09392707199 مشاوره رایگان سئو و طراحی سایت

انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروز رسانی ۲۰۱۸)

حمیدرضا اسماعیلی زاده ۲۲ مهر ۱۳۹۷

انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروز رسانی ۲۰۱۸)

انواع الگوریتم های بهینه سازی

انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه ویزگی دارد؟

انواع الگوریتم های بهینه سازی ، سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند طولانی مدت است و هدف از این کار افزایش رتبه سایت در نتایح گوگل می باشد. تعدادی از افراد هستند که سعی دارند فرایند سئو را سریعتر به انجام برسانند که امکان دارد بر ضررشان باشد. انواع الگوریتم های بهینه سازی

انواع الگوریتم های بهینه سازی ، همان طور که گفته شد سئو یک فرایند طولانی مدت هست و بهترین کار این است که صبور باشید تا به صورت طبیعی این فرایند به نتیجه برسد. انواع الگوریتم های بهینه سازی

انواع الگوریتم های بهینه سازی ، گوگل توانایی آن را دارد که سایت های خوب و بد را تشخیص دهد پس به جای این که در سئو دچار تخلف شوید، سایت خود را هر روز با کیفیت تر و غنی تر کنید، مطمئا به نتایج مطلوبی خواهید رسید. انواع الگوریتم های بهینه سازی

الگوریتم گوگل چیست ؟

الگوریتم گوگل ، گوگل برای این که توانایی بالاتری در تشخیص سایت های خوب و با کیفیت از سایت های بی کیفیت را داشته باشد شروع به ساخت الگوریتم ها کرد. انواع الگوریتم های بهینه سازی

الگوریتم ها یک سری الگوهایی هستند که وب سایت ها باید از آن الگو ها تبعیت کنند تا در نتایج گوگل رتبه بالایی داشته باشند. در این مقاله ما با انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل آشنا می شویم. انواع الگوریتم های بهینه سازی

اگر مخالف الگوریتم ها رفتار کنید سایت شما اسپم می شود و به صورت کامل از نتایج گوگل حذف خواهد شد! پس بسیار مهم است که در مورد الگوریتم ها اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید که چطور با آن ها رفتار کنید. انواع الگوریتم های بهینه سازی

الگوریتم ها مدام آپدیت می شوند و روز به روز دقیق تر میشوند. برای به دست آوردن بهترین رتبه باید با بروز رسانی های الگوریتم ها بروز باشید. انواع الگوریتم های بهینه سازی

الگوریتم گوگل برای سئو

الگوریتم های گوگل برای سئو ، زمانی که ترافیک و آمار بازدید سایت شما به صورت ناگهانی کاهش پیدا کرده است باید بدانید که مورد خشم یکی از الگوریتم های گوگل واقع شده اید! انواع الگوریتم های بهینه سازی

شاید بپرسید که کدام یک از الگوریتم ها؟ این بستگی دارد به کارهای که در وب سایت خود انجام داده اید. انواع الگوریتم های بهینه سازی

به صورت کلی بروز رسانی های گوگل تمام سایت های جهان را پوشش داده و هیچ سایتی از هیج جای جهان نیست که از این الگوریتم ها در امان باشند. انواع الگوریتم های بهینه سازی

خب حالا می خواهیم به انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل بپردازیم، با آن ها آشنا شویم و بدانیم که چطور باید با مطابق با آن ها رفتار کرد. انواع الگوریتم های بهینه سازی

جدیدترین الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندا

الگوریتم گوگل پاندا یکی از آن الگوریتم هایی هست که اگر ندانید چطور با آن رفتار کنید امکان پنالتی شدن شما بسیار بالا است. انواع الگوریتم های بهینه سازی

گوگل پاندا بیشتر روی کیفیت محتوای شما تمرکز دارد، به دقت محتوای شما را بررسی و کیفیت آن را ارزیابی میکند. انواع الگوریتم های بهینه سازی

سایت هایی که محتوا با کیفیت بالا و غنی دارند رتبه بالاتری می گیرند و اما سایت هایی مه محتوای کپی شده دارند، محتوای کم و غیر قابل فهم دارند و از تصاویر و ویدئو در محتوا استفاده نشده… یک محتوای بی کیفیت قلمداد می شود و رتبه پایینی خواهد داشت. انواع الگوریتم های بهینه سازی

