی در زمینه کسب و کارتان، شما را در کسب بهترین نتیجه یاری خواهد داد.

نحوه فعالیت تامبلر چگونه است؟

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد در تامبلر شما می توانید داده هایی همچون تصاویر، مقالات و یا نشانی های اینترنتی را ارسال نمایید.

همچنین می توانید سایر کاربران را دنبال کنید و بالعکس. تامبلر دارای رابط گرافیکی قدرتمندی بوده و مبتنی بر جلوه های بصری می باشد. بعنوان مثال تامبلر دارای مجموعه قالب های گرافیکی زیبا و متنوعی بوده که صرفا با انتخاب هرکدام تنظیمات قالب در وبلاگ اعمال خواهد شد.

در تامبلر وارد هر وبلاگی شوید در بالای صفحه سمت راست دکمه ای تحت عنوان install theme خواهید دید که با کلیک روی آن قالب موجود برای وبلاگتان فعال شده و چنانچه قالب موردنظر رایگان باشد قادر به استفاده آن خواهید بود.

تجربه وبلاگ نویسی در تامبلر تجربه شیرینی بوده، بطوریکه در هر زمان و هر صفحه از وب که باشید اگر مطلبی نظرتان را جلب کند با استفاده از تامبلر می توانید مطلب موردنظر را به آسانی اشتراک گذاری کنید.

کار کردن با تامبلر بقدری ساده و آسان بوده که نمی توان توضیحی در این باره ارائه داد. در واقع هرگونه توضیحی در این مورد آن را پیچیده تر خواهد نمود.

شبکه اجتماعی اسنپ چت (Snapchat)

شبکه های اجتماعی - اسنپ چت

از آنجاییکه در کشور ما اکثر افراد فقط از یک شبکه‌ی اجتماعی یا اپلیکیشن پیام‌رسان استفاده میکنند، احتمالا بسیاری از افراد به جز اینستاگرام و تلگرام با شبکه‌های اجتماعیِ دیگر و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانِ دیگر غریبه هستند و نسبت به آن‌ها اطلاعاتی ندارند.

یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و تا حدودی شبکه‌ی اجتماعی، سرویس محبوب Snapchat است که کاربران بسیاری را در سراسر دنیا برای خود جذب کرده است. امروز قصد داریم توضیح مختصر و ساده‌ای درباره روش کار و طرز استفاده از این سرویس محبوب را شرح دهیم. همراه چه جوری باشید.

اسنپ چت یک شبکه‌ی اجتماعی/پیام‌رسان است که مبنای کار آن ارسال عکس به دوستان به صورت موقت است.

یعنی اینکه عکسی را برای دوستتان ارسال میکنید که دوستتان فقط چند ثانیه(یا حتی یک ثانیه) میتواند آن را ببیند، سپس این عکس به صورت خودکار پاک میشود!

البته به مروز زمان و با با زیاد شدن کاربران سرویس Snapchat، امکانات بسیاری به این سرویس محبوب اضافه شده است ولی همچنان ماهیت اصلیِ خود که همان ارسال تصاویر نابودشونده است را حفظ کرده است و این قابلیت به عنوان مهم‌ترین قابلیت اسنپ‌چپ شناخته میشود.

همچنین بد نیست بدانید که با توجه به نوع کارکرد این سرویس، اکثر مخاطبانِ آن را قشر نوجوان و به اصطلاح Teenager‌ها تشکیل میدهند.

Snapchat چه استفاده‌ای دارد؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم، کار اصلی این اپلیکیشن ارسال عکس‌هایی است که به صورت خودکار و پس از چند ثانیه نابود شوند.

برای انجام این کار کافیست اپلیکیشن اسنپ‌چت را روی گوشی خود باز کنید و مثلا یک سلفی از خودتان بگیرید یا به اصطلاح یک Snap بگیرید.

پس از گرفتن عکس، یک تایمر برای شما نمایش داده میشود که میتوانید از بین ۱ تا ۱۰ ثانیه انتخاب کنید؛ این تایمر به این معنی است که عکس مورد نظر پس از چند ثانیه محو میشود و مخاطب مورد نظر شما فقط میتواند در این چند ثانیه عکس شما را ببیند.

وقتی عکس مورد نظر را ارسال کنید، مخاطب مورد نظر شما یک پیغام یا همان Notification دریافت میکند که کسی برای او Snap ارسال کرده است.

