09392707199 مشاوره رایگان سئو و طراحی سایت

سئو چیست – what is seo

حمیدرضا اسماعیلی زاده ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
سئو چیست

سئو چیست – what is seo

  1. سئو و بهینه سازی سایت چیست؟
  2. تاریخچه سئو
  3. اهداف سئو
  4. اهمیت سئو
  5. مزایای سایت های سئو شده
  6. معایب سایت های سئو شده
  7. سئو کلاه سفید چیست؟
  8. سئو کلاه سیاه چیست؟
  9. اگر میخواهید فروش خوبی داشته باشید باید سایت خود را سئو کنید
  10. تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی چیست؟
  11. تفاوت سئو و تبلیغات گوگل در چیست؟
  12. منابع خارجی یادگیری سئو

بهینه سازی سایت و سئو چیست ؟

سئو چیست و چه کابردی دارد؟

سئو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سئو چیست ؟ سئو (Search Engine Optimization) به این معناست که وبسایت و فروشگاه اینترنتی خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید تا افرادی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند از طریق گوگل به آن ها معرفی کنید.

سئو چیست ؟ سئو همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل است که می توان گفت شامل یک سری تکنیک ها و تجربیات می باشد که نتیجه آن افزایش رنک سایتتان در نتایج گوگل خواهد بود.

سئو همیشه اثرات مثبتی بر روی سایت شما نخواهد گذاشت و اگر از روش های بی رویه و منفی بدون داشتن برنمامه و استراتژی استفاده شود، سایتتان از نتایج گوگل حذف خواهد شد!

قرار گرفتن سایت شما در نتایج اول گوگل به یک سری معیارهای الگوریتم های گوگل بستگی دارد که بیش از ۲۰۰ معیار وجود دارد و این الگوریتم ها مدام در حال به روزرسانی می باشد.

تاریخچه سئو

سئو زمانی شروع به کار کرد که موتورهای جستجو بوجود آمدند و اولین موتور جستجو در سال ۱۹۹۰ شروع به کار کرد که یکی از معروفترین آن ها موتور جستجو Yahoo بود. که به جز یک لیست نمایش سایت ها بر اساس حروف الفبا چیز دیگری نبود.

زمانی که اینترنت مانند تمام فرآیندها شروع به رشد کردن و گسترده تر شدن کرد، موتورهای جستجو نیز از این غافله عقب نماندند و موتورهای جستجوی جدید وارد رقابت شدند و هر کدام از آن ها برای ارائه خدمات بهتر به کاربران از الگوریتم های خاصی استفاده میکردند.

در این زمان سئو نیز با روی کار آمدن موتورهای جستجو و الگوریتم ها، وارد شد تا سایت ها خودشان را بتوانند بهتر و بیشتر از قبل نشان دهند. که در آن زمان به دلیل ضعف الگوریتم ها مهندسین سئو از روش های غیر اخلاقی برای بالابردن رتبه سایت ها استفاده میکردند.

اهداف سئو

سئو به سایت ها و فروشگاه های اینترنتی کمک می کند تا در زمینه کاری آن وبسایت و کلمات کیدی موردنظر در لیست نتایج جوستجو افزایش رتبه داشته باشند. بعد از اينکه سئو برای بهبود رتبه‌بندی سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعی کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

با توجه به کلمات کلیدی و قدرت رقبا، سئو هفته ‌ها يا ماه‌ ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه ‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل قرار گیرند زیرا بیشتر بازدید و کلیک از سوی کاربران را دارد.

وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی بر سر رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل بسیار باهم رقابت می کنند و زیرا رسیدن به این هدف می تواند میلیارها تومان سود برایشان داشته باشد. به این مثال توجه کنید:

کلمه کليدي رقابتي “بيمه خودکار” ۱٫۵ ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که ۳ جايگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول ۳۶٫۴ درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.

