دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟
امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش تعداد کاربران در سطح اینترنت و همچنین استفاده تقریبا تمام مردم از گوشی های هوشمند جدید ، تبلیغات و ارسال آگهی ها در بستر این رسانه و پلتفرم ها بسیار متداول شده است . “دیجیتال مارکتینگ” روشی است که در آن با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و تکنولوژی های جدید سعی درجذب مخاطب و یا انتشار تبلیغات میکنیم.
انواع روش های بازاریابی اینترنتی
“بازاریابی اینترنتی” و دیجیتال مارکتینگ به دو نوع کلی تقسیم میشود : در روش اول استفاده از تبلیغاتی است که به صورت گسترده و یا گروهی ارسال و پخش میشود . این نوع تبلیغات که به آن تبلیغات BroadCasting نیز میگویند در واقع باعث پخش شدن تبلیغات و خبر در یک سطح وسیع از جامعه میشود .
بازاریابی و تبلیغات به روش ارسال گروهی اس ام اس و ارسال ایمیل و یا تبلیغات در رسانه های دیجیتال مثل آگهی های تبلیغات تلویزیون این ها تمام از روش بازاریابی دیجیتال و پخش آگهی و تبلیغات در سطح گسترده میباشند . مزیت استفاده از این روش برای تبلیغات برند های شناخته شده و پر استفاده است که باعث میشود در ضمیر ناخداگاه فرد برند محصول گنجانده شود . این نوع تبلیغات هدفمند نبوده و برای دریافت بازدهی باید مدت زمان بسیار طولانی سپری شود .
دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی هدفمند
نوع دیگری از بازاریابی و تبلیغات اینترنتی نیز وجود دارد که کاملا هوشمندانه و بر اساس هدف گذاری انجام میشود . در این روش دیجیتال مارکتینگ بسترهای مناسب برای تبلیغات محصول مشخص از قبل شناسایی و میزان سود و منفعت نسبت به هزینه ارزیابی میشود . درصورتی که میزان درآمد از تبلیغات متناسب با هزینه راه اندازی تبلیغات در این بسترها باشد میتوان در این حوزه ها تبلیغات اینترنتی انجام داد . در زیر انواع روش های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی هدفمند معرفی شده اند :
تبلیغات اینترنتی در شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی مثل صفحات اینستاگرام و کانال های تلگرام با توجه به اینکه موضوع و نوع مخاطب این کانال ها قابل مشاهده است و میتوان بر اساس نوع مخاطب فعال در این کانال ها تبلیغات مرتبط با آنها را قرار داد .
تبلیغات اینترنتی از طریق اجاره بنر سایت ها : وب سایت های پربازدید بر اساس نوع موضوع و مطالب سایت و محتوایی که دارند ، دارای کاربران مشخص در حوزه خود هستند . اکثر وب سایت های پربازدید دارای منبع درامد مشخصی از طریق تبلیغات بنری و نمایشی میباشند که بستر مناسبی برای تبلیغات و بهتر دیده شدن است.
تبلیغات اینترنتی از طریق راه اندازی وب سایت : یک سایت با آدرس مشخص و برند مناسب لازمه راه اندازی هر نوع دیجیتال مارکتینگی میباشد . طراحی و راه اندازی سایت با آدرس مشخص برای تبلیغات ازین جهت اهمیت دارد که این وب سایت برای همیشه متعلق به شما خواهد بود و بنابراین پس از تبلیغات گسترده و شناخت کاربران از نام سایت و اطمینان به برند ، وب سایت شما دارای کاربران ثابت و مستقیمی خواهد شد .
تبلیغات اینترنتی برای سایت : پس از طراحی و راه اندازی سایت ، مهم ترین عاملی که باعث بهبود رتبه سایت و افزایش بازدید سایت میگردد ، سئو و بهینه سازی سایت است . یک وب سایت سئو شده و بهینه میتواند در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل صعود کند و به میزان بازدید و ورودی بیشتری برسد .
دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل : یکی از مزیت های داشتن وب سایت ، استفاده از کمپین های تبلیغاتی مناسب برای سایت مثل تبلیغات گوگل میباشد . تبلیغات گوگل در واقع همان فرایند سرچ کردن کلمات کلیدی توسط افراد و وارد شدن کاربران به سایت ها میباشد که در تبلیغات گوگل میتوان برای کلمات کلیدی مختلف با توجه به هزینه ای که گوگل مشخص میکند ، وب سایت مورد نظر شما در نتایج جستجو قرار گرفته و ورودی بگیرد . البته تبلیغات گوگل به صورت تبلیغاتی بنری و تبلیغات یوتیوب نیز میباشد که در هنگام راه اندازی کمپین های تبلیغاتی میتوان نوع تبلیغات و هزینه ها را مشخص کرد .
نوشته دیجیتال مارکتینگ چیست؟ معرفی روش های بازاریابی آنلاین اولین بار در آموزش سئو. پدیدار شد.
بدون دیدگاه