وقتی آن را باز کند، با عکس شما مواجه میشود که پس از چند ثانیه محو میشود! البته او اگر کمی زرنگ باشد میتواند در آن چند ثانیه‌ای که عکس شما نمایش داده میشود، از آن اسکرین شات بگیرد و آن را ذخیره کند؛ و اگر او چنین کاری کند، اسنپ‌چت به شما پیغام میدهد و شما را مطلع میکند که دوستتان از این عکس اسکرین‌شات گرفته است.

البته باید بدانید که اسنپ‌چپ فقط عکس‌ها را به صورت ساده نمیفرستند بلکه میتوانید تغییرات خیلی زیادی از جمله قرار دادن فیلتر‌های مختلف روی عکس‌ها، نوشتن متن و تکست روی عکس‌ها، قرار دادن تصاویرِ دیگر و استیکر‌ها روی تصویر و کارهایی اینچنینی انجام دهید و سپس تصویر مورد نظر را ارسال کنید.

علاوه بر تصاویر، میتوانید با استفاده از اسنپ‌چت برای دوستان خود ویدیو و همچنین متن‌های نابود شونده ارسال کنید.

حداکثر زمانِ ویدیو‌ها میتواند ۱۰ ثانیه باشد. از طرفی در پیغام‌های متنی به جای قرار دادن تایمر، طرز کار به این صورت است که وقتی مخاطب شما پیام را خواند و آن را بست، پیام پاک میشود و دیگر نمایش داده نمیشود.

قابلیت‌های Stories و Discover در اسنپ‌ چت

همانطور که گفتیم، اسنپ‌چت به مرور زمان پیشرفته شده و تغییراتی را در خود به وجود آورده که از حالت پک اپلیکیشن پیام‌ رسان تبدیل به یک شبکه ی اجتماعی شود.

قابلیت Stories هم به همین دلیل ایجاد شده است. هر کاربر اسنپ‌چپ میتواند عکس‌های مورد نظر خود را در قسمت Stories قرار دهد ولی باید بداند که تمامِ دوستان یا همان Friend‌های او میتوانند این عکس‌ها را ببینند.

همچنین باید بداند که این عکس‌های به مدت ۲۴‌ساعت در این قیسمت خواهند ماند و پس از ۲۴‌ساعت به صورت خودکار حذف خواهند شد.

شبکه اجتماعی ردیت (Reddit)

شبکه های اجتماعی - ردیت

اهمیت شبکه های اجتماعی ردیت بر خیلی از افراد آشکار نیست!

شبکه های اجتماعی ردیت (Reddit) یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری لینک است که اهمیت فوق العاده زیادی در بازاریابی اینترنتی دارد.

براساس آمارهای سال ۲۰۱۷، شبکه اجتماعی ردیت ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و ۸اُمین وبسایت پربازدید دنیاست.
پیش تر درباره اهمیت لینکدین در بازاریابی اینترنتی صحبت کرده بودیم.

در این مطلب قصد داریم به اهمیت شبکه اجتماعی ردیت در بازاریابی اینترنتی بپردازیم و ویژگی های خاصی که این شبکه اجتماعی دارد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ خود از آن استفاده کنید. پس با من همراه باشید!

شبکه اجتماعی ردیت یک فضا برای جمع آوری خبرهای اجتماعی است، بدین صورت که کاربران در آن به صورت کاملا رایگان ثبت نام می کنند و اخبار را در قالب متن / لینک منتشر می کنند.

وظیفه دیگر کاربران این است که به این پست ها، رای بدهند و هر پستی که رای بیشتری را از آن خود بکند، جایگاه بهتری در صفحات ردیت و صفحه اصلی پیدا می کند و بدین ترتیب می توانید داغ ترین اخبار را در صفحه اول شبکه اجتماعی ردیت ببینید!

این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۵ توسط استیو هافمن و الکسیس اوهانیان تاسیس شد و هم اکنون دفتر مرکزی این شرکت در سانفراسیسکو کالیفرنیا (یا همان سیلیکون ولی!) می باشد.

اهمیت شبکه اجتماعی ردیت و نکات مثبت آن

تمامی شبکه های اجتماعی فواید و نکات مثبت مربوط به خود را دارند.

در مطالب قبلی، پیرامون اهمیت لینکدین در بازاریابی اینترنتی صحبت کردیم و ویژگی های مثبتی که این شبکه اجتماعی داشت را به طور کامل پوشش دادیم.
اکنون می خواهیم به اهمیت شبکه اجتماعی ردیت و نکات مثبت آن بپردازیم :

۱- ساخت لینک های با ارزش و موثر در سئو

شبکه اجتماعی ردیت برای لینک سازی بسیار مفید است! در کمال تعجب، این شبکه اجتماعی به شما اجازه انتشار لینک های فالو با دامین آتوریتی ۹۹ می دهد و این برای کسب و کار شما یعنی یک گنج تمام نشدنی!

