09392707199 مشاوره رایگان سئو و طراحی سایت

۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حمیدرضا اسماعیلی زاده ۲۵ مهر ۱۳۹۷

۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟ قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، بزرگترین مشکل برای کسب و کارهای اینترنتی عدم حضور در رتبه های بالای گوگل می باشد.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، زمانی که وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار نداشته باشد، به طور جدی می توان گفت که کسب و کار اینترنتی شما با خطر جدی رو به رو است و توانایی این را نخواهید داشت که از کاربران گوگل درآمد کسب کنید.

بالا بردن رتبه سایت در گوگل یک تخصص محسوب میشود، اگر نمی دانید که چطور باید این کار را انجام دهید پس تا انتها با ما همراه باشید.

من ۱۵ روش برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شما معرفی میکنم که توسط این ها می توانید به سرعت در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

من با این روش ها توانستم کاری کنم که در صفحه اول گوگل قرار بگیرم و هزاران بازدید کننده وارد وب سایت من شدند.

۱۵ تکنیک قرار گرفتن در صفحه اول گوگل :

۱- محتوای طولانی تولید کنید.

حتوای طولانی سبب می شود که شما را به عنوان یک متخصص معرفی کند و احتمال این که دعوت و اشتراک گذاری را افزایش دهد بسیار است.

رتبه نتایجج گوگل را افزایش دهد و نتیجه آن افزایش مخاطبین باشد. همه این ها به دلیل محتوای شماست،

همه این نتایج به نفع شماست و باعث محبوبیت برند شما می شود.

نظر من در این  رابطه که محتوای طولانی به چه محتوایی گفته می شود؟ این است که محتوای طولانی صرفا به محتوایی که کمتر از ۱۵۰۰ کلمه باشد گفته نمی شود.

برای داشتن یک محتوای طولانی و تاثیر مثبت آن نظر من این است که باید محتوایی بالای ۲۰۰۰ کلمه تولید کنید. این به نفع شماست.

مزیت های محتوای طولانی به تازگی شناخته شده است و در حوضه دیجیتال به اهمیت آن پی برده اند که چطور می تواند کسب و کار ها را دگرگون کند.

در سال ۲۰۱۲، در طی یک بررسی که با بیش از ۲۰,۰۰۰ کلمه کلیدی صورت گرفت و نتیاج نشان داد که محتواهایی که در صفحه اول قرار گرفتند بالای ۲۰۰۰ کلمه داشتند و محتوایی که ۲,۴۱۶ کلمه تشکیل شده بود رتبه اول را داشت.

این شواهد کاملا قطعی است. اگر می خواهید مقالات خود را به خوبی رتبه بندی کنید، از محتوای طولانی استفاده کنید.

 

طبق وبلاگ گوگل وبمستر تاثیر محتوای طولانی بر رتبه بندی تایید شده است یکی از اعضای گوگل پستی را در این رابطه منتشر کرده :

کاربرانی که در گوگل به دنبال رفع نیازهایشان هستند در ۹۰ درصد مواقع سعی دارند تا مواردی را یاد بگیرند و آموزش بیینند چه بهتر است که ای مطالب کامل و مرجع باشد تا کاربر از مطالعه آن راضی باشد و موارد ارزشمندی را یاد بگیرید. طولانی بودن محتوا نشان از کامل بودن و مرجع بودن آن دارد.

این عضو گوگل به صراحت به این نکته اشاره کرده که طول محتوا بر روی رتبه بندی تاثیر دارد و نیز به این اشاره کرده که اسنفاده از schema نیز می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

در رابطه با schema در ادامه همین مقاله توضیح خواهیم داد.

طبق بررسی های انجام شده توسط وب سایت moz به این نتیجه رسیده اند کخ بین طول محتوا  و تعداد لینک ها یک رابطه مستقیمی وجود دارد.

این شواهد بیش از قبل نشانگر این است که محتوای طولانی برای موتورهای جستجو مهم تر هستند.

اگر شما یک صفحه فرود ایجاد میکنید تا در آن خدمات خود را معرفی کنید و محصولات را به نمایش بگدارید و همچنین اطلاعات تماس افراد را دریافت کنید. به شما این وعده را میدهم که محتوای طولانی در آن صفحه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

یک مطالعه کلاسیک

در یک بررسی که صورت گرفته است یک مجله را از حالت محتوای عادی به محتوای طولانی تغییر دادند تا میزان نرخ بازدید آن سایت را مقایسه کنند. که در نتیجه بدست آورده متوجه شدند ۳۷٫۵درصد نرخ بازدید محتوای طولانی آن مطلب نسبت به قبل بیشتر شده است!

 

اگر به این فکر میکنید که در یک صفحه، محتوای طولانی تولید کنید و نتیجه آن خسته شدن مخاطبان شما شود می توانید در همان صفحه سیستم پرسش و پاسخ برای کاربران خود ایجاد کنید که نتیجه بسیار مثبتی خواهد داشت.

یکی از بهترین راه هایی که می توانید مخاطبان بیشتری را برای خود جذب کنید استفاده از شبکه های اجتماعی است.

نیل پاتل طی یک بررسی که در رابطه با پست های شبکه اجتماعی انجام داده. متوجه شد که از ۳۲۷ پست وبلاگ که نوشت، پست های زیر ۱۵۰۰ کلمه به طور متوسط ​​۱۷۴ توییت و ۵۹ فیس بوک را دریافت کرد. از سوی دیگر، محتوای بیش از ۱۵۰۰ کلمه، به طور متوسط ​​۲۹۳ تویت و ۷۵ مورد را دریافت کرد.

شرکت NewsWhip همچنین دریافت که محتویات طولانی مدت بیشتر قابل اشتراک است. این شرکت متوجه شد که یکی از مقالات گسترده در این مطالعه، سخنرانی رونویسی شده توسط نویل گایمن در مورد اهمیت خواندن است. این مقاله حاوی ۳،۵۳۵ کلمه کلیدی بود و بیش از ۲۲۰،۰۰۰ بار به اشتراک گذاشته شد.