مواردی که گوگل پاندا به آن اهمیت می دهد:

  • محتوای نازک : محتوای نازک به معنای محتوا با کلمات خیلی کم نیست! این تست را انجام دهید : در گوگل به انگلیسی سرچ کنید که آیا کریسمس هست؟ “is it Christmas”، اولین سایت را باز کنید، چه مشاهده میکنید؟! جالب است که پاسخ شما را داده است. سعی کنید اگر مطلبی راجب یک موضوع می نویسید سعی نکنید که تظاهر کنید که آن مطلب مخصوص آن موضوع است! حتما مطمئن شوید که مطلب نوشته شده به صورت کامل و صریح آن موضوع را شرح داده است. انواع الگوریتم های بهینه سازی
  • محتوای کم کیفیت : این به معنای محتوایی است که به شما آسیب می زند حتی به آن نگاه کنید، بجز خواندن. متن ضعیف با فرمت متن با اشتباهات دستور زبان، تصاویر عظیم و غیر قابل تحمیل، طراحی که منفی بر تجربه کاربر تاثیر می گذارد – هرچیزی که شما فکر می کنید، کاربران اشتباه را از بین می برد. بازدید شما از سایت شما باید لذت بخش باشد. انواع الگوریتم های بهینه
  • متن کپی شده : این اغلب به عنوان “محتوای تکراری” نامیده می شود، محتوای تکراری به وب سایت شما صدمه شدیدی وارد می کند به صورتی که می تواند سایت شما را به صورت کامل از نتایج گوگل حذف کند. سعی کنید در یک مطلب از ابتدا تا انتها با ذهن خودتان بنویسید، تصاویر مخصوص سایت خودتان درست کنید، ویدئو کلیپ از خودتان بسازید و داخل سایت منتشر کنید. مطمئن باشید چنین مطلبی در صفحه اول گوگل حضور خواهد داشت. انواع الگوریتم های بهینه
  • طول محتوا : در بروز رسانی های انجام شده در الگوریتم پاندا به وضوح نشان داده که محتوای طولانی نشان دهنده کیفیت آن محتوا است و در بررسی های انجام شده محتوا هایی که بالای ۲۰۰۰ کلمه تشکیل شده بیشتر در صفحه  اول نمایان میشوند. پیشنهاد ما ایجاد محتوایی با ۳۰۰۰ کلمه است. انواع الگوریتم های بهینه

اگر می خواهید مطلبی را مطابق با الگوریتم پاندا سئو و بهینه کنید حتما حتما مقاله سئو داخلی سایت را مطالعه کنید.  انواع الگوریتم های بهینه سازی

الگوریتم پنگوئن

این به روز رسانی الگوریتمی دوم است که بیشتر به شما ضربه می زند. پنگوئن با پاندا بسیار مشترک است، اما وب سایت ها را برای یک عامل دیگر ارزیابی می کند: بک لینک ها و لینک هایی که به سایت شما شده یا لینک هایی که به دیگر سایت ها داده اید اگر: انواع  الگوریتم های بهینه سازی

  • آنها در صفحات مرتبط با صفحات پیوند شده شما قرار می گیرند انواع الگوریتم های بهینه سازی
  • آنها توسط محتوا مربوط به صفحات مرتبط شما احاطه شده اند
  • آنها به شما از منابع قابل اطمینان اشاره می کنند
  • آنها از دامنه های مختلفی آمده اند

لینک های با کیفیت که به سایت شما شده باعث ارتقا رتبه سایت شما میشود و لینک های مشکوک و بی کیفیت باعث افت رتبه شما می شود، این ها فعالیت های گوگل پنگوئن است. انواع الگوریتم های بهینه

مواردی که گوگل پنگوئن به آن اهمیت می دهد:

  • خرید بک لینک این کار نقض دستورالعمل های گوگل است و الگوریتم پنگوئن به شدت مخالف این کار است. اگرچه که راه هایی وجود دارد برای دور زدن این قانون که در صفحه خرید بک لینک می توانید مشاهده کنید. انواع الگوریتم های بهینه
  • فقدان تنوع لنگر متن : لنگر متن یا همان Ancher Text به متنهایی گفته می شود که لینک می شوند به یک سری صفحات. اگر این متن ها در تمامی صفه یکسان باشد با واکنش پنگوئن مواجه می شوید. انواع الگوریتم های بهینه
  • کیفیت پایین لینک ها : به لینک هایی که به وب سایت شما داده می شود . بک لینک می گویند. کیفیت این بک لینک ها بسیار برای گوگل حائز اهمیت است. این را بدانید که تعداد بک لینک ها برای ارتقا وب سایت شما مهم بوده اما الان مهم نیست و مهم کیفیت آن بک لینک هاست. تعداد بالای بک لینک های کم کیفیت باعث ایجاد واکنش گوگل پنگوئن می شود.
  • استفاده بیش از از کلمه کلیدی : ای اقدام هم می تواند مربوط به پاندا باشد هم پنگوئن که اهمیت بالای این مسئله را نشان می دهد. اگر در یک مطلب مدام کلمه کلیدی خود را تکرار و تکرار کنید با واکنش شدید الگوریتم پنگوئن مواجه میشوید به طوری که آن مطلب در هیچ کجای نتایج گوگل رتبه ای نخواهد داشت. نسبت کلمه کلیدی به متن به این صورت است که سعی کنید در یک مطلب هزار کلمه ای حد اکثر ۱۰ بار کلمه کلیدی خود را منتشر کنید.

اگر فکر میکنید که در لینک های وبسایت خودتان مشکلی دارید و می خواهید بررسی کنید که مطابق با پنگوئن لینک سازی سایتتان صورت گرفته می توانید از طریق ابزار های آنلاین این موارد را بررسی کنید. چک لینک انواع الگوریتم های بهینه

اگر تعدادی بک لینک کم کیفیت و نا مناسب به وب سایت شما اختصاص داده شده می توانید از طریق راه هایی آن بک لینک ها را حذف کنید تا از خشم گوگل پنگوئن در امان باشید. توسط سرچ کنسول گوگل آن لینک ها را شناسایی کنید و با ابزار Google Disavow، می توانید این لینک ها را حذف کنید. انواع الگوریتم های بهینه

سپس اگر شما با آنها هم آشنا هستید، کلمات کلیدی را در سایت خود دریافت کنید. اعداد آنها را کاهش دهید تا متن در هر کجای طبیعی ظاهر شود. انواع الگوریتم های بهینه

شما می توانید صفحات سایت خود را با صفحه جستجوگر وب سایت WebCEO اسکن کنید تا بررسی کنید که چه مقدار از محتوای آنها در کل درصد کل کلمات کلیدی است. انواع الگوریتم های بهینه

الگوریتم کبوتر

اگر شما تا به حال در SEO جستجو کرده اید، به احتمال زیاد عوامل رتبه بندی را متوجه شده اید. انواع الگوریتم های بهینه

اما آیا می دانستید که گوگل از آنها در یک الگوریتم جستجوی جداگانه استفاده می کند؟ انواع الگوریتم های بهینه

دو الگوریتم – یکی برای جستجوی سنتی وب، دیگری برای جستجوی محلی است. چنین رویکرد تقسیم کمتر از نتایج جستجوی ایده آل است. برای به وجود آوردن دو الگوریتم همکاری بهتر، به روز رسانی نیاز بود، و از این رو ساخته شد. انواع الگوریتم های بهینه

نتیجه؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی

این الگوریتم نتایج را بر اساس نزدیک ترین محل به سرچ افراد نشان میدهد. مکان هر نتیجه ای که نزدیک تر باشد بالاتر است. انواع الگوریتم های بهینه

برای کسب و کار ها بسیار مفید است. برای مثال اگر فردی در منطقه کریم خان سکونت دارد و برای یافتن یک رستوران در تهران داخل گوگل سرچ میکند ابتدا رستوران هایی که در کریم خان هستند در رتبه های اول به کاربر نمیاش داده میشود. انواع الگوریتم های بهینه سازی

برای استفاده از این الگوریتم و بالا بردن ترافیک وب سایت از طریق سرچ محلی از این موارد می توانید استفاده کنید: انواع الگوریتم های بهینه سازی

  • محتوای با کیفیت بالا مربوط به منطقه خود را ایجاد کنید.
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید که شامل مکان شما است.
  • بهینه سازی سایت خود برای دستگاه های تلفن همراه
  • لینک ها را از منابع معتبر ایجاد کنید.