اهمیت سئو

طبق آمار گوگل بیشتر کاربران ۵ مورد اول لیست نتایج جستجوی گوگل را انتخاب می‌کنند و طبیعی است که هر چه در این رتبه ‌بندی بالاتر باشید در نتیجه بازدیدکننده و مشتری بیشتری را خواهید داشت.

سئو همچنین باعث ترویج سایت در شبکه‌های اجتماعی می شود. در واقع افرادی که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

سئو در واقع یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان (گوگل)است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو به سمت سایت شما هدایت شود. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.

مزایای سایت های سئو شده :

  • افزایش سرعت لود و بارگذاری وبسایت.
  • ایجاد برندینگ و محبویت
  • افزایش بازدیدکننده و بالارفتن ترافیک سایت
  • قرارگیری در بهترین رتبه نتایج گوگل
  • افزایش چشمگیر فروش محصولات
  • بهترین ابزار برای تبلیغات به صورت رایگان

معایب سایت های سئو شده :

  • طول کشیدن انجام مراحل سئو و رسیدن به نتیجه

سئو کلاه سفید چیست؟ – White Hat SEO

سئو کلاه سفید به صورت فنی به مجموعه ای از تکنیک ها، روش ها و استراتژی هایی گفته می شود که از قوانین موتورهای جستجو تبعیت کرده و مخالف آن نمی باشد.

اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

  • با دستور العمل‌ و استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت دارند
  • محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌شود
  • تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران ایجاد شده است و نه صرفا برای موتورهای جستجو
  • تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که هنگام ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

سئو کلاه سیاه چیست؟ – Black Hat SEO

سئو کلاه سیاه به مجموعه‌اي از دستوراتی که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود، گفته می شود.

اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

بهینه سازی به روش های کلاه سیاه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

  • تلاش برای بهبود رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های موتورهای جستجو
  • هدایت از یک صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است به صفحه دیگر
  • هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشان داده شده در موتورهای جستجو است
  • مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست.
  • استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت
  • ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند.

اگر میخواهید فروش خوبی داشته باشید باید سایت خود را سئو کنید.

امروزه با توجه به پیشرفت علم و اینترنتی شدن خرید و فروش ، سئوی سایت بهترین و موثر ترین گزینه برای سود و فروش بیشتر است.زمانی که سایت شما سئو شده باشد یعنی از نظر موتور های جستجو سایت خوبی شناخته شود و در بالاترین رتبه درجستجوی گوگل قرار گیرد بی شک مطمئن باشید شما کارتان را درست انجام داده اید و در حوزه ای که فعالیت دارید بهترین هستید.

آن زمان باید تنها نگرانی شما رساندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربرانتان باشد . به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده اید که در فروش عطر و ادکلن انجام میدهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است.

هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایده ای نخواهد داشت. خیلی مهمه که سایت شما برای یک انسان بهینه سازی شده باشد.

تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی در چیست؟

با توجه به پیشرفتی که موتور جستجوی گوگل در دنیای اینترنت داشته ،برای کسب در آمد از طریق اینترنت قطعا باید در نتایج گوگل دیده شوید، برای دیده شدن در صفحات گوگل بدون بهینه سازی و سئوی وب سایتتان چندین گزینه خواهید داشت که به مقایسه بین سئو و تبلیغات اینترنتی خواهیم می پردازیم:

تبلیغات اینترنتی شامل بنر های تبلیغاتی، پاپ آپ ها و تبلیغات کلیکی در انواع وب سایت ها. چند مورد از تفاوت اصلی میان سئوی سایت و تبلیغات اینترنتی را عنوان می کنیم:

  • هزینه ی سئو بسیار به صرفه تر از هزینه ی بسیار سنگین تبلیغات است.
  • از طریق سئو به راحتی برند سازی می کنید و از نظر شهرت پیشرفت خواهید داشت اما در تبلیغات اینترنتی این گونه نیست.
  • در تبلیغات اینترنتی ،تبلیغات شما به عموم مردم نمایش داده می شود اما پس از سئوی سایت تبلیغات شما انحصاری به کاربرانی که دنبال شما می گردنند نمایش داده می شود.
  • الکسای سایت پس از سئو به شدت پایین می آید و این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما خواهد بود.
  • پس از سئو ترافیک سایت به صورت مفید و هدفمند بالا می روند و می توانید فروش خوبی داشته باشید.
  • اعضای وب سایت شما پس از سئو بالا می رود این در صورتی است که سئوی خود را روی کلمات کاملا هدف انجام داده باشید.

تفاوت سئو و تبلیغات گوگل در چیست؟

سئو نتایج ارگانیک گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد،اما تبلیغات گوگل نتایج (paid) یا همان پولی را به شما اختصاص می دهد ، با این نوع تبلیغات می توانید به صفحه اول را ه پیدا کنید و بابت نمایش تبلیغ خود هیچ پولی هم پرداخت نخواهید کرد اما بابت هر یک کلیک که کاربر بر روی لینک شما انجام می دهد به گوگل پول پرداخت می کنید

برای سئو باید وب سایت خود را بهینه سازی کنید و به استاندارد های گوگل نزدیک شوید سپس می توانید در نتایج طبیعی گوگل قرار گرفته و در آن جایگاه بدون پرداخت هزینه باقی بمانید

منابع خارجی یادگیری سئو

وب سایت Search Engine Land : یکی از بهترین و کاملترین سایت هایی که به صورت تخصصی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت میکند این وبسایت است که مطالب کامل و به روز را می توانید از طریق سایتشان دنبال کنید و در این زمینه به سطح حرفه ای برسید. مشاهده وب سایت

وب سایت MOZ : این وبسایت یکی دیگر از سایت های حوضه سئو و بازاریابی اینترنتی است . که مطالب کامل و به روز را می توانید از طریق این سایت دنبال کنید و در این زمینه به سطح حرفه ای برسید. مشاهده وب سایت

وب سایت Yoast : Yoast نام سازنده پلاگین سئو وردپرس می باشد که به دلیل دانش بالا و حرفه ای بودن در این زمینه به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده و در این زمینه مقالات کامل و جدیدی را داخل وبسایت خود قرار می دهند. مشاهده وب سایت

وب سایت Search Engine Watch : یکی از بهترین و کاملترین سایت هایی که به صورت تخصصی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت میکند این وبسایت است که مطالب کامل و به روز را می توانید از طریق سایتشان دنبال کنید و در این زمینه به سطح حرفه ای برسید. مشاهده وب سایت

منابع : searchengineland.com ، moz.com ، redevolution.com

Summary
سئو چیست - مزیت سایت های سئو شده چیست + آموزش | نوین سئو
Article Name
سئو چیست - مزیت سایت های سئو شده چیست + آموزش | نوین سئو
Description
سئو چیست ، (Search Engine Optimization) به این معناست که وبسایت و فروشگاه اینترنتی خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید تا افرادی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند.
Author
Publisher Name
hamid
تاریخ انتشار : شهریور ۳۱, ۱۳۹۷
تعداد بازدید : 98 views
امتیاز بدید :
1ستاره2ستاره3ستاره4ستاره5ستاره (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

مقالات مشابه
  • درگاه پرداخت واسط بانکی
    ۵ درگاه پرداخت واسط درجه یک و مطمئن در سال ۱۳۹۷

    درگاه پرداخت واسط درگاه پرداخت واسط چیست و چه کاربردی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ درگاه پرداخت واسط چیست؟ به وب سایت هایی که از شرکت های PSP مجوز دریافت می کنند و درگاه آنلاین دریافت می کنند برای رشد آسان تر کسب و کار های ما درگاه پرداخت واسط می گویند. […]

  • صفحه اول گوگل
    صفحه اول گوگل : سال ۲۰۱۹ چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