نکات در مورد محتوای طولانی

با وجود اینکه محتویات طولانی یک راه عالی برای ایجاد سایت شما به عنوان یک مقام بر روی یک موضوع خاص است و به شما در رتبه بندی بهتر کمک می کند، نباید همه چیز را به صورت محتوای طولانی منتشر کنید. برخی از موضوعات به محتوای طولانی نیاز ندارند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید ویدیوی ویروسی را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید که فکر می کنید مخاطب آن را جذب می کند، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما باید ۲۰۰۰ کلمه برای توضیح ویدیو ارسال کنید.

کیفیت مهمتر از کمیت

سعی کنید کیفیت مطالبتان را بالا ببرید و بعد به فکر بالا بردن طول محتوا باشید.

اگر در محتوایتان خطاهای املایی وجود داشته باشد ممکن است گوگل متوجه شود که وب سایتتان سطخ پایین است.

اگر هدفتان این باشد که به سرعت یک محتوای طولانی ایجاد کنید و در گوگل رتبه خوبی دریافت خواهید کرد اشتباه میکنید.

این کار سبب انجام دادن اشتباهات زیادی در تولید محتوا می شود. سعی کنید با فرصی یک محتوای کامل و غنی را تولید کنید.

پیروز شدن

اگر برای تولید محتوای طولانی مشکل دارید و برایتان سخت است که همچین مطالبی را تولید کنید می توانید یک سری عناصری را در نظر بگیرید. مثلا در مورد مقاله ای می خواهید بنویسید توضیحات کاملی بدهید. یا این که از لیست ها استفاده کنید و مطلبتان را کامل کنید. مانند مقاله : “۲۳ دلیل برای عشق به کارائیب”.

۲- ایجاد و آپلود نقشه سایت (sitemap.xml)

نقشه سایت یک فایل XML هست که داخل آن یک سری کد هایی به زمان HTML نوشته شده است.

این کدها شامل آدرس صفحات و دسته بندی سایت شما می باشد.

علت انجام این کار این است که ربات های گوگل از طریق این آدرس دهی ها به راجتی و با سرعت بالاتر محتوای وب سایت شما را ایندکس کند.

پس اهمیت وجود نقشه سایت بالا می باشد و می تواند در رتبه بندی شما نیز تاثیر بگذارد. اما چگونه؟

برای ساخت یک نقشه سایت کافی است که از یکسری سیستم ها استفاده کنید که کار بسیار آسانی است.

اگر سایت شما وردپرسی است می توانید با افزونه yoast که برای بهینه سازی سایت می باشد که سایت مپ هوشمند تولید کنید. من به شما توصیه میکنم که حتما همین کار را بکنید.

این تصویر نمونه یک سایت مپی است که به افزونه yoast برای سایت وردپرسی ساخته شده است.

این افزونه ابتدا مجموعه ای از صفحات را به صورت دسته بندی شده نمایش میدهد. و زمانی که بر روی هر دسته بندی کلیک کنید صفحات مربوط به آن را مشاهده می کنید.

بعد از آن که توسط این افزونه سایت مپ خود را بوجود آوردید باید آن ار در سرچ کنسول گوگل قرار دهید. سرچ کنسول گوگل مکانی است برای ثبت ساید در گوگل.

در قسمت sitemap باید سایت مپ خود را به سرچ کنسول اضافه کنید.

اما اگر سایت شما وردپرسی نیست می بایست از طریق ابراز های آنلاین این کار را انجام دهید. نمونه ای از بهترین سایت مپ ساز را می تواند وب سایت xml-sitemaps.com اعلام کرد.

۳- مطمئن شوید برای تغییر مسیر از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده میکنید.

تغییر مسیر چیست؟

ریدایرکت یا تغییر مسیر یک روشی است که با استفاده از آن میتوان صفحات را به صفحات دیگر ارجاع داد.

مثلا اگر بخواهیم سایت www.nowinseo.ir را شخصی سرچ کرد به آدرس بدون www منتقل شود و به این صورت باز شود nowinseo.ir. به همین منظور از ریدایرت استفاده میکنیم.

انواع تغییر مسیر :

  • ریدایرکت ۳۰۱
  • ریدایرکت ۳۰۲
  • ریدایرکت بروزرسانی متا

ریدایرکت بروزرسانی متا :

فراخوانی متا یک نوع تغییر مسیر در سطح صفحه به جای سطح سرور اجرا می شود. آنها معمولا کندتر هستند و نه یک تکنیک SEO توصیه شده. آنها اغلب با شمارش معکوس پنج ثانيه با متن «اگر در عرض پنج ثانیه هدايت نشده اند، با اينجا کليک کنيد».

به روز رسانی های متا چندین پیوند را انجام می دهند اما به دلیل استفاده از قابلیت ضعیف و از دست دادن صلاحیت پیوند، به عنوان یک تاکتیک SEO توصیه نمی شود.

ریدایرکت ۳۰۲ :

برخی از کارکنان گوگل نشان داده اند که مواردی وجود دارد که ۳۰۱ و ۳۰۲ را با هم مقایسه کنیم، اما شواهد ما نشان می دهد که ایمن ترین راه برای اطمینان از اطمینان از اینکه موتورهای جستجوگر و مرورگرها از همه نوع اعتبار کامل برخوردار است، استفاده از ۳۰۱ برای هدایت URL ها به طور دائم است.

اینترنت بر روی یک پروتکل تحت عنوان پروتوکل انتقال پروتکل اجرا می شود که نحوه کار URL ها را مشخص می کند. این دو نسخه اصلی، ۱٫۰ و ۱٫۱ دارد. در نسخه اول، ۳۰۲ به کد وضعیت اشاره کرد “به طور موقت منتقل شده”. این در نسخه ۱٫۱ به معنای “Found” تغییر یافت.