بهینه سازی برای الگوریتم جستجوی محلی نیز: انواع الگوریتم  های بهینه سازی

  • از متن، تصاویر و ویدیوهای خود در محتوای خود استفاده کنید که به شدت با مکان شما مرتبط است.
  • لیستی را در دایرکتوری های کسب و کار و Google My Business ایجاد کنید.
  • شامل نقل قول NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) در آن لیست ها و در سایت خودتان.
  • بررسی های مثبت و توصیفات مشتریان خود را به دست آورید.
  • استفاده از داده های ساختاری را در صفحات سایت شما انجام دهید.

الگوریتم مرغ مگس خوار

بر خلاف پاندا و پنگوئن، هدف مرغ مگس خوار تغییر رتبه بندی گوگل به صورت مستقیم نیست. انواع الگوریتم های بهینه سازی

مرغ مگس خوار به دنبال معنای جستجو ها هست. به  صورتی که صفحات سایت شما و جستجو ها را تفسیر میکند و بر اساس نتیجه ای که از تفسیر صفحات بدست آورده مشخص میکند که کدارم صفحه مخصوص چه موضوعی است. این همان جستجوی معنایی گوگل است. انواع الگوریتم های بهینه سازی

چگونه می توان استانداردهای خود را برآورده کرد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی

کلید درک درک دقیقا همان چیزی است که کاربران می خواهند هنگام جستجوی آنلاین پیدا کنند.

اغلب اوقات واضح است، به خصوص اگر پرس و جو در قالب یک سوال باشد. پاسخ های خود را در مطالب خود ارائه دهید و با جزئیات، مترادف و کلمات مرتبط با موضوع سخاوتمندانه باشید.

قبل از اینکه در مورد آن بنویسید، این موضوع به شدت توصیه می شود که موضوع کامل را مطالعه کنید. به این ترتیب، شما تمام واژگان لازم و وسایلی را برای استفاده صحیح از آن خواهید داشت.

پس نتیجه میگیریم برای این که مطلبی را برای الگوریتم مرغ مگس خوار بهینه کنید باید تمامی کلماتی که مرتبط به کلمه کلیدی شما هست را در آن مطلب قراردهید به چنین کلماتی LSI گفته می شود.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مربتط باید چکار کنم؟

  • یکی از این راه ها این هست که داخل فروم ها و شبکه های اجتماعی که در مورد موضوع مورد نظر شما صحبت می کنند بررسی کنید و کلماتی مشابهی که کاربران استفاده میکنند را استفاده کنید.
  • راه دیگه استفاده از واژه یاب های مرتبط هست مانند : WebCEO ، Soovle ، answerthepublic , Ubersuggest . بهترین آن ها ابزار lsigraph
  • راه آسان تر استفاده از بخش موضوع مرتبط گوگل هست که در قسمت پایین هر صفحه نتایج قرار دارد.

نمونه کامل یک وب سایت که برای جستجوی معنایی بهینه شده است وب سایت ویکیپدیا است. 

الگوریتم mobilegeddon

این الگوریتم یک انقلاب در نتایج گوگل بوجود آورد به صورتی که تمرکز و هدف این الگوریتم برای کاربرانی است که از موبایل برای وب گردی استفاده می کنند.

برای دوست شدن با این الگوریتم کافی است که وب سایت خود را برا گوگل بهینه کنید به همین راحتی. واکنشگرا بودن وبسایت شما سبب می شود که وب سایت شما برای دیوایس های موبایل و تبلت به زیبایی نمایش دهد.

این الگوریتم در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد و بعد از این که سایت خود را برای موبایل بهینه کردید به سرعت توسط این الگوریتم شناخته خواهید شد و یک امتیاز مثبت به شما تعلق خواهد گرفت.

اگر میخواهید بدانید که سایت شما برای موبایل بهینه هست یا نه میتوانید از ابزار بررسی گوگل استفاده کنید : https://search.google.com/test/mobile-friendly

اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نیست باید همین امروز دست به کار شوید و این کار را به خوبی انجام دهید.