    صفحه اول گوگل صفحه اول گوگل چیست و چگونه کار می کند؟ صفحه اول گوگل به چه دردی می خورد و چه ویژگی هایی دارد؟ صفحه اول گوگل جایگاهی است که مدیران وب سایت در تلاش هستند تا در آن جا قرار بگیرند، زیرا باعث بیشتر دیده شدن خدمات و محصولاتشان می شود. بیشتر کاربران زمانی […]

  • بلاک چین چیست
    بلاک چین چیست : چه کاربردی دارد و چگونه عمل می کند؟

    بلاک چین چیست بلاک چین چیست و چه کاربردی دارد؟ بلاک چین چیست بلاک چین چیست و چه ویزگی هایی خواهد داشت؟ بلاک چین چیست بلاک چین چیست ؟ با استفاده از بلاک چین، بسیاری از افراد می توانند وارد یک پایگاه اطلاعات شوند و یک جامعه از کاربران را کنترل کنند، با این هدف که اطلاعات چگونه […]

  • افزایش سرعت سایت
    افزایش سرعت سایت – سرعت سایت خود را ۱۵ برابر کنید

    آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس افزایش سرعت سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ افزایش سرعت سایت افزایش سرعت سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ افزایش سرعت سایت افزایش سرعت سایت ، در سال ۲۰۰۶ وب سایت آمازون فقط ۱۰۰ میلی ثانیه سرعت وب سایت خود را افزایش داد و سبب شد تا فروش وب سایت به صورت چشمگیری افزایش […]

  • وب سایت چیست
    وب سایت چیست – کسب درآمد باورنکردنی از وب سایت

    وبسایت چیست؟ رابطه دامنه و هاست با وب سایت چیست؟ سایت استاتیک چیست؟ سایت داینامیک چیست؟ مزایای سایت های داینامیک تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک چیست؟ CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟ مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا ویژگی های یک CMS مناسب معرفی برخی از بهترین سیستم مدیریت محتوا وب سایت چیست وب […]

  • شبکه های اجتماعی
    ۱۰ مورد از جدیدترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی ۲۰۱۸

    شبکه های اجتماعی یا همان social networks، به پلتفرم های آنلاینی گفته می شود که در آن مردم با دیگر افراد به اشتراک موضوعاتی در زمینه های مختلف می پردازند. 

  • با 10 میلیون چه کنم؟ راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
    راه اندازی کسب و کار با ۱۰ میلیون تومان – با ۱۰ میلیون چه کنم؟

    امروزه وب سایت ها میلیاردی درآمد دارند و به راحتی از این فرصت به بهترین شکل استفاده میکنند اما شما هنوز نمیدونید سرمایه خودتون رو کجا استفاده کنید و از چه شغلی میتونید پول بدست بیاورید!

  • ۱۵ تکنیک شگفت انگیز قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

    زمانی که وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار نداشته باشد، به طور جدی می توان گفت که کسب و کار اینترنتی شما با خطر جدی رو به رو است و توانایی این را نخواهید داشت که از کاربران گوگل درآمد کسب کنید.

  • انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل (بروز رسانی ۲۰۱۸)

    انواع الگوریتم های بهینه سازی انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی چیست و چه ویزگی دارد؟ انواع الگوریتم های بهینه سازی ، سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند طولانی مدت است و هدف از این کار افزایش رتبه سایت در نتایح گوگل می باشد. تعدادی […]

  • دیجیتال مارکتینگ
    دیجیتال مارکتینگ چیست – با دیجیتال مارکتینگ ثروتمند شوید!

    دیجیتال مارکتینگ شامل تمامی تلاش های بازاریابی می باشد که از طریق اینترنت صورت میگیرد. شما میتوانید از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل، شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام، ایمیل و تولید محتوا و غیره برای انجام فعالیت دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

دیدگاه ها