ریدایرکت ۳۰۱ :

یک هدایت دائمی است که بین ۹۰-۹۹٪ از امتیاز پیوند (قدرت رتبه بندی) را به صفحه هدایت می کند. ۳۰۱ به کد وضعیت HTTPبرای این نوع تغییر مسیر اشاره دارد. در اغلب موارد، تغییر مسیر ۳۰۱ بهترین روش برای اجرای تغییرات در یک وب سایت است.

این یک شیوه معمول برای هدایت یک URL به دیگری است. هنگام انجام این کار، برای حفظ ارزش وب سایت، اهمیت فوق العاده ای دارد.

اولین نمونه معمولی این کار با یک سناریوی ساده انجام می شود: یک URL که نیاز به هدایت به آدرس دیگری برای همیشه دارد.

گزینه های متعدد برای انجام این کار وجود دارد، اما به طور کلی، تغییر مسیر ۳۰۱ برای هر دو کاربران و موتورهای جستجو ترجیح داده می شود.

خدمت ۳۰۱ نشان دهنده هر دو مرورگر و موتورهای جستجوگر است که صفحه به طور دائمی منتقل شده است.

موتورهای جستجو این تفسیر را به این معنی است که نه تنها صفحه تغییر محل، بلکه محتوای یا نسخه به روز شده از آن را می توان در URL جدید پیدا کرد. موتورها هر وزن پیوند را از صفحه اصلی به URL جدید تحویل می دهد.

توجه داشته باشید که هنگام حرکت یک صفحه از یک URL به یک دیگر، موتورهای جستجو زمان زیادی را برای کشف ۳۰۱، شناسایی آن و اعتبار صفحه جدید با رتبه بندی و اعتماد سلف خود خواهند داشت. این فرایند می تواند طولانی تر باشد.

گزینه های دیگری برای تغییر مسیر، مانند ۳۰۲ و meta refreshes، جایگزین های ضعیف هستند، زیرا آنها به طور کلی رتبه بندی و موتور موتور جستجو مانند یک تغییر مسیر را نمی پذیرند.

۴- دسترسی ربات های گوگل را مسدود نکنید.

فایل robot.txt چیست؟

Robots.txt یک فایل متنی است که باید آن را ایجاد کرد تا ربات های گوگل طبق دستورات آن با صفحات وب سایت شما رفتار کنند و محتوا را به کاربران ارائه میکند.

این فایل شامل دستورهایی است مانند روبات های متا ، و همچنین دستورالعمل های صفحه، زیر شاخه، و یا سایت های مختلف برای اینکه چگونه موتورهای جستجو باید از لینک ها (مانند “follow” یا “nofollow”) برخورد کنند.

در عمل، فایل های robots.txt نشان می دهد که آیا  می تواند یا نمی تواند بخش هایی از یک وب سایت را خالی کند. این دستورالعمل های خزیدن توسط “رد” یا “اجازه” رفتار برخی از (یا همه) عوامل کاربر مشخص شده است.

نمونه ای از یک دستور :

User-agent: [user-agent name]
Disallow: [URL string not to be crawled]

با هم این دو خط یک فایل robots.txt کامل در نظر گرفته میشوند – هرچند یک فایل ربات میتواند شامل چندین خط از عوامل و دستورالعملهای کاربر باشد (یعنی غیرقانونی، اجازه میدهد، تاخیر خالی، و غیره). 

فایل Robots.txt URL: www.example.com/robots.txt

robots.txt چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجوگر دو شغل دارند:

  • خزیدن برای کشف محتوا
  • فهرست کردن همان محتوا برای ارائه کردن به جستجوگران

پس به درستی متوجه شدید که گوگل نیاز دارد از طریق روبات هایش وارد سایت ها شود و محتوا را کشف کند و به جستجوگران نشان دهد.

برای این منظور که ربات های گوگل وارد وب سایت ها شوند ابتدا از طریق فایل robots.txt به اطلاعات لازم را کسب میکنند که اجازه دارند کدام صفحات را بررسی کنند و اجازه ورود به کدام صفحات را ندارند.

برای سئو بهتر سعی کنید این اجازه را به ربات ها بدهید تا کامل ورورد پیدا کنند به وب سایت و از nofallow کردن بخش ها جلوگیری کنید.

۵- بهینه سازی برای تلفن همراه

بهینه سازی موبایل به این معناست که کاربران از طریق موبایل و یا تبلت توانایی آن را داشته باشند تا به وب سایت شما وارد شوند بدون هیچ مشکلی!

هر سال مردم بیشتر و بیشتر وقت خود را در دستگاه های تلفن همراه و تبلت خود می گذرانند، اما بسیاری از وب سایت ها هنوز برای اندازه های مختلف صفحه نمایش و زمان بارگیری طراحی نشده اند.

بهینه سازی موبایل به طراحی سایت، ساختار سایت، سرعت صفحه و موارد دیگر نگاهی می اندازد تا اطمینان حاصل شود که شما به طور غیرمستقیم بازدید کنندگان تلفن همراه را دور از دسترس نکنید.

اگر سایت شما در حال حاضر به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است، تنها چند چیز اضافی وجود دارد که شما باید در هنگام بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه از آن استفاد کنید. منبع

بهترین روش های بهینه سازی موبایل

طراحی سایت برای موبایل

سایت را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید تا برای موبایل و تبلت به خوبی قابل مشاهده باشد.

از فلش استفاده نکنید

این افزونه ممکن است بر روی گوشی کاربر شما قابل دسترسی نباشد، به این معنی که از تمام لذت ها از دست خواهد رفت. اگر می خواهید جلوه های ویژه ایجاد کنید، از HTML5 استفاده کنید.

از پاپ آپ ها نیز استفاده نکنید

این می تواند دشوار و نا امید کننده باشد تا سعی کنید آن را در یک دستگاه تلفن همراه ببندید. این ممکن است به میزان بازده بالا منجر شود.