بیایید وب سایت هایی که برای موبایل بهینه هستند را بررسی کنیم. می خواهیم بدانیم چه عواملی سبب شده که آن ها از نظر الگوریتم Mobilegeddon امن شناخته شده اند.

بیایید ببینیم چند نفر از این ها حدس زده اند

  1. طراحی واکنشگرا : ممکن است وبسایتی را به طوری طراحی کنید که به طور خودکار خود را به هر صفحه ای که روی آن نمایش داده شده تنظیم کند، از بین بردن نیاز به بزرگنمایی یا حرکت به طرفین.
  2. فونت بزرگ : راه دیگری برای صرفه جویی در وقت کاربران این است که متن خود را بزرگتر از آنچه که معمولا برای یک صفحه PC انجام می دهید. در نظر بگیرید که آن را حتی در بالای جلد بزرگتر قرار دهید، جایی که قرار است توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید و انگیزه آنها را برای پیمایش نگه دارید.
  3. هیچ عنصر غیر قابل پخش نیست : چه کسی میخواهد پیامهایی مانند «این محتوا را نمیتوان در دستگاه شما پخش کرد؟»؟ آنها کاربران را احساس می کنند که از دست رفته اند. انواع محتوایی را که دستگاه های خاصی پشتیبانی نمی کنند (مانند فلش دارای چنین رابطه ای با موبایل) در نظر بگیرید و از استفاده از آنها جلوگیری کنید.
  4. فاصله بین عناصر تعاملی : اگر هر دکمه، جعبه چک یا مانند آن در یک صفحه وجود دارد، آنها را به اندازه کافی بزرگ کنید تا بتوانید آنها را به راحتی فشار دهید و از میان آنها فاصله بگیرید، به طوری که کاربران با انگشت های بزرگ به اشتباه کلیدی را فشار ندهند.
  5. هیچ وب سایت جداگانه ای وجود ندارد : صادقانه بگویم داشتن یک سایت SEO یا رتبه بندی شما صدمه نخواهد خورد، اما اگر زمان ایجاد آن را نداشته باشید، وقت و تلاش خود را صرفه جویی خواهید کرد. فقط روی ساختن دامنه اصلی خود با استفاده از تلفن همراه به جای کار بر روی یک  نقطه M تمرکز کنید.
    – اگر به هر دلیلی، شما باید یک وب سایت جداگانه داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که تمام ارتباطات شما بین آنها درست کار می کنند. این غیر معمول نیست که یک تغییر مسیر خطا به جایی که کاربر میخواهد برود به صفحه اصلی سایت دیگر منجر شود.
  6. سرعت بارگیری : گوگل در نهایت اعلام کرد برنامه های خود را برای سرعت بارگذاری صفحات وب یک عامل رتبه بندی می کنند. این حتی برای سایت هایی که مایل به استفاده از تلفن های همراه هستند بیشتر اهمیت دارد، زیرا کاربران تلفن های همراه تمایل دارند تا زودتر از بسیاری از زبانه ها بارگیری کند. چگونه یک سایت را سریعتر بارگذاری می کند؟
    – بهینه سازی تصویر : تصاویر با توجه به تمام کیلوبایتی ها (یا مگابایت) که بسته بندی می شوند، سرعت بارگذاری را افزایش می دهند. بنابراین لازم است که حجم فایل خود را تا آنجا که ممکن است کاهش دهد در حالی که حفظ کیفیت آنها. بهترین فرمت های تصاویر را انتخاب کرده و با نرم افزار و خدمات تخصصی آنها را فشرده کنید.
    – بدون کد بیش از حد : کد کمتر در یک صفحه، سریع تر از مرورگر آن را تجزیه می کند. صفحات خود را با حداقل HTML، CSS، جاوا اسکریپت و سایر انواع کد کار خود را انجام دهید. یک نمونه خاص از این روش AMP (صفحات سریع موبایل) است که کد جاوا اسکریپت کامل را حذف می کند و بقیه را به حداقل می رساند، به دست آوردن سرعت چشمک زدن از چشم.

الگوریتم فرد

الگوریتم فرد هم یکی از الگوریتم های ایجاد شده توسط گوگل هست که به تازگی آن را منتشر کرده و به روزرسانی شده است

در سال ۲۰۱۷ بود که بسیاری از وبسایتها کاهش ناگهانی ترافیک را گزارش کردند. (شاید شما هم یکی از آنها بودید.)