قالب پست های ردیت، متن / لینک می باشد و شما می توانید بصورت هوشمندانه از این قابلیت برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید. بدین صورت که به صفحه موردنظر خود در سایتتان لینک بدهید و در متنی که برای آن می نویسید، از کلمات مرتبط با کلمه کلیدی بهره ببرید.

برای مثال من لینکی به مطلب خودم درباره اهمیت لینکدین در بازاریابی اینترنتی ثبت کرده ام. عنوان آن لینک را اینگونه می نویسم :

اهمیت شبکه اجتماعی لینکدین به عنوان شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کارها در بازاریابی اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و سئو

اگر دقت کنید، من در این عنوان، کلمات مرتبط زیادی را به کار برده ام و هنگامی که گوگل می خواهد این لینک را ایندکس کند، به کلمات اطراف آن نیز توجه می کند و آوردن کلمات مرتبط، باعث افزایش رتبه سایت و سئو می شود.

نکته ای که وجود دارد این است که شما می توانید پست های خود را فقط در پروفایل خود منتشر کنید، یا می توانید آن را در گروه ها یا به عبارتی ساب ردیت ها منتشر کنید.

۲- موثر در سوشیال سیگنال ها

اگر مطلب ۰ تا ۱۰۰ سوشیال سیگنال را که پیشتر منتشر کردم را بخوانید، در آن راجب سوشیال سیگنال و اینکه چه چیزهایی هستند و چگونه می توان آنها را افزایش داد صحبت کردیم.

یکی از مزیت های شبکه اجتماعی ردیت این است که به شدت در سوشیال سیگنال ها موثر است. چرا؟

بیایید به هدف اصلی ردیت رجوع کنیم! هدف اصلی این شبکه اجتماعی در این است که داغ ترین اخبار را در صفحه اصلی نشان دهد و این صفحات و لینک ها با رای مردم مشخص می شوند.

در واقع هر لینکی که رای بیشتری توسط کاربران جذب کند، نشان دهنده این است که بیشتر موردپسند مردم بوده و مردم علافه بیشتری برای دنبال کردن آن خبر دارند.

این موضوع می تواند کمک بسیار زیادی به وبسایت شما بکند. فرض کنید شما لینک و یک عنوان مناسب از سایت خود را منتشر کرده اید.

هرچه این لینک رای بیشتری بگیرد، به طور مستقیم نشان دهنده این است که آن صفحه از سایت پرطرفدارتر است و گوگل نیز این موضوع را به خوبی درک می کند. بنابراین این موضوع می تواند در سئو و رتبه بندی سایت شما بشدت موثر باشد.

همانند لینکدین، در این شبکه اجتماعی نیز می توانید در حین اینکه سوشیال سیگنال جمع آوری می کنید، لینک های با ارزشی نیز برای خود بسازید.

نحوه فعالیت در شبکه اجتماعی ردیت

شاید خیلی از شما بگویید که ردیت اصلا در میان کاربران ایرانی محبوب نیست و طرفداری هم ندارد! در این مورد چند نکته را باید یادآور شوم :

  1. برخلاف تصور شما، اگر کمی جستجو کنید، ساب ردیت های ایرانی را خواهید یافت که تعداد اعضا قابل قبول و فعال مناسبی نیز دارد. اگرچه تعداد کاربران ایرانی بسیار کمتر از کاربران خارجی هست اما این تعداد تا حدودی مناسب است.
  2. سعی کنید فعالیت خود را در ساب ردیت های انگلیسی توسعه دهید. اگر می توانید پست های بی نظیری بسازید که قابلیت استفاده برای کاربران خارجی نیز داشته باشد. در این صورت با انتشار آن در ساب ردیت های خارجی، می توانید رای های زیادی را جذب کنید.
  3. برای فعالیت در ردیت توصیه می کنم اندکی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. همچنین فعالیت در ردیت برای کسب و کارهایی که مشتریان خارجی دارند و یا وبسایت آنها دو زبانه است به شدت توصیه می شود.

منبع: wikipedia.org , makeawebsitehub.com , dreamgrow.com , شبکه های اجتماعی

Summary
10 مورد از جدیدترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی 2018 | نوین سئو
Article Name
10 مورد از جدیدترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی 2018 | نوین سئو
Description
شبکه های اجتماعی ، 10 مورد از بهترین شبکه های اجتماعی در سال 2018 را با آن ها آشنا خواهید شد و اطلاعات زیادی در این زمینه کسب میکنید.
Author
Publisher Name
hamid
تاریخ انتشار : مهر ۳۰, ۱۳۹۷
تعداد بازدید : 256 views
1ستاره2ستاره3ستاره4ستاره5ستاره (15 rating, 3 votes)
Loading...