اگر استفاده از پاپ آپ برای شما الزامی است حتما طوری طراحی کنید تا تمام صفحه گوشی را پوشش دهد.

طراحی برای انگشت های بزرگ

ناوبری صفحه لمسی می تواند به کلیک های تصادفی منجر شود، اگر دکمه های شما بیش از حد بزرگ، خیلی کوچک باشد، یا در مسیر انگشتی که تلاش می کند صفحه را برای پیمایش حرکت دهید.

بهینه سازی عناوین و متا توصیف

به یاد داشته باشید زمانی که یک کاربر با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه جستجو می کند، با فضای کم روی صفحه کار می کنید. برای نشان دادن بهترین کار خود را در SERPS، هنگام ایجاد عناوین، URL ها و متا توصیف، هرچه مختصر (بدون آسیب رساندن به کیفیت اطلاعات)، حداقل ممکن باشد.

از داده های ساختاری Schema.org استفاده کنید

از آنجا که فضای صفحه محدود شده است، نتیجه جستجو با قطعه های غنی حتی بیشتر از آنچه در دسکتاپ است برجسته می شود. اطلاعات بیشتر در مورداطلاعات ساختاری Schema.org بیشتر بخوانید .

بهینه سازی برای جستجوی محلی

اگر کسب و کار شما یک عنصر محلی داشته باشد، به یاد داشته باشید که محتوای تلفن همراه خود را برای جستجو محلی بهینه سازی کنید. این شامل استاندارد سازی نام، آدرس و شماره تلفن شما و همچنین نام شهر و نام کشور  سایت شما می باشد. اطلاعات بیشتر در مورد جستجوگرهای محلی در اینجا می توانید پیدا کنید .

پیکربندی سایت موبایل

احتمالا مهمترین تصمیم شما در هنگام راه اندازی یک سایت، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهید از یک سرویس پاسخگو، پویا یا پیکربندی مجزا استفاده کنید، تصمیم گیری کنید.

هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. گوگل طرح طراحی پاسخگو را ترجیح می دهد اما هر سه گزینه را پشتیبانی می کند تا زمانی که به درستی آنها را تنظیم کرده باشید.

۶- سایت شما باید به سرعت بر روی تمام دستگاه ها بارگیری شود.

سرعت در رتبه سایت شما بسیار موثر است.

زمانی که می خواهید سایت خود را بهینه کنید در اولین اقدام سعی کنید سایت را از لحاظ سرعت بررسی کرده و مشکلاتش را حل کنید تا از لحاظ سرعت در بالاترین کیفیت ممکن قرار بگیرید.

مهم است که سرعت سایت خود را تمامی دیوایس ها مثل موبایل و لپ تاپ بررسی کنید.

برای بررسی سرعت سایت ابزار های آنلاین مختلفی وجود دارد که ۳ نمونه از بهترین آنها را اگر بخواهم معرفی کنم:

 

در زیر یک نمونه از تست ها بر روی سایت نوین سئو صورت گرفته را به شما نمایش می دهیم.

 

سئو و افزایش رنگ گوگل

سرعت لود سایت در موبایل در بالاترین حد ممکن خود قرار دارد و مطمئن باشید اثر مثبت خود را بر روی رتبه بندی شما نشان می دهد.

۷- از توصیفات در آدرس صفحات استفاده کنید.

شاید بسیاری از سایت ها را دیده باشید که آدرس های نامنظم و نامفهومی را دارند!

برای سئو و بهینه سازی بهتر باید به این توجه داشته باشید که آدرس هر صفحه یک حالت توصیفی برای گوگل دارد.

پس بهترین کار این است که با عدد و ارقام و حروف های نامربوط آن را برای گوگل گنگ نکنیم.

به تصویر زیر اگر دقت کنید شاید متوجه می شوید که یک آدرس دهی درست به چه صورت باید باشد.

در اینجا عنوان صفحه در مورد یک محصول به نام canon eos 6d می باشد.

دقیقا همین عنوان را برای آدرس صفحه استفاده کرده است. به این صورت آن صفحه برای آن کلمه کلیدی بهینه میشود و رتبه یالایی قرار میگیرد.

حتی اگر عنوان تگ این صفحه پنهان شود، آدرس دقیق و معنی داری که قابل خواندن است، هنوز درک درستی از آنچه که در مورد مقصد وجود دارد، ارائه می دهد و بازدیدکنندگان را با تجربه کاربری بهبود می بخشد با روشن ساختن آن چه که ببینید لینکشان را کلیک کنند.

۸- در حد امکان از دامنه com. استفاده کنید.

طبق بررسی های انجام شده توسط وب سایت searchmetrics، در ۸۴درصد از وبسایت هایی که در رتبه های بالایی قراردارند از دامنه com. استفاده میکنند.

البته طبق بررسی های انجام شده در مورد الگوریتم گوگل کبوتر، به این نتیجه می رسیم که برای آن دسته از ایرانی هایی که مخاطبانشان فقط در داخل ایران قرار دارند دامنه ir. از هر دامنه ای بهتر است.

اما اگر قصد این را دارید که از یک دامنه خارجی استفاده کنید حتما به سراغ دامنه com. بروید.

در زیر چند نکته برای انتخاب یک دامنه مناسب توضیح داده ایم که می توانید از این موارد استفاده کنید.

۱-نام دامنه هرچه کوتاه تر، بهتر

نام های کوتاه همواره هم برای گوگل و هم برای کاربران بسیار بهتر دیده شده و این را در نظر داشته باشید که ربات های گوگل نام های کوتاه را بیشتر دوست دارند و کاربران هم نام های کوتاه را بهتر به حافظه خود می سپارند، پس چه بهتر که نام دومین تا آنجایی که می شود کوتاه باشد.

۲-تا آنجایی که می توانید از اعداد و کاراکتر ها استفاده نکنید!