وب مستر ها سریعا متوجه شدند که موضوع چیست و چه اتفاقی افتاده است در چنین مواقعی بهترین کار بررسی بروزرسانی الگوریتم های گوگل هست.

اگلوریتم فرد مخالف چه مواردی است؟

  • تبلیغات تهاجمی : وجود تعداد بالای تبلیغات در وبسایت سبب واکنش شدید فرد می شود.
  • محتوای نازک و کم ارزش : اگر کاربران بتوانند مطالب دیگری را در جای دیگر پیدا کنند، فرد با این احساسات به اشتراک گذاشت و وب سایت های با ارزش بیشتری را به سرعت دریافت کرد.
  • تجربه کاربر نادرست : اگر یک سایت دارای پنجره هایی بود که تمام صفحه را پوشش می داد، برای موبایل بهینه سازی نشده بود و یا یک ناوبری کاربر غیر دوستانه داشت، باعث واکنش الگوریتم فرد می شود.

برای این که وب سایت خود را با فرد یکی کنید و مطابق با آن عمل کنید در اولین قدم از استفاده تبلیغات بالا، بنر های بزرگ و چشمک زن و غیره اجتناب کنید.

همیشه و همه جا تلاش کنید که برای کاربران محتوا تولید کنید، محتوای غنی و باکیفیت و همچنین طولانی در رتبه های بالای گوگل قرار میگیریند برای این که بدانید به چه صورت محتوای با کیفیت تولید کنید می توانید مقاله سئو داخلی سایت را مطالعه بفرمایید.

از تجربه کاربری مناسب داخل وب سایت استفاده کنید. سایت شما زشت و قلمبه سلمبه نباشد. سعی کنید طوری عمل کنید که کاربر مدام در سایت شما بچرخد و فکر بیرون رفتن از سایت شما را نداشته باشد.

الگوریتم کافئین

الگوریتم گوگل کافئین به صورت مداوم و پیوسته در حال پالایش صفحات وب است.به این صورت وب سایت ها را در کمترین زمان ممکن ایندکس می‌نماید.در گذشته گوگل برای نشان دادن صفحه نتایج از سیستم index استفاده می‌کرد.

این سیستم به صفحات موجود در لیست فهرست خود رجوع می‌کرد.ولی الگوریتم کافئین به صورت لایو live  انجام می‌گردد.

گوگل از پایه و اساس موتور جستجوی متن محوری است و به همین دلیل محتوای یک سایت اهمیت زیادی برای گوگل دارد به همین جهت تولید محتوا یک امر اساسی در بهینه‌سازی سایت می‌باشد.

زمانی که مدیر سایت یا سئوکار برای بهینه‌سازی  یک سایت اقدام به آنالیز می‌کند ممکن است در محتوای سایت تغییراتی انجام گیرد.در این نوع تغییرات گوگل باید از تغییرات ایجادشده در یک سایت اطلاع یابد و این دگرگونی‌های توسط الگوریتم کافیین تشخیص داده می‌شود.

دلایل ورود کافئین

چندی پیش وقتی کاربران موضوع مورد نظر خود را در گوگل جستجو می کردن با صفحات قدیمی روبه رو می شدند،زیرا گوگل از سیستم قدیمی و سنتی index  برای نشان دادن نتایج استفاده می‌کرد که در آن صفحات به شکل لایه‌ای معرفی‌شده بودن در این شرایط تعدادی از لایه‌ها با سرعت کم و تعدادی با سرعت بالاتری به‌روزرسانی می‌شدند لایه اصلی نیز به طور تقریبی هر دو هفته یک‌بار تغییر می‎کرد.

به علاوه گوگل باید برای به‌روزرسانی هر لایه اطلاعات صفحات ورودی را آنالیز می‎کرد که خود باعث ایجاد تأخیر بین لایه‌ها‎ می‌شد.

ولی در الگوریتم کافئین گوگل صفحات را در بخش‌های کوچکی آپلود می‌کند و به محض یافتن صفحه جدید و یا ایجاد تغییرات بر روی صفحات قبلی بدون تا خیر آن را به شکل کاملاً مستقیم در فهرست خود وارد می‌کند.به طوری که در کوتاه‌ترین زمان امکان ایندکس کردن صفحات سایت در مقیاس وسیع ایجاد می‌شود.