مقالات مشابه
  • برنامه نویسی چیست
    برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

    برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست و به چه دردی میخورد. برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست و چه کاربردی خواهد داشت. برنامه نویسی چیست برنامه نویسی چیست ؟ برنامه نویسی راهی است برای دادن دستورالعمل های کامپیوتری درباره آنچه که باید انجام شود. این دستورالعمل ها به عنوان کد شناخته می شوند و برنامه نویسان کامپیوتر برای […]

  • تکنیک های سئو – آموزش تکنیک های seo در سال ۲۰۱۹

    تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت تکنیک های سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ تکنیک های سئو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ سئو چیست ( آموزش سئو ) سئو (Search Engine Optimization) به این معناست که وبسایت و فروشگاه اینترنتی خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید تا افرادی که به دنبال […]

  • درگاه پرداخت واسط بانکی
    ۵ درگاه پرداخت واسط درجه یک و مطمئن در سال ۱۳۹۷

    درگاه پرداخت واسط درگاه پرداخت واسط چیست و چه کاربردی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست؟ به وب سایت هایی که از شرکت های PSP مجوز دریافت می کنند و درگاه آنلاین دریافت می کنند برای رشد آسان تر کسب و کار های ما درگاه پرداخت واسط می گویند. […]

  • صفحه اول گوگل
    صفحه اول گوگل : ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

    صفحه اول گوگل : ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یست و چگونه کار می کند؟ ه چه دردی می خورد و چه ویژگی هایی دارد؟ صفحه اول گوگل جایگاهی است که مدیران وب سایت در تلاش هستند تا در آن جا قرار بگیرند، زیرا باعث بیشتر دیده شدن خدمات و محصولاتشان […]

  • بلاک چین چیست
    بلاک چین چیست – تکنولوژی بلاک چین به زبان ساده

    بلاک چین چیست چه کاربردی دارد؟ چه ویزگی هایی خواهد داشت؟ تکنولوژی بلاک چین به زبان ساده با استفاده از بلاک چین، بسیاری از افراد می توانند وارد یک پایگاه اطلاعات شوند و یک جامعه از کاربران را کنترل کنند، با این هدف که اطلاعات چگونه ثبت شده و چگونه اصلاح و بروز میشوند. فناوری […]

  • افزایش سرعت سایت
    افزایش سرعت سایت – سرعت سایت خود را ۱۵ برابر کنید

    افزایش سرعت بالا آمدن سایت آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس افزایش سرعت سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ افزایش سرعت سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟  در سال ۲۰۰۶ وب سایت آمازون فقط ۱۰۰ میلی ثانیه سرعت وب سایت خود را افزایش داد و سبب شد تا فروش وب سایت به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند! […]

  • وب سایت چیست
    وب سایت چیست – کسب درآمد باورنکردنی از وب سایت

    وبسایت چیست؟ رابطه دامنه و هاست با وب سایت چیست؟ سایت استاتیک چیست؟ سایت داینامیک چیست؟ مزایای سایت های داینامیک تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک چیست؟ CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟ مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا ویژگی های یک CMS مناسب معرفی برخی از بهترین سیستم مدیریت محتوا وب سایت چیست وب […]

  • شبکه های اجتماعی
    ۱۰ مورد از جدیدترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی ۲۰۱۸

    شبکه های اجتماعی یا همان social networks، به پلتفرم های آنلاینی گفته می شود که در آن مردم با دیگر افراد به اشتراک موضوعاتی در زمینه های مختلف می پردازند. 

  • با 10 میلیون چه کنم؟ راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
    راه اندازی کسب و کار با ۱۰ میلیون تومان – با ۱۰ میلیون چه کنم؟

    امروزه وب سایت ها میلیاردی درآمد دارند و به راحتی از این فرصت به بهترین شکل استفاده میکنند اما شما هنوز نمیدونید سرمایه خودتون رو کجا استفاده کنید و از چه شغلی میتونید پول بدست بیاورید!

  • انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروز رسانی ۲۰۱۸)

    انواع الگوریتم های بهینه سازی انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه ویزگی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی ، سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند طولانی مدت است و هدف از این کار افزایش رتبه سایت در نتایح گوگل می باشد. تعدادی […]

دیدگاه ها