استفاده از اعداد و کاراکتر ها هم باعث طولانی شدن نام می شود و هم این کار حرفه ای نیست چه بسا که ربات های گوگل نیز بیشتر جذب دامین هایی که از کاراکتر و اعداد استفاده نکردند می شوند.

۳-حتما حتما حتما از کلمات کلیدی درون نام استفاده کنید…

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت وب سایت شما هموراه باعث می شود در موتور های جستجو خیلی سریع تر از رقیبان خود سبقت بگیرید به عنوان مثال دامنه هایی مانند downloadmusic.com و musicirani.com می توانند به ترتیب در کلمات کلیدی و رقابتی مانند دانلود موزیک و موزیک ایرانی در صدر نتایج موتور های جستجو باشد.

۴-از پسوند های رایج و متداول جهت ثبت دامنه استفاده کنید

شاید برای شما هم جالب باشد اما ۷۰ درصد از کاربران اینترنت عادت دارند نام domain را با پسوند های رایج و متداول مانند com. و ir. در مرورگر خود وارد کنند، پس از همان ابتدای کار سعی کنید پسوند های ir. و com. را برای وب سایتتان به ثبت برسانید.

۵-آدرس سایت شما باید منحصر به فرد باشد

از نام برند های بزرگ و مشهور در انتخاب نام دامین استفاده نکنید و این را بپذیرید که اعتبار شما متعلق به شماست و اعتبار دیگران متعلق به دیگران، پس به هیچ عنوان از نام تجاری دیگران در انتخاب نام دامین استفاده نکنید، این موضوع اگر چه از لحاظ قانونی برای شما دردسر ساز نباشد اما قطعا به اعتبار شما در آینده ضربه وارد می کند.

۶-نام domain را مرتبط با زمینه کاری خود انتخاب کنید

مرتبط بودن نام دومین با زمینه فعالیت وب سایت باعث می شود ربات های موتور های جستجو و بازدیدکنندگان از وب سایت خیلی راحت تر زمینه فعالیت وب سایت را تشخیص دهند و استفاده از این نوع دومین ها باعث جلب اعتماد مشتری و موتور های جستجو می شود و بدون شک در موفقیت شما نقش بسزایی خواهد داشت.

۹- استفاده مناسب و استراتژیک از لینک های داخلی

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

لینک های داخلی مانند یک سیم اتصال عمل میکنند و باعث ایجاد ساختار عنکبوتی در وبسایت شما می شود.

ساختار عنکبوتی وب بسیار برای گوگل حائز اهمیت است. شما میتوانید با این جار قدرت صفحات و دامنه خود را در سرتاسر وب سایت خود بوجود بیاورید.

سعی کنید سفحات مهمی که ایجاد کردید، از قیبل صفحه معرفی خدمات و معرفی محصولات و حتی دسته بندی ها، با پخش کردن لینک آن صفحات در سرتاسر وب سایتتان به گوگل این موضوع را م فهمانید که آن صفحات برای شما مهم هستند و از ساختار عنکبوتی به خوبی استفاده کرده اید.

با این کار اهمیت آن صفحات هم بالا می رود و نتیجه افزایش رتبه صفحات سایت را در بر خواهد داشت.

لینک سازی داخلی که شما انجام می‌دهید می‌تواند یک چرخه در سایت از یک صفحه به سایر صفحات باشد.

در بهینه سازی اصولی در داخل سایت نیاز به یک انتقال یکپارچه از صفحه اصلی به سایر صفحات به شکل اصولی محسوس است.

به فهرست کتاب‌ها توجه کنید، ارتباطات بین فصل‌های یک کتاب همانند چرخه‌ای طبیعی در آن کتاب است.

اگر شما خواننده را از فصل اول به فصل ده لینک کنید خواننده شما قسمت بزرگی از موضوع اصلی را گم خواهد کرد.

هر لینک متوالی باید بازدیدکننده را از یک تفکر گمراه و گنگ به یک تفکر هدایت‌کننده و منطقی راهنمایی کند.

رعایت چرخه طبیعی و ساخت لینک داخلی مناسب می‌تواند فردی که در مرور صفحات گیج شده است را برای بازدیدهای بعدی نگه دارد که این موضوع کمک شایانی به بهبود نرخ پرش کاربر می‌کند. و قطعاً شما نمی‌خواهید لینک‌های سایتتان متفرق یا پراکنده به نظر برسد.

۱۰- صفحات مهم را در ریشه دامنه خود حفظ کنید!

همانطور که می دانید صفحه اصلی و دامنه اصلی شما از domain authority و page authority بالایی نسبت به صفحات دیگر و زیردامنه های شما برخوردار است.

اگر صفحات مهمی برای معرفی خدمات و مخصولات خود دارید سعی کنید آن صفحات را در دامنه اصلی خود قرار دهید نه زیر دامنه ها!

زیر دامنه چیست ؟ دامنه ها دارای زیر دامین هایی به نام SubDomain هستند. این زیر دامین ها می توانند یک یا چند عدد باشند و به این صورت است که نام SubDomain قبل از نام دامین به همراه یک دات اضافه می شود.

با این کار می توان یک وبسایت دیگر با تفاوت کامل نسبت به وبسایت اصلی در زیر دامنه ها بارگذاری کرد. به صورتی که چندین وبسایت با یک هاست در دسترس خواهند بود.

به عنوان مثال من برای خدمات سئو سایت خودم از این صفحه استفاده کرده ام : https://nowinseo.ir/seo-services

این صفحه از ریشه دامنه من گرفته شده است. اما اگر می خواستم آن را در زیر دامنه قرار دهم به این صورت می شد: https://seo-services.nowinseo.ir

۱۱- به تگ عنوان اهمیت بالایی بدهید!

اولین چیزی که ربات های گوگل به آن برخورد میکنند تا متوجه شوند که یک صفحه مربوط به چه چه چیزی میتواند باشد، عنوان است.

عنوان مهم است . با توجه به شایعاتی که گفته می شود اهمیت عنوان از بین رفته است اما این طور نیست.