نحوه عملکرد الگوریتم  گوگل کافئین

این الگوریتم در کسری از هر ثانیه صدها هزار صفحه را در فهرست خود بروز رسانی می‌کند،و امکان جستجوی live  را برای کاربران میسر می‌کند.

از سوی دیگر مدیران وب سایت ها و وب‌نوشت‌ها نیز قادر خواهند بود تا به صورت پویا و زنده در صفحه نتایج جستجو سایت خود را به نمایش بگذارند.

ظرفیت عملکرد کافئین به میزانی است که توانایی ذخیره صد میلیون گیگابایت کرده و تا میزان صد هزار گیگابایت نیز اطلاعات به آن هر روز اضافه کند.

نکته: هدف اصلی گوگل از ارائه این الگوریتم حمایت از محتوای سایت می‌باشد.

الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر به بررسی و حذف فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و قلابی و نا معتبر در فضای گوگل می پردازه و البته موتور جست و جو های دیگه از این الگوریتم تبعیت می کنن.

به طور کلی کار این الگوریتم پاک کردن فضای تجارت الکترونیک از فروشگاه های بی کیفیت است.

پس اگه کسی کسب و کار تقلبی در اینترنت راه اندازی کرده باشه یا از این طریق اقدام به کلاهبرداری کاربران کرده باشه گوگل به سرعت اون رو از میدون خارج می کنه.

به این علت که ۷۰% این سایت های فروشگاهی بی کیفیت هستن و اسپم می شن.

یکی از روش های بازاریابی جدید گوگل تبلیغات کلیکی (Adwords Resellers) است و گوگل می خواد که این شرکت ها یکپارچه بشن و همینطور سرچ ارگانیک تحت تاثیر فشار تبلیغات کلیکی نباشه.

به طور کلی هدف این الگوریتم خروج سایت های بد و اسپم فروشگاهی است.

همونطور که گفتیم سایت هایی که با گول زدن کاربران به کسب درآمد می پردازن شناسایی می شن و گوگل اون ها رو از لیست رتبه بندی گوگل حذف می کنه.

البته بقیه ی موتورهای جست و جو هم از این قانون پیروی می کنن.

برای دوستی با الگوریتم گوگل گورخر باید چیکار کنیم؟

  • باید واکنش گرا یا ریسپانسیو باشن و بستر مناسبی برای استفاده ی کاربران با هر وسیله ای مثل لپ تاپ، موبایل یا کامپیوترها باشن
  • سایت با محتوای قوی و خوب باشه
  • بارکد محصولات بررسی و بازبینی بشه
  • محصولات با قیمت پایین تر پیشنهاد بشه و از کوپن های تخفیف برای تشویق خریداران استفاده کنید
  • قیمت محصولات خود را با سایت های دیگه مقایسه کنید
  • هویت حقیقی و حقوقی مالک سایت قید شود
  • مراحل خرید کاهش یابد و پیچیدگی آن برای خریداران از بین بره و به طور کلی کاربر پسند باشه
  • سرعت لود وب سایت و بارگذاری محصولات بالا باشه
  • سایت حاوی گواهی دیجیتال باشه
  • برای تمام محصولات لینک در نظر گرفته شود
  • درگاه های بانکی متنوعی برای پرداخت مشتری وجود داشته باشه

سفارش طراحی سایت

منبع : google.com , computer.howstuffworks.com , hackernoon.com

Summary
انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروزرسانی 2018) | نوین سئو
Article Name
انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروزرسانی ۲۰۱۸) | نوین سئو
Description
انواع الگوریتم های بهینه سازی ، سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند طولانی مدت است و هدف از این کار افزایش رتبه سایت در نتایح گوگل می باشد.
Author
Publisher Name
hamid
Publisher Logo
تاریخ انتشار : مهر ۲۲, ۱۳۹۷
تعداد بازدید : 110 views
امتیاز بدید :
1ستاره2ستاره3ستاره4ستاره5ستاره (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

مقالات مشابه
  • درگاه پرداخت واسط بانکی
    ۵ درگاه پرداخت واسط درجه یک و مطمئن در سال ۱۳۹۷