در یک صفحه سعی کنید یک عنوان توصیفی و قابل توجه بنویسید.

عنوان صفحه هم برای گوگل مهم است هم برای کاربران، چرا که در نتایج گوگل تنها چیزی که باعث می شود کاربران مجاب شوند که بر روی سایت شما کلیک کنند، عنوان است.

برای این که در رتبه گوگل جایگان بهتری داشته  باشید توصیه می شود که از یک عنوان جذاب بنوینسید و حتما کلمه کلیدی خود را در عنوان قرار دهید و حتی المقدور آن کلمه را در ابتدای عنوان بنویسید.

در سرچ کنسول گوگل یک بخشی وجود دارد که در آن گوگل عنواین صفحات سایت شما را بررسی میکند و اگر از یک عنوان در چندین صفحه استفاده کرده باشید به شما اخطار می دهد که Duplicate content انجام داده اید. یعنی صفحات تکراری ساخته اید.

برای این منظور به این آدرس مراجعه کنید و بررسی کنید که عناوین تکراری در سایت خود ندارید : https://support.google.com/webmasters/answer/80407

۱۲- schema.org را فراموش نکنید!

Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرند.

این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.

Schema.org در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را بعنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ آغاز کرده و  وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده دارد.

دستورالعمل های موجود در این سایت برای بیشتر موتورهای جستجو قابل فهم بوده و مثال های کاربردی بسیاری در آن یافت میشود.

وقتی کد html شما شامل ریز داده های schema می شود، موتور های جستجو راحت تر می توانند محتوای مطالب شما را تفسیر کنند و بنابراین این موضوع به نوبه ی خود باعث افزایش قابلیت دیده شدن سایت شما و تشخیص کلمه کلیدی اصلی توسط گوگل می شود.

با این روش نحوه نمایش نتایج مربوط به سایت شما با سایر رقبا متفاوت خواهد بود و همین تغییر ساده  (مثلا نمایش ستاره های امتیازدهی) شانس کلیک شدن بر روی سایت شما را افزایش میدهد. بطوریکه ممکن است شما جایگاه سوم را در نتایج گوگل کسب کرده باشید ولی تعداد ورودی شما از کسی که جایگاه دوم را در همان عبارت دارد بیشتر باشد.

نشانه گذاری صفحات سایت کاری دشوار است مخصوصا اگر سایت شما دارای صدها و شاید هم هزاران صفحه باشد. نشانه گذاری باید به صورت دستی برای همه صفحات سایت وارد شود با یک عالمه کار بیشتر برای سایت های بزرگتر.

البته در بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا و با طرح ریزی صحیح ساختار صفحات میتوان این نشانه گذاری را به صورت یکباره برای تمامی محصولات و صفحات سایت انجام داد.

اما اگر تازه در شروع کار هستید و یا سایت کوچکی دارید می توانید نشانه گذاری schema را بدون هیچ زحمتی انجام دهید. هنگامی که شما کارهای نشانه گذاری را انجام دادید از ابزار Structured Data Testing Tool در گوگل جهت چک کردن اینکه همه دستورالعمل ها به درستی عمل می کنند، استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید که چطور از آن در داخل سایتتان استفاده کنید می توانید این مقاله را مطالعه کنید و به نتایج مطلوبی برسید : https://moz.com/learn/seo/schema-structured-data

۱۳- وبلاگ نویسی رابسیار جدی بگیرید!

داشتن وبلاگ قوی باعث بالا رفتن بسیار بازدید کنندگان وب سایت و در نتیجه افزایش مشتریان می گردد.

وبلاگ تاثیر مستقیم بر روی سئو و بهینه سازی وب سایت دارد و گوگل با توجه به مطالب مفید و سودمند آن رنک بهتری برای وب سایت در نظر می گیرد.

در حقیقت داشتن وبلاگ قوی یکی از مهترین تاکیدات سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. وبلاگ قوی به وبلاگی می گویند که:

  • مطالب مفید و سودمند در زمینه شغلی مورد نظر در اختیار کاربران قرار دهد
  • مطالب حتی المکان جامع و کامل باشد به طوری که تمامی موارد بحث را تحت پوشش قرار دهد
  • کیفیت مقاله بسیار مهم بوده و بهتر است در مورد مقالات وب سایت به تمرکز خود را بر روی کیفیت مقاله قرار دهید
  • به صورت دوره ای می بایست در وبلاگ مقالات جدیدی بارگذاری گردید به عنوان مثال هفته ای یکبار

بهتر است خود وب سایت وبلاگی داشته باشد به صورت آدرس sitename/blog تا در این بخش مقالات را بارگذاری نمایید و سعی نمایید از ساب دامنه برای وبلاگ استفاده ننمایید.

البته می بایست حتما در سایت هایی غیر از سایت خود نیز وبلاگ داشته باشید و از آن سایت ها به سایت خود لینک دهید.

تمرکز اصلی خود را بر روی وبلاگ اصلی خود قرار دهید و همچنین بر روی وبلاگ های خارج از سایت خود نیز به صورت دوره ای مطلب قرار دهید.

داشتن وبلاگ فعال باعث افزایش رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو می گردد زیرا کاربرانی که در اینترنت در جستجوی مطالبی در زمینه شغلی شما هستند با سایت شما مواجه شده و در صورتی که مقاله شما برای کاربر مفید باشد ممکن است مقاله را در سایت های دیگر نیز به اشتراک گذارد و همین مورد باعث بالا رفتن تعداد بک لینک های طبیعی وب سایت شما می گردد.

همچنین کاربران برای خواندن مطالب و مقالات سایت شما مدت زمانی را در سایت شما صرف می نمایند و همین مورد نیز تاثیر بسیار مثبتی بر روی وب سایت خواهد داشت.

تولید محتوا عملی است که اکثرا برای وبلاگ فراموش می گردد و به آن به اندازه اهمیت آن توجه نمی گردد. هر چه یک وب سایت مطالب مفیدتری در زمینه شغلی خود در سایت داشته باشد رنک بهتری خواهد گرفت.

همچنین وبلاگ موفق به برند سازی وب سایت شما منجر خواهد شد. زیرا کاربران بسیاری با ورود به سایت شما مطالب را مطالعه می نمایند و در کنار آن با شرکت شما آشنا می شوند و وجود مقالات سودمند در زمینه کاری شما باعث افزایش اعتبار شرکت شما در میان بازدید کنندگان وب سایت می گردد.

حتما سعی نمایید وبلاگ خود را با مطالب فقط و فقط در زمینه فعالیت مجموعه خود تکمیل نمایید و از درج مطالب غیر مرتبط و اخبار روز خودداری نمایید. در حقیقت می بایست وبلاگ خود را به یک مرجع در زمینه شغلی خود تبدیل نمایید.

در صورتی که مطالب وبلاگ سایت شما زیاد است بهتر است مطالب را دسته بندی کنید تا نه تنها صفحه اصلی وبلاگ شما رنک بگیرد صفحات دسته بندی ها نیز رنک بگیرند و در موتورهای جستجو ایندکس شوند.

بهتر است برای مطالب وبلاگ خود بخش نظرات را فعال نمایید تا کاربران بتوانند در صورتی که پیشنهاد و سوال خاصی داشتند مطرح نمایند و صفحات وبلاگ شما فعال تر گردد. وجود بخش نظرات باعث بالا رفتن میزان تغییرات صفحه و فعال بودن آن گردد که به افزایش رنک وب سایت کمک می نماید.

۱۴- پیداکردن کلمات کلیدی مرتبط

هنگامیکه میخواهیم محتوایی را برای صفحه ای ایجاد کنیم، بعد از مشخص شدن موضوع صفحه، باید برای کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع را جستجو کنیم.

این مرحله از سئو به نام تحقیق کلمات کلیدی شناخته میشود. در تحقیق کلمات کلیدی، کلمات مرتبطی را که، نرخ جستجوی بیشتری دارند را یافته و برای تولید محتوا مورد استفاده قرار میدهند.

مثلا تصور کنید که شما میخواهید برای کالای دستمال کاغذی، محتوا تولید کنید و به عنوان مثال متوجه میشوید که ۳۰ درصد کاربران کلمه تیشو را برای یافتن دستمال کاغذی استفاده می کنند.

بنابراین شما تولید محتوای خود را بر اساس ۷۰ درصد دستمال کاغذی و ۳۰ درصد تیشو ایجاد می کنید. نتیجه تحقیق کلمات کلیدی معرفی کلمات کلیدی با بیشترین کاربر واقعی است.

بهتر است که هر چند وقت یک بار کلمات کلیدی خود را چک کنید تا تغییر نکرده باشند، و ضمن یافتن کلمات کلیدی که بیشترین فروش را برای سایت شما رقم زده اند، سیاست گذاری های کلی خود را روتوش و اصلاح کنید.

در کد های HTML ما میتوانیم در قسمت Head تگهای مختلف متا تعریف کنیم.

از میان این تگ های متا، تگ keyword برای تعریف کلمات کلیدی به کار می رود. کلمات کلیدی در تگ متا با یک ویرگول از هم جدا میشود.

کلمات کلیدی میتوانند تک حرفی و یا چند حرفی باشند. هر چه کلمات کلیدی توصیف دقیقتری از کالا بدهد، تعداد کاربرانی که آن را در موتورهای جستجو می کنند، کمتر و تعداد کاربرانی که با جستجوی آن عبارت وارد سایت شما میشوند بیشتر میشود.

یعنی نرخ دیده شدن صفحه شما در موتورهای جستجو کاهش و نرخ CTR یا تعداد کلیک در ازای هر بار نمایش در موتورهای جستجو افزایش می یابد. در عوض هر چه کلمه کلیدی عام تر باشد، تعداد کاربرانی که آن را در موتورهای جستجو وارد می کنند، بیشتر و تعداد کاربرانی که از جستجوی آن کلمه به سایت شما منتقل می شوند کمتر میشود.

این قانون با بالا رفتن رتبه سایت یا صفحه سایت شما در موتورهای جستجو خنثی میشود. یعنی اگر شما برای کلمات عام، در رتبه های برتر باشید بازدید سایت بالایی خواهید داشت.

اگر کلمات کلیدی عمومی را برای سئو سایت خود انتخاب کنید، ممکن است که نرخ تبدیل مشتری به خریدار در سایت شما کاهش یابد. این امر به دلیل جذب مخاطبانی است که هدفشان از جستجوی واژه کلیدی، خرید محصول نبوده است.

برای این کار می توانید مقاله پیدا کردن کلمات کلیدی را مطالعه کنید.

۱۵- بازاریابی محتوا کلید اصلی رتبه بندی!

بازاریابی محتوا را میتوان یکی از تکنیک های مدرن بازاریابی در فضای اینترنت دانست.

البته عمر این روش بازاریابی بسیار بیشتر از اینترنت است زیرا که از دوره انسان های غارنشین آغاز شده و همواره با پیشرفت جوامع بشری رشد کرده است.

تکنیک های بازاریابی محتوا بسته به فضایی که محتوا در آنها انتشار می یابد متفاوت هستند ولی همگی در یک نقطه اشتراک دارند. اینکه قدم اول تولید محتوای با کیفیت است.

در کنار این محتوای باکیفیت معمولا یکی از ارزش های مجموعه شما نیز به مخاطب معرفی میشود این ارزش میتواند یک محصول، یک خدمت و یا هرچیزی که کاربر را به مشتری تبدیل میکند باشد.

بسیاری معتقدند که سئو و تولید محتوا دو امر مجزا هستند در حالیکه این دو زوجی ایده آل برای موفقیت در فضای رقابتی اینترنت محسوب میشوند.

سئو بدون محتوا و محتوا بدون سئو بی معنی است.