    درگاه پرداخت واسط درگاه پرداخت واسط چیست و چه کاربردی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست؟ به وب سایت هایی که از شرکت های PSP مجوز دریافت می کنند و درگاه آنلاین دریافت می کنند برای رشد آسان تر کسب و کار های ما درگاه پرداخت واسط می گویند. […]

  • صفحه اول گوگل
    صفحه اول گوگل : سال ۲۰۱۹ چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

    صفحه اول گوگل صفحه اول گوگل چیست و چگونه کار می کند؟ صفحه اول گوگل به چه دردی می خورد و چه ویژگی هایی دارد؟ صفحه اول گوگل جایگاهی است که مدیران وب سایت در تلاش هستند تا در آن جا قرار بگیرند، زیرا باعث بیشتر دیده شدن خدمات و محصولاتشان می شود. بیشتر کاربران زمانی […]

  • بلاک چین چیست
    بلاک چین چیست : چه کاربردی دارد و چگونه عمل می کند؟

    بلاک چین چیست بلاک چین چیست و چه کاربردی دارد؟ بلاک چین چیست بلاک چین چیست و چه ویزگی هایی خواهد داشت؟ بلاک چین چیست بلاک چین چیست ؟ با استفاده از بلاک چین، بسیاری از افراد می توانند وارد یک پایگاه اطلاعات شوند و یک جامعه از کاربران را کنترل کنند، با این هدف که اطلاعات چگونه […]

  • افزایش سرعت سایت
    افزایش سرعت سایت – سرعت سایت خود را ۱۵ برابر کنید

    آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس افزایش سرعت سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ افزایش سرعت سایت افزایش سرعت سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ افزایش سرعت سایت افزایش سرعت سایت ، در سال ۲۰۰۶ وب سایت آمازون فقط ۱۰۰ میلی ثانیه سرعت وب سایت خود را افزایش داد و سبب شد تا فروش وب سایت به صورت چشمگیری افزایش […]

  • وب سایت چیست
    وب سایت چیست – کسب درآمد باورنکردنی از وب سایت

    وبسایت چیست؟ رابطه دامنه و هاست با وب سایت چیست؟ سایت استاتیک چیست؟ سایت داینامیک چیست؟ مزایای سایت های داینامیک تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک چیست؟ CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟ مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا ویژگی های یک CMS مناسب معرفی برخی از بهترین سیستم مدیریت محتوا وب سایت چیست وب […]

  • شبکه های اجتماعی
    ۱۰ مورد از جدیدترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی ۲۰۱۸

    شبکه های اجتماعی یا همان social networks، به پلتفرم های آنلاینی گفته می شود که در آن مردم با دیگر افراد به اشتراک موضوعاتی در زمینه های مختلف می پردازند. 

  • با 10 میلیون چه کنم؟ راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
    راه اندازی کسب و کار با ۱۰ میلیون تومان – با ۱۰ میلیون چه کنم؟

    امروزه وب سایت ها میلیاردی درآمد دارند و به راحتی از این فرصت به بهترین شکل استفاده میکنند اما شما هنوز نمیدونید سرمایه خودتون رو کجا استفاده کنید و از چه شغلی میتونید پول بدست بیاورید!

  • ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

    زمانی که وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار نداشته باشد، به طور جدی می توان گفت که کسب و کار اینترنتی شما با خطر جدی رو به رو است و توانایی این را نخواهید داشت که از کاربران گوگل درآمد کسب کنید.

  • انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروز رسانی ۲۰۱۸)

    انواع الگوریتم های بهینه سازی انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه ویزگی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی ، سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند طولانی مدت است و هدف از این کار افزایش رتبه سایت در نتایح گوگل می باشد. تعدادی […]

  • دیجیتال مارکتینگ
    دیجیتال مارکتینگ چیست – با دیجیتال مارکتینگ ثروتمند شوید!

    دیجیتال مارکتینگ شامل تمامی تلاش های بازاریابی می باشد که از طریق اینترنت صورت میگیرد. شما میتوانید از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل، شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام، ایمیل و تولید محتوا و غیره برای انجام فعالیت دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

دیدگاه ها