تولید محتوا نقش مهمی در موفقیت شما در زمینه سئو خواهد داشت ولی تدوین استراتژی صحیح برای بازاریابی محتوا میتواند علاوه بر جذب کاربر بر فروش شما نیز اثر گذار باشد.

اولین و مهمترین سوال این است؛ بازاریابی محتوا را چگونه انجام دهیم؟ و پاسخ به آن بسیار ساده است؛ با تولید محتوای اختصاصی. تولید محتوای غنی، سوال برانگیز و جذاب میتواند خشتی محکم برای ساخت دیوار سئو باشد.

در ادامه رایج ترین و موفق ترین روش های بازاریابی محتوا را با هم بررسی میکنیم.

  • بازاریابی محتوا بوسیله وبلاگ نویسی
  • معرفی و بررسی تخصصی محصولات
  • معرفی، نقد و گزارش از خدمات و برندها
  • بازاریابی محتوا با تکینک “چطور” یا “چگونه”

اگر در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید می توانید مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست را مطالعه فرمایید.

منبع : neilpatel.com , seomechanic.com , wikihow.com , hobo-web.co.uk , قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

Summary
15 تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل | نوین سئو
Article Name
15 تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل | نوین سئو
Description
قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به چه صورت می باشد؟ برای این کار کافیست این مقاله را تا انها بخوانید و با توجه به این نکات رتبه خوبی کسب کنید.
Author
Publisher Name
hamid
Publisher Logo
تاریخ انتشار : مهر ۲۵, ۱۳۹۷
تعداد بازدید : 150 views
امتیاز بدید :
1ستاره2ستاره3ستاره4ستاره5ستاره (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

مقالات مشابه
  • درگاه پرداخت واسط بانکی
    ۵ درگاه پرداخت واسط درجه یک و مطمئن در سال ۱۳۹۷

    درگاه پرداخت واسط درگاه پرداخت واسط چیست و چه کاربردی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست؟ به وب سایت هایی که از شرکت های PSP مجوز دریافت می کنند و درگاه آنلاین دریافت می کنند برای رشد آسان تر کسب و کار های ما درگاه پرداخت واسط می گویند. […]

  • صفحه اول گوگل
    صفحه اول گوگل : سال ۲۰۱۹ چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

    صفحه اول گوگل صفحه اول گوگل چیست و چگونه کار می کند؟ صفحه اول گوگل به چه دردی می خورد و چه ویژگی هایی دارد؟ صفحه اول گوگل جایگاهی است که مدیران وب سایت در تلاش هستند تا در آن جا قرار بگیرند، زیرا باعث بیشتر دیده شدن خدمات و محصولاتشان می شود. بیشتر کاربران زمانی […]

  • بلاک چین چیست
    بلاک چین چیست : چه کاربردی دارد و چگونه عمل می کند؟

    بلاک چین چیست بلاک چین چیست و چه کاربردی دارد؟ بلاک چین چیست بلاک چین چیست و چه ویزگی هایی خواهد داشت؟ بلاک چین چیست بلاک چین چیست ؟ با استفاده از بلاک چین، بسیاری از افراد می توانند وارد یک پایگاه اطلاعات شوند و یک جامعه از کاربران را کنترل کنند، با این هدف که اطلاعات چگونه […]

  • افزایش سرعت سایت
    افزایش سرعت سایت – سرعت سایت خود را ۱۵ برابر کنید

    آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس افزایش سرعت سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ افزایش سرعت سایت افزایش سرعت سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ افزایش سرعت سایت افزایش سرعت سایت ، در سال ۲۰۰۶ وب سایت آمازون فقط ۱۰۰ میلی ثانیه سرعت وب سایت خود را افزایش داد و سبب شد تا فروش وب سایت به صورت چشمگیری افزایش […]

  • وب سایت چیست
    وب سایت چیست – کسب درآمد باورنکردنی از وب سایت

    وبسایت چیست؟ رابطه دامنه و هاست با وب سایت چیست؟ سایت استاتیک چیست؟ سایت داینامیک چیست؟ مزایای سایت های داینامیک تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک چیست؟ CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟ مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا ویژگی های یک CMS مناسب معرفی برخی از بهترین سیستم مدیریت محتوا وب سایت چیست وب […]

  • شبکه های اجتماعی
    ۱۰ مورد از جدیدترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی ۲۰۱۸

    شبکه های اجتماعی یا همان social networks، به پلتفرم های آنلاینی گفته می شود که در آن مردم با دیگر افراد به اشتراک موضوعاتی در زمینه های مختلف می پردازند. 

  • با 10 میلیون چه کنم؟ راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
    راه اندازی کسب و کار با ۱۰ میلیون تومان – با ۱۰ میلیون چه کنم؟

    امروزه وب سایت ها میلیاردی درآمد دارند و به راحتی از این فرصت به بهترین شکل استفاده میکنند اما شما هنوز نمیدونید سرمایه خودتون رو کجا استفاده کنید و از چه شغلی میتونید پول بدست بیاورید!

  • ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

    زمانی که وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار نداشته باشد، به طور جدی می توان گفت که کسب و کار اینترنتی شما با خطر جدی رو به رو است و توانایی این را نخواهید داشت که از کاربران گوگل درآمد کسب کنید.

  • انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروز رسانی ۲۰۱۸)

    انواع الگوریتم های بهینه سازی انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه ویزگی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی ، سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند طولانی مدت است و هدف از این کار افزایش رتبه سایت در نتایح گوگل می باشد. تعدادی […]

  • دیجیتال مارکتینگ
    دیجیتال مارکتینگ چیست – با دیجیتال مارکتینگ ثروتمند شوید!

    دیجیتال مارکتینگ شامل تمامی تلاش های بازاریابی می باشد که از طریق اینترنت صورت میگیرد. شما میتوانید از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل، شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام، ایمیل و تولید محتوا و غیره برای انجام فعالیت دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

دیدگاه ها